• 55% volt a Nintendo digitális bevételi aránya az elmúlt negyedévben
  • Az Animal Crossing: New Horizons eladások fele is digitális volt

A digitális disztribúció egyre növekvő térnyerése már az elmúlt években is érződött, a koronavírus-járvány azonban még inkább felgyorsította ezt a folyamatot – most már szinte az összes nagy kiadónál nagyobb aránya származik a bevételeknek a digitális szoftvereladásokból, mint a hagyományos bolti értékesítésből. Egyfajta utolsó védőbástyaként azonban ott volt a Nintendo, akik hagyományosan nagyon erősek a dobozos játékok terén, köszönhető az életkor tekintetében is jóval szélesebb célközönségnek. Úgy tűnik azonban, hogy náluk is bekövetkezik az elkerülhetetlen.

mar-a-dobozos-jatekok-kiralyanal-is-megindult-a-digitalis-hatalomatvetel.jpg

A konzolgyártó elképesztő számokat hozó negyedéves üzleti jelentéséről a múlt héten már beszámoltunk, kicsit mélyebben is beleásva magunkat az adatokba pedig kiderül, hogy a digitális eladások tekintetében mérföldkő volt az áprilistól júniusig tartó időszak: a digitális bevételek aránya most először lépte át az 50%-ot. Már az előző negyedévben is közel álltak ehhez a 48.5%-kal, a mostani 55.6%-kal pedig végképp megtört a jég.

Fontos adalék mindehhez, hogy nem csak a korábbi címeknek köszönhető mindez, hiszen a Nintendo legújabb sikerjátéka, a már 22 millió eladott példány felett (négy hónap alatt!) járó Animal Crossing: New Horizons esetében is a vásárlások fele digitálisan történt.