Az Obsidian Entertainment legújabb nagy dobása már jó ideje bekerült az RPG rajongók célkeresztjébe – nem véletlenül, hiszen a Pillars of Eternity-széria világában játszódó Avowed kellően komplexnek és tartalmasnak ígérkezik ahhoz, hogy hosszú időre lekösse a zsáner szerelmeseit. Az Obsidian szerint azonban a 60 fps nem szükséges az egyjátékos módhoz, így az Avowed csupán 30 fps-sel fog futni.

Ebben a konzol-generációban az Xbox folyamatosan küzdött azzal, hogy olyan játékokat készítsen, amelyek megfelelnek a közönség magas elvárásainak. A Redfall csúnyán földbe állt, a Starfield sem ment akkorát, mint amire a Bethesda számított és a Hellblade 2 sem maradt túl emlékezetes. Mi a közös ezekben a címekben? Mindegyik 30 fps-re korlátozva jelent meg, és az Avowed esetében ugyanez lesz a helyzet. Egy nemrégiben készült interjú során az Avowed mögött álló produkciós és művészeti vezetőket arról kérdezték, hogy mit várhatunk technikai fronton az RPG-től. A fejlesztők megerősítették, hogy az Obsidian a 30 fps-t tűzte ki célként maga elé, mivel a csapat ezt találta megfelelőnek ahhoz, hogy a vizuális élményt tovább fokozzák. Ez már csak azért is fura, mert több Avowed gameplayen látni lehetett, hogy tükörsima 60 fps-t produkál a játék. Persze nincs kizárva, hogy a Redfallhoz és a Starfieldhez hasonlóan később ez is kapni fog egy 60 fps-patchet.