A cég tegnap hozta nyilvánosságra a második negyedéves adatait, s ebből az derült ki, hogy noha a teljes bevétel a tavalyi teljesítményhez képest 3%-ot javult, 21,46 milliárd dollárra ugorva, a szórakoztatóipari ágazat gyengélkedett. Tavaly ugyanilyenkor még 4,27 milliárd dollárt hozott a konyhára, idén azonban már csak 3,77 milliárdot, ami bizony kemény 11%-os esés.

A legnagyobb csökkenést az Xbox 360 részleg jelezte, hiszen 29%-kal csökkent a bevétel, amit azzal magyaráz a Microsoft, hogy már kevesebben veszik a konzolt, ám ezt az értéket valamelyest ellensúlyozza a Xbox Live növekedett bevétele, illetve az, hogy 21%-kal visszafogták a marketinget. Az asztali konzollal foglalkozó részleg működési bevétele 596 millió dollárra nőtt a tavalyi 517 millióhoz képest.

A jelentésből továbbá kiderült az is, hogy a cég még nagyobb hangsúlyt fektet a kutatási és fejlesztési osztályra, ugyanis 25%-kal tovább növelték a rendelkezésre álló keretüket, ami így már 98 millió dollár. Ez természetesen azt jeleneti, hogy gőzerővel folyik a következő konzol fejlesztése, míg a régebbi modellre egyre kevesebb erőforrást fognak fordítani.