GÓTIKUS MESE...
A sztori ugyanabban az univerzumban játszódik, ahol a korábbi részek, a helyszín viszont új: Feshyr szigetén járunk, amit feldúl az elmebeteg uralkodó, III. Rhobar megállíthatatlan serege. Hősünk -- egy békés, hétköznapi juhász -- családját is elpusztítja az átvonuló vihar, így, bár jólfésült barátunk sosem fogott az ekénél veszélyesebb fegyvert a kezében, úgy dönt, hogy bejárja az egész világot, és bosszút áll szeretteiért.
A történet annak ellenére, hogy meglehetősen átlagos felütéssel nyit, illetve hogy a fordulatok sem épp kiszámíthatatlanok, teljesen kielégítő élményt nyújt, s ennek oka elsősorban a jól megírt, hiteles dialógusokkal teli forgatókönyv. Minden karakternek van mondanivalója, és a játékba ültetett előadásmód segít a valós személyiségek illúziójának megteremtésében. Külön öröm, hogy a játékot a hazai forgalmazó magyar felirattal látta el, melynek munkálataiban ]{redenc mester is részt vett -- azt hiszem, nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy ez garancia a minőségre. Rhobar egyébként nem más, mint az első három Gothic játék főszereplője, így az Arcania végeredményben sikerrel viszi tovább az univerzum örökségét.
... NÉMI FINOMÍTÁSSAL
A sztori persze nem minden, egy jó RPG-hez élvezetes játékmenet és kidolgozott világ is kell. Utóbbi fronton a Gothic cím elárulja, hogy mire számítsunk: nagy, szabadon bejárható területeket kapunk, melyet a felfedezhető és aktiválható teleportköveknek hála nem kell gyalog bejárnunk. Feshyr méretét tekintve nagyjából akkora, mint az előző részek földjei, igaz kidolgozottságban köröket ver rájuk. A fejlesztők Vision 7 névre keresztelt grafikus motorja garantálja a változatos és szép látványt, mely természetesen nem kelhet versenyre a Skyrimmel, de a 2010-es viszonyokhoz mérten nincs szégyenkeznivalója. Különösen, hogy a felfedezés alig-alig van korlátozva, még úgy is, hogy maga a fő szál 25-30 óra alatt ledarálható. Aki el akar merülni az Arcaniában, annak nyitva áll az ajtó, aki pedig csak egy intenzív mesét szeretne, hát lelke rajta, a fejlesztők nem fogják vissza. Talán túlságosan is megengedők, és ezzel elérkeztünk a Gothic 4 legnagyobb változtatásához. Míg a trilógiát csak a keményvonalas szerepjáték őrültek élvezhették igazán túlzásokba eső nehézsége miatt, addig az Arcaniát a kezdők is nyugodtan kipróbálhatják. A fejlődési rendszer pofonegyszerű, az ellenfelek egyáltalán nem erősek, a történet döntéshelyzetei pedig csak látszólagos szereppel bírnak.
A megszállottaknak érdemes kipróbálni a -- bolti változatban még nem szereplő -- Gothic módot, melyben már megnő a kihívás, de igazi, véresen kemény harcokat így se várjon senki. Ez a játék egy kellemes fantasy-RPG, amit direkt úgy alkottak meg, hogy mindenki megtalálja benne a számítását.
Hasznos infók
A DVD-mellékletre az Arcania: Gothic 4 legutolsó, felpatchelt, védelem nélküli verziója került. Ha mégis feltennétek rá egy foltot, az visszateszi a védelmet és a játék kódot fog kérni, amin csak az újratelepítés segít. A játék magyar felirattal került a korongra, telepítéskor a választható nyelvek: magyar és cseh.
A játék gépigénye: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz vagy AMD Athlon II x2 2.8 GHz, 2 GB RAM, GeForce 8800 GTX/GeForce 8800 GT/ GeForce 9600, 10 GB HDD
A 2012/04-es PC Guru március 16-tól (péntek) vásárolható meg az újságárusoknál és a nagyobb hipermarketekben, 1995 Ft-os áron. A Guru -- akárcsak a múlt hónapban -- megvásárolható lesz digitális formában a Dimag rendszerében, sima kiadásban (995 Ft) és letölthető DVD-melléklettel is (1495 Ft).
Azért még gondolkodom a dolgon, de könnyen lehet, hogy beruházok erre a számra.
Videoteszt azért nem ártott volna a játékból. :/
Nincs vele semmi "bibi", teljes verzió.