Az Amnesia: The Dark Descent egy különösen félelmetes kalandjáték, melyet a független fejlesztő Frictional Games követett el PC-re. A program olyannyira parás, hogy szegény JohnBart azóta is csak zseblámpával ficcen ki éjszakánként a dolgára, sőt, a PC Guru a legfélelmetesebb horrorjátéknak választotta az év elején.
Ennek persze csak örülhetünk, hisz az Amnesia nem csak ijesztő, de nagyszerű is, amit a játékosok igen kellemes eladási adatokkal háláltak meg. A játék 400 ezer példányban kelt el eddig, ami egy független és PC-exkluzív fejlesztéstől hatalmas eredmény. A fejlesztőket saját bevallásuk szerint meglepte a fogadtatás, örülnek is, de nagyon.
"Bár meg voltunk róla győződve, hogy ez az eddigi legjobb játékunk, erre azért nem számítottunk. A sajtó reakciója nagyon kellemes volt, de még ennél is meglepőbb volt a játékosoké, hisz még most is veszik az Amnesiát. Az a rengeteg kép, videó és a többi, amit a játékosok csináltak, egyszerűen hihetetlen. A legdöbbenetesebb viszont, hogy milyen jól fogy, még egy év elteltével is." -- lelkendezett a GDC-n tartott előadása után a csapat projektmenedzsere, Thomas Grip.
"Gondolkodunk egy újabb Amnesiával kapcsolatos projekten, de ez egyelőre nem száz százalék. A következő munkánk kicsit messzebbre merészkedik, igaz, az alapok maradnak, amiket az Amnesiával lefektettünk. Annyira ráfeküdtünk a félelemkeltésre, hogy kíváncsiak vagyunk, tudunk-e más, kevésbé primitív érzelmeket is gerjeszteni. Ez azt jelenti, hogy a következő játékunk nemcsak a horrorra összpontosít majd. Persze azért fontos, hogy félelmetes atmoszférát alakítsunk ki."
További remek hír, hogy a csapat érdeklődik a konzolok iránt, a következő játékukat pedig szeretnék kiadni valamelyik gépen.
Ennek persze csak örülhetünk, hisz az Amnesia nem csak ijesztő, de nagyszerű is, amit a játékosok igen kellemes eladási adatokkal háláltak meg. A játék 400 ezer példányban kelt el eddig, ami egy független és PC-exkluzív fejlesztéstől hatalmas eredmény. A fejlesztőket saját bevallásuk szerint meglepte a fogadtatás, örülnek is, de nagyon.
"Bár meg voltunk róla győződve, hogy ez az eddigi legjobb játékunk, erre azért nem számítottunk. A sajtó reakciója nagyon kellemes volt, de még ennél is meglepőbb volt a játékosoké, hisz még most is veszik az Amnesiát. Az a rengeteg kép, videó és a többi, amit a játékosok csináltak, egyszerűen hihetetlen. A legdöbbenetesebb viszont, hogy milyen jól fogy, még egy év elteltével is." -- lelkendezett a GDC-n tartott előadása után a csapat projektmenedzsere, Thomas Grip.
"Gondolkodunk egy újabb Amnesiával kapcsolatos projekten, de ez egyelőre nem száz százalék. A következő munkánk kicsit messzebbre merészkedik, igaz, az alapok maradnak, amiket az Amnesiával lefektettünk. Annyira ráfeküdtünk a félelemkeltésre, hogy kíváncsiak vagyunk, tudunk-e más, kevésbé primitív érzelmeket is gerjeszteni. Ez azt jelenti, hogy a következő játékunk nemcsak a horrorra összpontosít majd. Persze azért fontos, hogy félelmetes atmoszférát alakítsunk ki."
További remek hír, hogy a csapat érdeklődik a konzolok iránt, a következő játékukat pedig szeretnék kiadni valamelyik gépen.
Nem tudom, hogy a külföldi hírek lefordításának mi köze van a marketing órákhoz, lehet, velem van a baj, amiért olyan egyetemet választottam annak idején, ahol nem tanítanak ilyesmit. Mindenesetre a nagy arcod mögötti kis tudást elárulja, hogy semmit sem tudsz a konzolokról, mint ahogy arról sem, hogy sok olvasó már rendelkezik ilyen eszközzel.
További gond az okfejtéseddel, hogy ez nem csak magyar viszonylatban értelmezhető "öröm" (Könyörgöm, hogy lenne, amikor az interjút egy amerikai oldal közölte le?): az Amnesia fejlesztői megérdemlik a sikert, s míg nálunk alig adnak el játékot, külföldön milliókat kaszálnak, főként konzolos eladásokkal. Így tehát nekem is lenne egy személyes tanácsom hozzád: mielőtt bármit is a másik "orra alá dörgölnél", bizonyosodj meg róla, hogy nem ő ért jobban a dolgokhoz.
Ez is off,de annyi baj legyen!
Ez nem a CoD MW vs Battlefield topic. Elnézést.
A lázadásról: Természetesen semmi értelme. De ha jól belegondolunk, azért alapja van. Nem a tény, hogy kijön PC mellett más platformokon, hanem a tapasztalat, hogy a konzolos port sokszor a játékélmény rovására megy. És ilyenkor szerintem joggal féltik a játékosok az általuk preferált játékot. Az már más kérdés, hogy azért ez nem törvényszerű, és többnyire az ég világon semmit sem érnek el vele...
Az utolsó mondatoddal pedig 100%-osan egyetértek!
Már ne is haragudj, de én nem írtam rólad semmi sértőt, így légyszíves te is tartózkodj az ilyen megnyilvánulásoktól!
Válasz a kérdésedre (bár azt hittem ez egyértelmű):
Nem, valóban nem írtad, hogy örüljünk neki. (Bár azt ugyan nem tudom, én hol állítottam ilyet???) Azt Chocho írta. Te csak egyetértettél vele...
És ne adj olyan szavakat a számba miket én nem írok:
Szerintem én semmi ellen sem lázadtam. De ha mégis, akkor hol? Most már én is kíváncsi vagyok rá!
Duderanch viszont inkább arra gondolt hogy a játék sokkal interaktívabb élmény mint a film,legyen az TV vagy mozi(a valódi mondani valóval bíró filmeket -Begnini, Almodóvar, Bergman stb. - természetesen nem vesszük ide). Az FPS pont ezt hivatott az egekbe tuningolni. Cselekszem nem alszom. Egy-két filmes már elszólta magát miért is törekednek annyira a 3D-s technológia felé mind a TV,mind a mozi esetében:a játékok által produkált élmény szintjét szeretnék elérni ők is.
Ha valaki intenzív feszültséggel él meg egy horrorfilmet az valószínűleg infarktust kap az Amnesia játéktól. Az általad említett védekezési mechanizmusnak egy Amnesia szintű játék esetében jóval nehezebb dolga van,mert maga a 3D-s élmény,vagyis maga a játék intenzív ereje blokkolja.Ráadásul a játék esetében csak egyféleképpen tudsz távolodni a főhőstől aki Te vagy magad: ha nem játszol vele. A film bizonyos jeleneteitől elég ha elfordulsz attól még megy tovább. De egy "izgis" Amnesia résznél mit csinálsz? Elfordulsz? Kezdheted előröl.
Szerintem ezt mindenki el tudja dönteni magáról,de ne akarja eldönteni másról.
És most megmagyaráztam, hogy mégis? Szerintem te valamit nagyon csúnyán benéztél, esetlegesen gondok vannak az értőolvasással. Rosszabb esetben azt kell mondanom: tedd le azt a cuccot amit szívsz, mert igen csúnyán hallucinálsz tőle...
Tudtam, hogy megmagyarázod...
Hol írtam olyat, hogy örüljünk neki? Szó nem volt róla, hogy örömünnepet kéne tartani, de nem kéne tűzzel-vassal lázadni az ellen, ha egy csapat konzolra IS fejleszt a PC MELLETT. Sőt...
Itt nem arról van szó, hogy utáljuk a konzolokat! És eddig szó sem esett az "ingyen letöltésről" sem. Egészen egyszerűen én csak azt nem értem, hogy nekem miért kellene örülnöm annak, hogy egy kiadó ezt tervezi: "következő játékukat pedig szeretnék kiadni valamelyik gépen. " Ez még mindig a PGO (PC Guru Online)! Nem pedig a KGO (Konzol Guru Online)!!!! Na ha lenne KGO, ott lehetne örülni ezeknek a bejelentéseknek!! De itt ahogy random1 kolléga is említette a PC-s közönségnek semmi oka ezért örülni! És légyszíves ne magyarázd meg, hogy mégis. OK?
"Hát szerintem akit a borzongás, félelem, rettegés és egyéb hasonló dolgok kellemes érzéssel töltenek el, ott valami nem stimmel"
AHAHAHA OH WOW Ez rád is vonatkozik, duderanch .
A nyóckeres példád meg megint nem jó, és látszik, hogy neked sincs minden rendben a szövegértéssel. Amit Hitchcocktól idéztem, abban ott van, hogy a filmben, játékban azért élvezi az enber a borzongást, mert kellő távolságban van tőle. PROTIPP: a vásznon, de még inkább a képernyőn látott események NEM VALÓSÁGOSAK. A karaktered nem te vagy, hanem egy avatar, a főhős pedig egy fiktív személy, akivel azonosulsz. Persze ez az azonosulás lehet oly' nagy mértékű, hogy valóságnak éled meg. De van egy tanulmány erről a (filmi) hatásról (Torben Grodal: A fikció műfajtipológiája), mely szerint a horrornál a néző beindít egy védekezési mechanizmust és eltávolítja magától a vásznon látott főszereplőt, kívülről kezdi szemlélni a borzalmas eseményeket. Vagyis a fikciós világoknál az enber mindig legátolja ezt a teljes azonosulást és megpróbál eltávolodni azoktól. Tehát ezek távoli események.
A nyóckeres dolog, meg mondjuk egy valós haláleset, főleg, ha közeli ismerősről van szó (nem kívánom), na, azt nem lehet nem valóssá tenni. Minden normális enber az ilyet szeretné elkerülni, és a vérontás nem örömet, hanem viszolygást vált ki belőle. A valóságban.
Pl. én imádom a horrort, meg a véres akciójátékokat is, viszont múlt hetekben voltam nagymamámnál a kórházban látogatóban, és végig tiszta rosszul voltam, mert kórházfóbiám van.
Szóval ne keverd össze a fikciós és a valódi világot, mert nagyon nem úgy működik a két dologhoz kötődő viszonya az enbereknek.
Továbbá nekem is vannak ismerőseim, akik utálják a horrort, és nem tudják elképzelni, mit szeretek benne. A különbség az köztük és közted, hogy ők nem jelentik ki, hogy "nálad valami biztos nem stimmel". Persze ez annak is köszönhető, hogy ők személyesen ismernek, plusz vannak olyan tájékozottak, hogy tudják: a horror szeretete még nem jelent elmebetegséget... Ahogy az erőszakos videojátékoktól sem leszel tömeggyilkos.
Természetesen ettől még lehet valaki kattant, aki szereti a horrort és a borzongást, de a kettő között nincs és nem is állapítható meg összefüggés.
Az ember pedig szereti az izgalmakat, mert az adrenalintermelődés igen is feldobja, s ahogy ezt a biciklizéssel, bungie jumpinggal, bulizással, úgy a horrorfilmek és játékok fogyasztásával is el lehet érni. S mivel más az enberek ízlése, így másként érik el ezt. Én gyűlölöm a diszkózást és én is mondhatnék véleményt a partyarcokról, de szeretem a horrort és a sportokat. De pl. a vígjátékokat is ki nem állhatom, nem értem én sem, egyes filmeken miért röhögnek enberek. De ettől nem tartom feltétlenül retardáltnak őket.
Szóval lényeg a lényeg: én véleményem > más véleménye = magyar internet. Más mint én = biztos retardált = magyar internet. (Tudom, te nem ezt írtad. ) Ezen kéne változtatni.
"További remek hír, hogy a csapat érdeklődik a konzolok iránt" után szerintem ide befért volna egy IS. Ahogy te is kifejtetted a konzolok nem igazán vannak túlkapatva, bár tudjuk, hogy a pc-s "ingyen letöltés" nem számít, hiába van statisztikailag benne a felhozott adatokban.
Magában azzal nincs gond, hogy konzolra IS fejlesztenek, a gondok akkor kezdődnek szerintem, ha egy előre PC-re ígért cím, egyszer csak elhúz konzolra. (Alan Wake ugye-ugye... ) Addig nem szokott nagy balhé lenni, még minden a "terv szerint alakul" és kifejezetten úgy kezdődik a történet, hogy "csak PC" vagy "csak konzol" és hirtelen mégis az ellenkezője jön be, akkor fujjognak a legtöbben... Főleg ha valaki éppen az áhított cím miatt vesz előre új gépet, csorgatva a nyálát, aztán pofára esik. Ez konzolra is igaz, csak arra nem nagyon van példa, hogy egy konzolra indított project hirtelen "PC only" pecsétet kapna.
Hogy ne csak egy rakatnyi off legyen: örülök, hogy sikeres lett ez a cím. Fényében annak, hogy én csak azért vettem meg, mert megláttam, hogy kész lett a magyar fordítása és ott megtetszett belőle pár kép, előtte pedig az égvilágon semmit nem halottam róla különösképpen olyan címnek tartom, ami megérdemli ezt a fajta sikert, mint egy hirtelen "meglepetés". A maga nemében elég egyedülálló is, hisz nem sok horror játék operál a kiszolgáltatottsággal is egyben, még a másik favoritok közül sem. (Silent Hill II pl. ugye: alapból szöges deszka...)
Amúgy ezt a cikket pár hete olvastam az Origón kedves PC guru,gondoltam rátok és bevágtam a könyvjelzők közé hogy az orrotok alá dörgöljem ha ismét erre járok.
http://www.origo.hu/techbazis/20110714-hogyan-internetezik-tevezik-mobiltelefonal-az-atlagmagyar.html
Na nézzük:
"Az átlagos magyar gamer PC-n játszik, és 14-29 év közötti férfi. Dacára annak, hogy már szinte a nagymamák is tisztában vannak azzal, mi az az Xbox vagy a Wii, konzolgépekkel csupán a játékosok 14 százaléka üti el szabadidejét. Bár a legtöbb honi videojátékos 14-29 év közötti korú, a böngészőben játszható programok főleg a 30-50 éves nők körében népszerűek."
Magyar újságról(és siteról ami ugyebár Adokon keresztül szeretne bevételt termelni) lévén szó,én a a kedves marketing teametek helyében újraértékelném a helyzetet és másik cél szegmenst választanék(mondjuk a PCt,elég nehéz lehet bevételt termelni konzolos fókusszal ha a magyar játékosoknak csak 14%-ának van olyanja).
Tisztelettel:
valaki aki nem lógott sokat a marketing órákról
Hát én sem tudom hogy ez mitől remek hír,tapasztalatom szerint minden gagyi lesz amit a konzolok megérintenek