Mielőtt megmutatnám nektek, mire várhattok, már ha érdekel benneteket a Piranha Bytes legújabb szerepjátéka, gyorsan össze is foglalom újra a helyzetet — hiszen ismétlés a tudás apja (No mi van? Női egyenjogúság után férfi egyenjogúságot a népnek!). Tehát hol volt, hol nem volt, volt egyszer a Piranha Bytes, amely létrehozta a Gothic első és második részét, épp csak a nemzetközi sikereket nem tudta elérni. Megjelent a kiadó és azt mondta: fiúk, most minden másképp lesz! A srácok pedig csillogó szemmel belevetették magukat a folytatásba, hogy aztán ismét a furcsa szerződésnek hála úgy egy évvel a befejezés előtt piacra kelljen dobniuk a (nemrégiben megjelent rajongói foltnak hála végre tökéleteshez közeli állapotra csiszolódott) Gothic 3-at. Na de aztán jó durcásak lettek — mi az, hogy megint a JoWooD miatt nem mehetnek a dolgok? Fogták magukat, otthagyták a címet a kiadónál, és nekiláttak egy új programnak — az elődök nyomdokain. Szegény JoWooD viszont ott maradt, zsebében egy címmel, amely nekik köszönhetően nem kicsit járatódott le a nemzetközi porondon — nosza, megbízták a Spellboundot, hogy készítse el a negyedik részt, illetve egy indiai, nevesincs vállalatot, hogy egy Gothic 3-hoz készülő küldetéslemezzel visszahozzák a hitet. A többit már ismeritek: a Forsaken Gods olyan szintű igénytelen trágyamunka lett, hogy ha tűz égne a szájában, akkor se pisilnének bele a rajongók, a Gothic 4 címét pedig megváltoztatták Arkania: A Gothic Tale-re...
Ám itt nincs vége a mesének, hiszen cikkünk alanya, vagyis a sokáig ismeretlen címen futó Piranha Bytes-projekt nagyon jó úton halad. Amit már most tudunk, az az, hogy a német fiúk ismét a szívüket és a lelküket beleadják a projektbe — ráadásul, ellentétben azokkal a régi szép időkkel, nem kaptak konkrét időpontot a befejezésre, vagyis kis túlzással addig csiszolhatják a remekművet, amíg megfelelőnek nem érzik. Játéktechnikailag ez a csiszolás már hónapok óta zajlik — a rendszer, a stúdió szakemberei szerint már él, éppen csak még beteg —, a Gothicot ilyenkor kellett kiadniuk, a Risent azonban még fejlesztik. Milyen ígéreteket kaptunk? Csak annyit, hogy ez lesz az, amelyet régen szerettek volna — ez lesz az új Gothic, élő, lélegző világgal, egyedi, kézzel épített (és nem összelegózott) grafikai elemekkel és küldetésekkel, lenyűgöző atmoszférával. Sokan úgy voltunk vele (na jó, bizonyára sokan úgy voltatok, hiszen én ezeknek a fiúknak azt is elhiszem, hogy a szoftverük birtokában a vízen járhatok), hisszük, ha látjuk, most pedig végre láthatjuk — megérkezett az első, a tájat bemutató videó a szoftverből. Lenyűgöző, a Gothic 3-hoz képest jelentősebben visszafogottabb (már-már Gothic 1-es!) zene, hihetetlenül látványos világ — ezt látjuk most. Én előkészítek egy vödröt és csurgatom még a nyálam a látottakra — ne felejtsétek el: az idei esztendő harmadik felében (sokak szerint talán már június végén!) ismét elvarázsolódhatunk. Azt hiszem, össze kell gyűjtenem pár kifogást Darthsnak, hogy hova is tűntem el...
Ám itt nincs vége a mesének, hiszen cikkünk alanya, vagyis a sokáig ismeretlen címen futó Piranha Bytes-projekt nagyon jó úton halad. Amit már most tudunk, az az, hogy a német fiúk ismét a szívüket és a lelküket beleadják a projektbe — ráadásul, ellentétben azokkal a régi szép időkkel, nem kaptak konkrét időpontot a befejezésre, vagyis kis túlzással addig csiszolhatják a remekművet, amíg megfelelőnek nem érzik. Játéktechnikailag ez a csiszolás már hónapok óta zajlik — a rendszer, a stúdió szakemberei szerint már él, éppen csak még beteg —, a Gothicot ilyenkor kellett kiadniuk, a Risent azonban még fejlesztik. Milyen ígéreteket kaptunk? Csak annyit, hogy ez lesz az, amelyet régen szerettek volna — ez lesz az új Gothic, élő, lélegző világgal, egyedi, kézzel épített (és nem összelegózott) grafikai elemekkel és küldetésekkel, lenyűgöző atmoszférával. Sokan úgy voltunk vele (na jó, bizonyára sokan úgy voltatok, hiszen én ezeknek a fiúknak azt is elhiszem, hogy a szoftverük birtokában a vízen járhatok), hisszük, ha látjuk, most pedig végre láthatjuk — megérkezett az első, a tájat bemutató videó a szoftverből. Lenyűgöző, a Gothic 3-hoz képest jelentősebben visszafogottabb (már-már Gothic 1-es!) zene, hihetetlenül látványos világ — ezt látjuk most. Én előkészítek egy vödröt és csurgatom még a nyálam a látottakra — ne felejtsétek el: az idei esztendő harmadik felében (sokak szerint talán már június végén!) ismét elvarázsolódhatunk. Azt hiszem, össze kell gyűjtenem pár kifogást Darthsnak, hogy hova is tűntem el...
Csak remélem hogy az optimalizálás,és a bugokat is sikerül "szinte" teljes mértékben kijavítani!
Csak nehogy egy félkész munkát dobjanak ki,mint amilyen a Gothic 3 is volt a megjelenésekor!
Lehet hogy én vagyok nagyon tájékozatlan ,de mekkora lesz a játék gépigénye?
Remélem, nem kapkodják el, és inkább átcsúsznak vele 2010-re, minthogy egy félkész munkával "lepjenek meg" minket.