A kopaszodó legenda örömmel jelenti be az interjú elején: a Fable 2 három évnyi fejlesztés után, hála százötven ember kemény munkájának, végre elkészült. Már kiirtottak 45 ezer (!) bugot, és 2000 maradt – reményei szerint hetente 250-nel csökkenthet ezek száma, de a cucc már így is játszható, ezek a maradék apróságok már inkább csiszolnivalók.
A következőkben kiemelte a kooperatív mód dinamizmusát: bárki beszállhat bármikor játékunkba, és mi is megtehetjük ezt más kampányával kapcsolatban, akár öt percre vagy öt órára is, vagy ha úgy tetszik az első perctől az utolsóig együtt kalandozhatunk. Ami még döbbenetesebb, az a játékosok összekapcsolása: minden bejelentkezett felhasználó folyamatosan küldi hőse koordinátáit a szervernek, mely Albion adott pontján megjelenít egy, az illetőt jelképező gömböt, benne a nevével, és ezeken interakciózva chatelhetünk a komával (szóban, írásban egyaránt), de egy kattintásra beránthatjuk őt saját kis világunkba, a maga testi valójában. Fontos tudni, hogy lesz egy beépített biztonsági kapcsoló a játékban: ha ez „éles”, nem lehet sebezni, nem lehet kárt okozni, ártani senkinek. Ezt főleg eme invitálás miatt implementálták be a Lionhead emberei, hiszen így egy rosszindulatú vendég nem hozhat romlást és pusztulást nagy gonddal ápolgatott birodalmunkra.
Miután Peter elmondja, hogy -- amint azt már korábban is tudtuk -- meg lehet ölni a küldetéseket adó NPC-k egy részét, ám lesznek olyan fontos alakok, akiket nem, hiszen ezzel végérvényesen beragadna a sztori, bevallja: úgy érzi, nem volt elég képzett tervező ahhoz, hogy a Fable első része esetében jobbat készítsen annál, mint amilyen az a cím lett (bár így is imádja). Most látja, mennyi hibát követett el korábban, és most „érett be” igazán. A Fable 2-ben legalább tíz olyan dolog van, amelyet még egy játékban sem láthattunk, és a története, drámája, érzelmei összességében egy fantasztikus játékot eredményezett.
Megállás azonban nincs: már megvannak a Fable 3, 4 és 5 tervei, hiszen ő az egészet egyetlen hatalmas sztorinak képzelte el, és a rajongók a második résszel játszva fel is fogják ismerni a kapcsolatokat az első felvonással, azaz lassan a helyükre kerülnek a mozaikkockák. Természetesen más projekt is készül a Lionhead műhelyében jó ideje (erről is már írtunk korábban, sokak szerint ez a Dimitri, mások szerint nem), melyről még mindig nem beszélhet. Csak annyit árult el, hogy egy kísérlet eredménye, mely olyan jól sikerült, hogy úgy gondolták: érdemes belőle játékot készíteni. A mestert egyébként épp a kihívások izgatják -- például egy napon nagyon szeretne sportjátékot készíteni, pontosan azért, mert ez egy „kőbe dermedt” műfaj, melyet megújítani igazi feladat lenne.
Nos, egy Molyneux-féle sportjátékra én is kíváncsi lennék, de ama rejtélyes cucc is egyre jobban érdekel. Addig is itt lesz nekünk a Fable 2, mely elképesztően döbbenetesen néz ki, és mely azt hiszem, minden előzetes várakozásunkat felülmúlja majd. Íme tehát az interjú:
A következőkben kiemelte a kooperatív mód dinamizmusát: bárki beszállhat bármikor játékunkba, és mi is megtehetjük ezt más kampányával kapcsolatban, akár öt percre vagy öt órára is, vagy ha úgy tetszik az első perctől az utolsóig együtt kalandozhatunk. Ami még döbbenetesebb, az a játékosok összekapcsolása: minden bejelentkezett felhasználó folyamatosan küldi hőse koordinátáit a szervernek, mely Albion adott pontján megjelenít egy, az illetőt jelképező gömböt, benne a nevével, és ezeken interakciózva chatelhetünk a komával (szóban, írásban egyaránt), de egy kattintásra beránthatjuk őt saját kis világunkba, a maga testi valójában. Fontos tudni, hogy lesz egy beépített biztonsági kapcsoló a játékban: ha ez „éles”, nem lehet sebezni, nem lehet kárt okozni, ártani senkinek. Ezt főleg eme invitálás miatt implementálták be a Lionhead emberei, hiszen így egy rosszindulatú vendég nem hozhat romlást és pusztulást nagy gonddal ápolgatott birodalmunkra.
Miután Peter elmondja, hogy -- amint azt már korábban is tudtuk -- meg lehet ölni a küldetéseket adó NPC-k egy részét, ám lesznek olyan fontos alakok, akiket nem, hiszen ezzel végérvényesen beragadna a sztori, bevallja: úgy érzi, nem volt elég képzett tervező ahhoz, hogy a Fable első része esetében jobbat készítsen annál, mint amilyen az a cím lett (bár így is imádja). Most látja, mennyi hibát követett el korábban, és most „érett be” igazán. A Fable 2-ben legalább tíz olyan dolog van, amelyet még egy játékban sem láthattunk, és a története, drámája, érzelmei összességében egy fantasztikus játékot eredményezett.
Megállás azonban nincs: már megvannak a Fable 3, 4 és 5 tervei, hiszen ő az egészet egyetlen hatalmas sztorinak képzelte el, és a rajongók a második résszel játszva fel is fogják ismerni a kapcsolatokat az első felvonással, azaz lassan a helyükre kerülnek a mozaikkockák. Természetesen más projekt is készül a Lionhead műhelyében jó ideje (erről is már írtunk korábban, sokak szerint ez a Dimitri, mások szerint nem), melyről még mindig nem beszélhet. Csak annyit árult el, hogy egy kísérlet eredménye, mely olyan jól sikerült, hogy úgy gondolták: érdemes belőle játékot készíteni. A mestert egyébként épp a kihívások izgatják -- például egy napon nagyon szeretne sportjátékot készíteni, pontosan azért, mert ez egy „kőbe dermedt” műfaj, melyet megújítani igazi feladat lenne.
Nos, egy Molyneux-féle sportjátékra én is kíváncsi lennék, de ama rejtélyes cucc is egyre jobban érdekel. Addig is itt lesz nekünk a Fable 2, mely elképesztően döbbenetesen néz ki, és mely azt hiszem, minden előzetes várakozásunkat felülmúlja majd. Íme tehát az interjú:
Hát már nagyon közel van a cucc,nagyon várom,és a co-op megoldás fantasztikus,igen és a biztonsági kapcsolót nem elfejeteni
Hát már nagyon közel van a cucc,nagyon várom,és a co-op megoldás fantasztikus,igen és a biztonsági kapcsolót nem elfejeteni
Addig, amíg nem rókabőrszagú a dolog, nyugodtan lehet sok folytatás.
Addig, amíg nem rókabőrszagú a dolog, nyugodtan lehet sok folytatás.