- Második legerősebb évén van túl a The Witcher 3
- A Switch-verzió az eladások 11%-áért felelt
Tegnap írtunk arról, hogy remek üzleti évet zárt a CD Projekt, a pénzügyi mutatók után pedig most a The Witcher 3: Wild Hunt eladásai kapcsán kaptunk jó néhány jól csengő számadatot.
A legfontosabb: a 2019-es esztendő kiemelkedő volt a játék számára, amiből nagyjából 6.5 millió példányt adtak el tavaly, ennél jobban pedig csak 2015-ben, a premier évében teljesített, amikor körülbelül 9.5 millió fogyott a The Witcher 3-ból, amely immáron a 30 milliós határt ostromolja.
Amíg 2015-ben az eladások 71 százaléka a dobozos verzióhoz volt köthető, addig mostanra ez a trend megfordult. 2016-ban 60%, 2017-ben 74%, 2018-ban 80%, tavaly pedig már 82% százalék volt a digitális disztribúció aránya - mindez úgy, hogy jött ugyebár egy Switch-verzió, ami hagyományosan erős platformnak számít a bolti értékesítés szempontjából.
És ha már platformok: a Switch-verzióhoz a tavalyi eladások 11%-a köthető, amivel megelőzte az Xbox One-t (10%), a PS4-től (26%) és a PC-től (53%) viszont már jelentősen elmarad. Összességében PC-re adták el eddig a legtöbb Witcher 3-at, több mint 12 millió példányt, de a PS4-verzió is átlépte már a 10 milliós mérföldkövet.
A régiók közül Európában adták el tavaly a legtöbb játékot (37.2%), majd Ázsia (27.9%), Észak-Amerika (25.6%), Dél-Amerika (7%), Ausztrália (2%) és Afrika (0.3%) következnek a sorban.