A Fulqrum Publishing korábban olyan játékok mögött állt kiadóként, mint a Forgive Me Father, a Men of War 2 vagy a Through the Woods. Többnyire kisebb, alig ismert csapatok játékainak kiadásáért felelnek, viszont gyakran sikerül belenyúlniuk a tutiba és megjelentetni valami olyasmit, ami friss vért csepegtet bizonyos műfajokba. A Fulqrum Publishing felel majd a jövőre érkező Bylina kiadásáért is, amelyet a Far Far Games csapata fejleszt és a napokban tartottak egy zártkörű bemutatót a játékból, amire természetesen minket is meghívtak.
Kezdjük először is a sztorival! A főszereplőnk Falconet, aki arról álmodik, hogy egy szép napon apja, a legendás bogatir nyomdokaiba léphet. A bogatir a szláv mítoszok egyik heroikus alakja, Falconet azonban a kalandja kezdetén még nagyon messze áll ettől. Egy szimpla küldetés során azonnal fűbe harap, viszont meglepődve konstatálja, hogy egy titokzatos szellem újraélesztette (aki nem mellékesen a testét is birtokolja). Falconet arra is rájön, hogy távolra került otthonról, de szó szerint: a Távoli Királyság (Far Far Kingdom) vidékein találja magát, ahol különféle veszedelmek lesnek rá. Kiderül, hogy nem kevesebb múlik rajta, mint a világ megmentése, úgyhogy elérkezett az ideje annak, hogy végre apja nyomdokaiba léphessen és olyan hőssé váljon, akiről utána ódákat zengenek még évszázadok múlva is – de vajon sikerül neki mindez?
A Bylina szláv mítoszokon és legendákon alapul. Aki járatos ezekben, annak több motívum vagy karakter ismerős lehet, de jópofa, hogy a készítők a humort is belecsempészték a játékba, ezzel adva egy kis The Incredible Adventures of Van Helsing mellékízt neki. Falconettel a Városok Földjén (Land of Cities) kell keresztülutaznunk, napsütötte erdőktől és falvaktól kezdve komor várbörtönökig bejárva az egész vidéket. Mindegyik helyszínen találkozhatunk különös helyi lakosokkal, valamint számtalan kihívással, kincsekkel és rejtvényekkel, a mezei ellenfelek mellett pedig természetesen bossokba is bele lehet futni. A kaland során egyedi technikákat, mágikus erőket és varázslatokat sajátíthatunk el, de a fegyvereknek is fontos szerep jut. A kardoktól és pajzsoktól a lándzsákig és íjakig változatos arzenál vár minket, ezek pedig a varázslatokkal kiegészítve egészen egyedi kombókat eredményezhetnek a csatatéren. A jó és a gonosz közötti örök harc ebben a világban nem annyira fekete-fehér, mint más RPG-kben. A Bylina főbb karakterei félelmeikkel, szorongásaikkal és a múltban történt tragédiáikkal küzdenek, amelyek átformálták személyiségüket – valakiből egy lelki roncsot, valakiből egy gonosz zsarnokot kreáltak. Falconet tehát az érzelmekkel is meg kell, hogy küzdjön – nemcsak a szörnyekkel.
A játék a gameplay-videók alapján egyelőre nagyon jól néz ki. Picit meseszerű a képi világ, de helyenként iszonyú véres és groteszk, ami egyből felkeltheti a Diablo-rajongók figyelmét. Mint említettem, a Bylina humorral is operál. Például a gombák (igen, a gombák) nagy szerepet kapnak a sztoriban és a fejlesztők mutattak pár képet Falconet viselhető páncéljairól, az egyik pedig tetőtől-talpig gombákba öltözteti a főhőst, ami nagyon furán néz ki, de a jó értelemben. Kapunk fő- és mellékküldetéseket, gyűjtögetnivalókat, megannyi érdekes kis apróságot, amik kitolják majd a játékidőt. Érdeklődve várjuk tehát, hogy mi sül ki ebből az egészből, viszont már csak a szláv folklór legendái és a jópofa történet miatt is érdemes lesz ránézni!
A Bylina 2025-ben jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re.