Mindig öröm számomra, ha egy olyan játék jelenik meg, amelyet korábban bemutattam a PC Guru indie-rovatában. A héten egy újabb darab érte el ezt a mérföldkövet – mégpedig egy egészen egyedi ötlettel bíró alkotás.
A Gambrinous nevű független stúdió első játéka, a Guild of Dungeroneering ugyanis egy körökre osztott dungeon crawler, egy nem is olyan apró csavarral: mi nem a vakmerő hőst irányítjuk, hanem a minden egyes kör elején kapott kártyákból a kezdetben üres pályára építünk ki egy labirintust, amelyben emberünk kalandozhat, benépesítve az egyes termeket szörnyekkel és loottal. Utóbbi ügyes elhelyezésével lehet egyébként a hőst terelgetni a kívánt irányba, hogy aztán a harcok során megint átvegyük az irányítást, és a CCG-khez hasonlóan, amolyan Hearthstone-szerűen lezavarjuk a meccseket. Célunk, hogy „áldozatunk” minél több kincset kaparjon össze, hogy a megszerzett vagyonból egy komplett céhet építsünk fel különböző helyiségekkel, kasztokkal és sok-sok vállalkozószellemű harcossal, akiket újra lezavarhatunk a föld alá.
A sajátos, kézzel rajzolt grafikájú, humoros és remek zenével bíró játék persze nem tökéletes, van helye bőven a fejlesztésnek, ám szerencsére a készítők nem dőltek hátra a kiadás után, és már meg is jelent az első folt a játékhoz, amely egyébként steames kártyákat is hozott a kitűzőgyűjtögetőknek.
A Guild of Dungeroneering kapható a Steamen és a GoG-on is, PC és Mac rendszerekre 14,99 eurós áron, de később mobilverzió is születik belőle. Az előrendelők egyébként egy Pirates Cove Adventure Pack nevű DLC-vel gazdagodtak, amely két kasztot, egy új régiót és öt kalandot adott hozzá az alapjátékhoz, ez később természetesen mindenki számára megvásárolható lesz 4,99 euróért. Végezetül íme a launch trailer.