- Az Exodus scriptje nagyobb, mint az előző két játéké összesen
- A program ötvözi a klasszikus Metro-játékmenetet a sandbox rendszerrel
- A városokban ténykedhetünk majd szabadon
A Metro-játékok nagyon jó FPS-ek lettek, talán az egyetlen baj velük, hogy szinte semmi szabadságunk nincs a helyszínül szolgáló moszkvai metróhálózatban. Az állomásokon élő mikroközösségeket csak egy úton járhatjuk be, nem csatangolhatunk a peronok között szabadon, vagyis mindkét játék meglehetősen lineáris lefolyású.
A Metro: Exodusra ugyanakkor ez nem lesz igaz, legalábbis erről árulkodnak Jon Bloch executive producer szavai. A GamesRadarnak mondta el, hogy az Exodusban kombinálják a Metro 2033 és a Metro: Last Light játékmenetét az új sandbox rendszerrel. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy amikor elérünk egy városba (ezek mindegyike 3-4 négyzetkilométeres lesz), ott szabadon ténykedhetünk.
Eme települések ugyanis rengeteg aktivitási lehetőséget biztosítanak. Új társadalmakat és vallásokat ismerhetünk meg, találkozhatunk emberekkel, akikkel szóba elegyedhetünk, s feltehetően feladatokat kaphatunk. Lesznek új szörnyek és mutánsok is, ám attól sem kell tartani, hogy a régi, ismerős elemek nem térnek vissza.
S, hogy mennyire lesz tartalmas a játék? Nos, Bloch szerint a Metro: Exodus forgatókönyve nagyobb lett, mint a Metro 2033 és a Metro: Last Light scriptjei együttvéve, beleértve a DLC-ket is. Merthogy még az is befolyással lesz az eredményekre, hogy mikor és hogyan folyunk bele egy adott szituációba.
Nekem nagyon hiányzott a szabadság a korábbi játékokból, legalább az, hogy kicsit az állomásokon szabadabban kószálhassunk. Én előbb olvastam a Metró 2033-at, minthogy játszottam vele, és nagyon tetszettek a leírások, főleg a Polisé, vártam, hogy ott körülnézhessek. Eztán felért egy pofán vágással, hogy alig érünk oda, épp csak körbepillantunk és már megyünk is tovább. Meh...
A Last Light ezen a téren már jobb volt, ott többet lehetett kószálni az állomásokon, még ha igazi szabadságot ott sem élvezhettünk. Mondjuk most meg az lesz a bánatom, hogy megkapjuk a szabadságot, csak éppen a moszkavi metrót hagyjuk el. :D
Ne gondoljunk itt Far cry típusú nagy nyílt világra. Inkább lesznek nagyobb terek ahol kicsit jobban elbóklászhatunk. Valszeg a játéktörténete linerálisan fog haladni, csak a pályák amik egymás követik jobban bejárhatók lesznek.
Az ilyenekről mindig a végtelenül unalmas, végeláthatatlan mellékküldetések jutnak eszembe, amiket már 10 másik játékban láttam, és semmi újat nem tud mutatni csak úgy megunom tőle az alapsztorit, hogy 2 óra után törlöm. Szerintem bőven elég egy ilyen játékba maximum A meg B választási opció.