A fenti sorokat Peter Molyneux vetette virtuális papírra saját magáról abban az online interjúban, melyet nemrég az EuroGamer portál szervezett, és melyben a zseniális dizájner az olvasók kérdéseire válaszolt. Jelen cikket ebből állítottam össze.
Sokakat talán az érdekel legjobban, mikor érkezik a Fable 2. A tervező válasza erre így hangzott: 2008 vége felé amikor a fák levelei már halványbarna színt öltenek, de még nem hullottak le. Sajnos a projekt jelenleg Xbox 360 exkluzív egyébként Molyneux szerint ez a legjobb platform, amin valaha is dolgozott -, így a PC-s verzióra minden bizonnyal rá kell pihennünk, akárcsak a fantasztikus első rész esetében (de remélem, itt is egy bővített verziót kapunk). A játékkal kapcsolatban elmondta, hogy 15 évébe került, mire rájött a nagy igazságra: a kevesebb több, azaz nem kell mindent beletömni egy cuccba, csak annyit, amennyit ki lehet egyensúlyozni és használni; a Fable 2 ebből a szempontból is más lesz, mert végig az alappillérekre, a sztorira, az érzelmekre, a csatára és a játékmenetre koncentráltak. A játékbeli szabadság is fontos, ez a cím e szempontból is megállja majd a helyét, hiszen számos döntéshelyzet elé állít minket a morál, a vagyon/jótékonykodás, a korrupció/tisztaság, a szabad kószálás vagy a dráma tekintetében. Azt is kifejtette, hogy ő jól érzi magát a Microsoft kebelén, nem akarja tehát a Lionheadet kitépni onnan, mint ahogy a Bungie tette nemrég, megkapja a kellő pénzt és támogatást, hogy nagyszerű játékot készítsen, és hite szerint a Fable 2 ilyen lesz.
A bevezetőben is említett új projekt kapcsán jóval titokzatosabb volt. Annyit elárult, hogy ez egyfajta hibridje lesz a Dimitrinek, és alig várja, hogy megmutathassa a világnak. S bár nem szereti az olyan elcsépelt szavakat, mint a nagyszerű, forradalmi, és ambiciózus, erre a címre nyugodt szívvel rámondja ezeket. (Aki nem lenne képben: az időközben leállított, PC-re tervezett Dimitri egy olyan projekt volt, melyben a játékos a saját életét élhette volna le újra, azaz kicsit olyasmi, mint a Sims, csak magunkat irányítva, és kipróbálva, egy-egy élethelyzetben ha másképp döntünk, hogyan alakult volna sorsunk.). Azt hozzátette, a Movies kapcsán újabb tapasztalatot szűrt le: nem szabad túlértékelni erejüket; véleménye szerint a filmstúdiós játék jobb is lehetett volna, ha jobban odafigyelnek rá, de akkor egyszerre készült az a cím, a Fable: The Lost Chapters, és a Black & White 2, ami teljes hülyeség volt a részükről, a jövőben tehát csak annyit vállalnak, amennyit elbírnak.
Érdekes kérdés volt, hogy korábbi sikeres játékait tervezi-e folytatni vagy felújítani. Molyneux kijelentette, szívesen újra dolgozna a 1. Syndicate, 2. Populous, 3. Dungeon Keeper projekten, ám sajnos mindegyik cím joga az EA tulajdonában van (amit igazából meg is bánt picit), így legfeljebb más néven lehetne újradolgozni ezeket, de egyelőre nem szerepel a terveik között. A DK-t például nagy örömmel dolgozná át Nintendo DS-re, ha a kiadó eladná neki a jogokat, de a Syndicate-ből is szívesen csinálna egy Directors Cut verziót.
A konkurenciáról szólva elmondta, hogy király egy év volt, az Assassin's Creed, a Mass Effect, a Halo 3, a BioShock mind remek a maga nemében, de az ő kedvence az utóbbi lett, főleg a környezet és a sztori miatt. A játékipar jövőjét az elkövetkező egy évtizedben az alábbi öt pontban foglalta össze: 1. A játékok és a socal networking (iwiw, myspace és társai) még jobban közelednek egymáshoz; 2. Az eszközök, melyeken játszunk, radikálisan megváltoznak; 3. Minden évben kijön egy új focis játék; 4. A jelenlegi műfajokból legalább hármat újrafogalmaznak (azaz ezek gyökeresen megváltoznak); 5. Egy játékot jelentős tudományos áttörésként értékelnek majd.
Nos, nagyjából ennyi volt az interjú, azt hiszem, ki-ki találhat benne érdekes morzsákat. És ha egy figyelmes olvasó azt kérdezné, mi van a hír beharangozójában említett lézerszemmel, elárulom: arra a kérdésre, hogy mit szeretne jobban, lézerszemet vagy láthatatlanságot, Molyneux azt választolta: Láthatatlanságot. Sokkal hasznosabb....
Sokakat talán az érdekel legjobban, mikor érkezik a Fable 2. A tervező válasza erre így hangzott: 2008 vége felé amikor a fák levelei már halványbarna színt öltenek, de még nem hullottak le. Sajnos a projekt jelenleg Xbox 360 exkluzív egyébként Molyneux szerint ez a legjobb platform, amin valaha is dolgozott -, így a PC-s verzióra minden bizonnyal rá kell pihennünk, akárcsak a fantasztikus első rész esetében (de remélem, itt is egy bővített verziót kapunk). A játékkal kapcsolatban elmondta, hogy 15 évébe került, mire rájött a nagy igazságra: a kevesebb több, azaz nem kell mindent beletömni egy cuccba, csak annyit, amennyit ki lehet egyensúlyozni és használni; a Fable 2 ebből a szempontból is más lesz, mert végig az alappillérekre, a sztorira, az érzelmekre, a csatára és a játékmenetre koncentráltak. A játékbeli szabadság is fontos, ez a cím e szempontból is megállja majd a helyét, hiszen számos döntéshelyzet elé állít minket a morál, a vagyon/jótékonykodás, a korrupció/tisztaság, a szabad kószálás vagy a dráma tekintetében. Azt is kifejtette, hogy ő jól érzi magát a Microsoft kebelén, nem akarja tehát a Lionheadet kitépni onnan, mint ahogy a Bungie tette nemrég, megkapja a kellő pénzt és támogatást, hogy nagyszerű játékot készítsen, és hite szerint a Fable 2 ilyen lesz.
A bevezetőben is említett új projekt kapcsán jóval titokzatosabb volt. Annyit elárult, hogy ez egyfajta hibridje lesz a Dimitrinek, és alig várja, hogy megmutathassa a világnak. S bár nem szereti az olyan elcsépelt szavakat, mint a nagyszerű, forradalmi, és ambiciózus, erre a címre nyugodt szívvel rámondja ezeket. (Aki nem lenne képben: az időközben leállított, PC-re tervezett Dimitri egy olyan projekt volt, melyben a játékos a saját életét élhette volna le újra, azaz kicsit olyasmi, mint a Sims, csak magunkat irányítva, és kipróbálva, egy-egy élethelyzetben ha másképp döntünk, hogyan alakult volna sorsunk.). Azt hozzátette, a Movies kapcsán újabb tapasztalatot szűrt le: nem szabad túlértékelni erejüket; véleménye szerint a filmstúdiós játék jobb is lehetett volna, ha jobban odafigyelnek rá, de akkor egyszerre készült az a cím, a Fable: The Lost Chapters, és a Black & White 2, ami teljes hülyeség volt a részükről, a jövőben tehát csak annyit vállalnak, amennyit elbírnak.
Érdekes kérdés volt, hogy korábbi sikeres játékait tervezi-e folytatni vagy felújítani. Molyneux kijelentette, szívesen újra dolgozna a 1. Syndicate, 2. Populous, 3. Dungeon Keeper projekten, ám sajnos mindegyik cím joga az EA tulajdonában van (amit igazából meg is bánt picit), így legfeljebb más néven lehetne újradolgozni ezeket, de egyelőre nem szerepel a terveik között. A DK-t például nagy örömmel dolgozná át Nintendo DS-re, ha a kiadó eladná neki a jogokat, de a Syndicate-ből is szívesen csinálna egy Directors Cut verziót.
A konkurenciáról szólva elmondta, hogy király egy év volt, az Assassin's Creed, a Mass Effect, a Halo 3, a BioShock mind remek a maga nemében, de az ő kedvence az utóbbi lett, főleg a környezet és a sztori miatt. A játékipar jövőjét az elkövetkező egy évtizedben az alábbi öt pontban foglalta össze: 1. A játékok és a socal networking (iwiw, myspace és társai) még jobban közelednek egymáshoz; 2. Az eszközök, melyeken játszunk, radikálisan megváltoznak; 3. Minden évben kijön egy új focis játék; 4. A jelenlegi műfajokból legalább hármat újrafogalmaznak (azaz ezek gyökeresen megváltoznak); 5. Egy játékot jelentős tudományos áttörésként értékelnek majd.
Nos, nagyjából ennyi volt az interjú, azt hiszem, ki-ki találhat benne érdekes morzsákat. És ha egy figyelmes olvasó azt kérdezné, mi van a hír beharangozójában említett lézerszemmel, elárulom: arra a kérdésre, hogy mit szeretne jobban, lézerszemet vagy láthatatlanságot, Molyneux azt választolta: Láthatatlanságot. Sokkal hasznosabb....
Ha ezt tudja, ő a mindenható! Ezt hogy találta ki? D
A második rész szerintem nagyon jó lesz, és remélem benne lesz az is, hoyg az emberek öregednek velünk, és a növények is nőnek velünk együtt-amúgy ezt már ígérték az elsőben is hideg zuhany lett a vége .
A Dimitriről már hallottam annyira nem mozgata meg az agy tekervényeimet...
A Black and White-ot is nagyon szerettem, a 2 talán még lopótökább lehet (még nem próbáltam).
Én igazából régebbi játékai közül a Dungeon Keeper-t látnám szívesen "új köntösben". Sajnos lemaradtam róla, és kora okán nem tudom megszerezni magyar boltokban (tudom, E-bay is barátom ). De látatlanban is megszerettem :Z.
A Dimitri-t sajnálom, egészen felizgatott XD. Bár, ha Sims-szerű lett volna, igazából annyira lehet, hogy nem is lett volna ütős... Legalábbis életem korábbi szakaszán elfelejtettem egyeseket lapsora verni, akik megérdemelték volna . Remélem, a "hibrid"-ben, az új project-ben majd lesz valami ilyesmire lehetőség XD.
]{redenc? Okos dolgokat foglmazott meg? Ugyan már. "Jó volt a Fable, az eddigi infók alapján a második rész még összetettebb és jobb lesz" Ennyi a mondanivalója, a többi felesleges ömlengés, szinte már spam. De legalább elérte amit akart, mivel szerintem nem más, mint egy attention whore...
És a régió továbbra sem olyan értelemben jelent vidéket.
NOE0322, fejezd be, kérlek. Egyrészt ne kiabálj, másrészt ne csapkodd az asztalt, mert ha így próbálod meg védeni az igazadat (ami nagyon tiszteletreméltó amúgy), csak ellentétes hatást érsz el...
Nem foglak "kitenni", még csak figyelmeztetést sem kapsz, mert egyrészt nem követtél semmi súlyos, a szabályzatba ütköző dolgot, másrészt alaposan félreismersz engem, ha azt gondolod, hogy visszaélek a jogaimmal, és a saját magamon esett sérelmeket ilyen formában, kicsinyesen megtorlom.
Érdemes lenne egy önvizsgálatot tartanod, és körülnézned, hogy viszonyul hozzád a világ. Ha nem túl pozitívan, gondolkodj el, hogy a világban vagy benned van-e a hiba, és találd meg a változtatás lehetőségét, bármelyikben legyen is. Egyébként ez nem is annyira "off", hiszen a Fable alapgondolataiban is fellelhető ezen okfejtés...
Én csak azt sajnálom, hogy nem értetted meg: a gondolataidat jónak tartom, szerintem is okos dolgokat fogalmaztál meg, pusztán olyan formában tetted ezt, mely inkább hat a (valós vagy talmi) műveltség fitogtatásának, mint egyéni stílusnak. Ennyi volt a tanácsom, amire buta módon, dühös üvöltözéssel és nevem gúnyolásával reagáltál...
Tanács ereje a következményben rejlik adj hát döntésed szerint !!!-jelt és szüntesd meg az avataromat de..................
Attól még kiállok az igazságomért!!!!!!
Tegyél ki bátran úgytudom 3db
NO ,ILLANJANAK EL A KÉTELYEK AFELŐL HOGY ÖSSZE VISSZE FOGALMAZOK, NEM HAGYOM HOGY AZZAL VÁDOLJANAK MEG HOGY AMIT ITT LEÍROK AZZAL, ANNAK A SZÓNAK TELEJES JELENTÉSÉVEL NEM ÁLLOK HADILÁBON.PONTOSAN TUDOM A JELENTÉSÉT MIÉRTNEM KERESI MEG ÁTFOGÓBBAN AZ AKI KRITIZÁLJA AZ ÍRÁSOM
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
A regió (FÖDRAJZI) jelentése: régió; tájegység; ut -föld; gyakran birt vidék; -vidék; gyakran birt tájék;
ELNÉZÉST KÉREK MÉGEGYSZER AZOKTÓL AKIK FÉLREÉRTETTÉK ÉS AZOKTÓL AKI NEM A FABLE 2-HÖZ KAPCSOLATOSNAK TALÁLJÁK A FENTI SOROKAT.DE AMIT EGYSZER ITT LEÍRTAM ANNAK TARTALMÁVAL KAPCSOLATOS HOZZÁSZÓLÁSBÓL KÖVETKEZŐ FÉLREÉRTÉSTŐL KELL AZ IGAZSÁGIG VINNEM E TÉNYT.
NOE0322, rúgtál magadnak három öngólt...:
Egy: Én tanúsítottam irányodban annyi tiszteletet, hogy nem csináltam viccet a nevedből. Ez alapvető emberi kultúra és intelligencia kérdése. Sajnos ezzel alaposan zárójelbe tetted eddigi megnyilatkozásaidat...
Kettő: Ha esetleg nem vetted volna észre, én írtam a hírt...
Három: A bölcsesség ott kezdődik, amikor nem mások bölcsességeit idézgetjük (könyvekből könnyű okosnak lenni és bölcsnek látszani...), hanem saját szavainkkal fejezzük ki gondolatainkat mások számára érthetően és hasznosan.
"Nem az a bölcs aki tanácsot ad, az a bölcs aki megérti hogy milyen erelje ereje van egy tanácsnak"
Koncentrálok a hírre: kérekszépen linket az eredetihez.