- Megérkezett a Nintendo negyedéves üzleti jelentése
- A Switch-eladások átlépték a 40 milliót
- 67 milliárd jen nyereséggel zárták az elmúlt negyedévet
Erős startot vett áprilisban a Nintendo az új üzleti évben, a lendület pedig kitartott a júliustól szeptemberig tartó időszakra is: 272 milliárd jen bevétellel és 67 milliárd jen profittal zárták az elmúlt negyedévet. Az első félévet tekintve ez 14, illetve 53 százalékos javulást jelent az egy évvel korábbi számokhoz képest.
A legfontosabb újdonság ebben a három hónapban a Switch Lite megjelenése volt, amiből 1.95 millió példányt szállítottak le a negyedévben, 2.85 millió normál verzió mellett. Ezzel összességében már 41.67 milliónál tart a konzol, újabb fontos mérföldkövet lépett át tehát a továbbra is szárnyaló masina (az eloszlás egyébként 40-26-24-10 százalék Amerika, Európa, Japán és a világ többi tája között).
A legjobban fogyó játék az első félévben a Super Mario Maker 2 volt, de időarányosan még nála is jobban teljesített a szeptemberben megjelent The Legend of Zelda: Link's Awakening.
A legjobban fogyó Switch szoftverek (április-szeptember)
- Super Mario Maker 2 - 3.930.000
- The Legend of Zelda: Link's Awakening - 3.130.000
- Mario Kart 8 Deluxe - 2.320.000
- Fire Emblem: Three Houses - 2.290.000
- Super Smash Bros. Ultimate - 1.900.000
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 1.760.000
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 1.280.000
- Super Mario Party - 1.200.000
Összesítésben a Mario Kart 8 Deluxe újabb jelentős lépést tett a 20 milliós álomhatár felé - íme a Nintendo-címek összesített eladási rangsora.
A legjobban fogyó Switch szoftverek (összesítés)
- Mario Kart 8 Deluxe - 19.010.000
- Super Smash Bros. Ultimate - 15.710.000
- Super Mario Odyssey - 15.380.000
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 14.540.000
- Pokémon Let's Go, Pikachu! / Eevee! - 11.280.000
- Splatoon 2 - 9.280.000
- Super Mario Party - 7.590.000
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 4.590.000
- Super Mario Maker 2 - 3.930.000
- The Legend of Zelda: Link's Awakening - 3.130.000
És ha már eladások: mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a Nintendo háza táján is egyértelműen érződik a digitális értékesítés térnyerése. Amíg a tavalyi üzleti év első felében az eladott szoftverek 25 százalékát vásárolták az eShopon keresztül, addig mostanra ez az arány már 36 százaléknál is több.