A Mass Effect 3 sokak szerint az évtized játéka, míg mások úgy vélik, hogy csak egy jó, de semmiképp sem mérföldkő státuszban tetszelgő akciójáték. Mindegy viszont, hogy mi melyik oldal erősítjük, ugyanis abban valószínűleg mindenki egyetért, hogy a befejezés valami gyalázatos lett. Nyugalom, nem fogunk spoilerezni, ez a hír nem azért van, hogy lelője a... poént. A BioWare reagált a kritikákra és a cég vezetése ígéretet tett, hogy ha már többen végigvitték a játékot, részletesen is kifejtik, miért úgy zárul a galaktikus eposz, ahogy.
"Értékeljük a reakcióitokat és szeretnénk, ha tudnátok, hogy figyelünk. A befejezést érintő aktív diskurzust szívesen látjuk, és ígérjük, hogy értékeljük majd a kritikákat, és mindenre reagálunk majd. De kérünk benneteket, hogy legyetek türelemmel, mert időt szeretnénk adni a játékosoknak, hogy a kaland végére érjenek. Később nyíltan is szólunk majd a dologról." -- írta Chris Priestly közösségi koordinátor a BioWare hivatalos fórumán.
"Megértjük, hogy sok vita folyik a Mass Effect 3 végét illetően, és alig várjuk, hogy hosszasan, nyíltan elbeszélgessünk a dologról."
Nektek tetszett a Mass Effect 3 vége? Vagy magyarázatra vártok? Akárhogy is, kérünk benneteket, hogy a történetre vonatkozó spoilereket kerüljétek a kommentek között.
"Értékeljük a reakcióitokat és szeretnénk, ha tudnátok, hogy figyelünk. A befejezést érintő aktív diskurzust szívesen látjuk, és ígérjük, hogy értékeljük majd a kritikákat, és mindenre reagálunk majd. De kérünk benneteket, hogy legyetek türelemmel, mert időt szeretnénk adni a játékosoknak, hogy a kaland végére érjenek. Később nyíltan is szólunk majd a dologról." -- írta Chris Priestly közösségi koordinátor a BioWare hivatalos fórumán.
"Megértjük, hogy sok vita folyik a Mass Effect 3 végét illetően, és alig várjuk, hogy hosszasan, nyíltan elbeszélgessünk a dologról."
Nektek tetszett a Mass Effect 3 vége? Vagy magyarázatra vártok? Akárhogy is, kérünk benneteket, hogy a történetre vonatkozó spoilereket kerüljétek a kommentek között.
Pedig szerintem úgy fogják megoldani. Pont ez a lényege annak, h visszarak a végigjátszás után.
(Kis spoiler van benne)
Remélem nem úgy, mint ahogy tapasztaltam, hogy visszarak a Cerberus bázis támadása elé és onnan játszd újra.
Szerintem, legalább is nagyon remélem, hogy kiegészítik egy normális befejezéssel...
SPOILER-HEGYEK
végső roham a Catalyst-hez: Shepard, két társa meg és katonák nyomulnak előre. Ott van Harbringer, tüzel rájuk, majd abban a tudatban, hogy leölte mindet, egy "ehe-ehe, ezt neked Shepard, your form is fragile meg minden"-gondolattal elszáll a dolgára, tudomisén, megnézni, honnan jönnek még a kis elvetemültek, persze nem tudván, hogy Shepard épphogy túlélte. Mikor felviszi őt a vonónyaláb, a reaper-ek megérzik a jelenlétét, kapcsolnak, hogy "bakker, valamit lépni kell", így egyből izzítani kezdik az indoktrinálást. Shepard magához tér a Citadel/Catalyst egyik bemenő részén, mikor a közben szintén felkeveredett Anderson rádión szólongatja. A beszélgetésükből kiderül, hogy a hely, ahol Anderson van, folyton mozog és változik, mint valami labirintus így érhetett fel előbb, mint a főszereplő. Kisvártatva, hasonló módon az Illusive Man is megjelenik (róla már elmondták korábban, hogy leadta a drótot a Reaper-eknek, valszeg betették a Citadle-be, biztonságba, mert még hasznos ügynökük lehetett volna), aki felett már szinte teljesen átvették a hatalmat, így rajta keresztül megpróbálják rávenni arra, hogy ha esetleg eljut a végcélig, a Reaperek feletti irányítást válassza. Akárhogy is, Shepard feljut oda, ahol a három lehetőséget megkapja attól a hologramtól, ami valószínűleg nem is az, aminek mondja magát, mi több, még csak nem is létezik, mindössze a Reaper-ek láttatják vele, egy eszköz a kezükben, amivel arra akarják rávenni, hogy ne a harmadik lehetőséget, vagyis az elpusztításukat válassza, ennek érdekében (mivel belelátnak Shepard fejébe) a rémálmaiban kísértő kiskölyök alakját adják neki, és a hangjában ott van a saját hangja is, hogy minél meggyőzőbb legyen. Vele már a szintézis megoldását mutatják meg és próbálják vonzóvá tenni számára. Se a Control, se a Synthesis nem jár a Reaper-ek pusztulásával, így nekik mindkettő jobb, mint a harmadik, Destroy opció. A Control-lal ugyan egy utolsó paranccsal visszaküldi őket, de élnek, és a következő ciklusban újra próbálkozhatnak, a synthesis pedig még mindig jobb, mint a halál. Érdemes megfigyelni pontosan a párbeszédet, ami lezajlik. A Reaperek az életükért küzdenek a Starchild-on keresztül. A választás utáni videó pedig azért értelmetlen és logikátlan, mert meg sem történik, egyszerűen csak Shepard haluzza be magának a halála utolsó pillanatában, és azt látja benne, amit látni akar, döntésétől függetlenül megszűnik a Reaper-fenyegetés, és még a társai és barátai is megmenekülnek, még ha ott is haltak meg az oldalán, mi több, egy édeni környezetű bolygón új életet kezdhetnek. A Stargazer ending is a látomás része, amiben saját magát avatja legendává. Kényelmes, haláltusát megkönnyítendő búcsú az élettől. S hogy ki építette voltaképpen a Catalystet, a Mass Relay-eket? Valami felsőbb hatalom, amit nem láttunk még. De mindenképp valami olyan, ami nem emberi logikával gondolkodik. Mindenesetre valamit hagyni kell a Mass Effect MMO-ra is.
Szóval BioWare-ék szerettek volna ilyen egy szovjet sci-fibe illő lezárást, ami odaver az addig történteknek, és lehet rajta törpölni sokat, de mivel az emberek nem szovjet, hanem amerikai sci-fiken szocializálódtak, és nem szeretnek sokat törpölni, nem nagyon vették a lapot. Maga a játék összességében nekem elég soványka volt, de ezt a bátor húzást a lezárással nagyon tudom becsülni.
Mindez persze csak egy elmélet.
Ha úgy csinálták volna a végét, mint a Mass Effect 2-ben egy szavam nem lenne, de ez így förtelmes.
Elrontja az egész játék hangulatát.
Emlékeztek még tavaly ősszel kiszivárgott a játék bétája, és a fejlesztők azt mondták, hogy megváltoztatják a történet végét, mert az eredeti benne volt a bétában.
Szerintem még nem fejezték be a végét, de nem akarták megint elhalasztani a megjelenést. Valószínűleg igyenes dlc-ben akarják az új konklúziót bemutatni.
De ez csak saját vélemény.
Igen, ez a legnagyobb baj, nincs a végén poén. Elvárnám egy ilyen hosszú kaland után, hogy legyen valami nagy csavar a végén, de nincs. A játék utolsó másfél perces(!!!!) záróvideójáig nem tudunk meg semmi újat, a fő sztori az elejétől a végéig ugyanabban a mederben hömpölyög amit az első 1 órában kiástak neki. Mellé ráadásul még olyan logikai bakik vannak a végén....
Annak az ért örülök, hogy itt a PC Gurunál elismerik, hogy a vége botrányos. Bármilyen más helyen olvasok, hülyének nézik a játékost, hogy biztos azért van baja a végével, mert nem elég happy endes.... -.-
A Mass Effect 3 vége szerintem görbe tükröt mutat a technikai fejlődés és mesterséges-intelligencia kutatás iránti vágy elé, rámutatva, hogy a világ gyorsabban fejlődik, mint ahogy azt ésszel fel tudnánk fogni, és ez előbb-utóbb katasztrófához vezethet.
Az alapgondolat tehát jó volt, csak nem támogatták meg elég képi anyaggal.
A vége mentés úgy kb 2 órányira van a végétől. Direkte írom így mert nem akarok spoilerezni.
Nekem 42 óra volt az első végigjátszás importált karakterrel és határozottan tettszik a vége.Szerintem súrolja a zseniális kategóriát.
Igaz a véső videóban nekem is volt 1-2 oda nem illőnek tűnő rész, DE gondolkozzatok le mi is történik a legvége elött. Szóval belefér az időkeretbe.
Most nem kezdem el felsorolni az okokat már pár oldalt olvastam a mass effectr fórumokon...
Amit én vettem észre hogy a végső döntés után történik mentés?, mert én nem emlékszem rá, viszont arra emlékszem hogy a bioware figyelmeztetett minket hogy tartsuk meg őket