Az AusGamersnek adott interjújában Emil Kraftling elárulta, hogy az E3-on bejelentett játékukban szeretnék újra, a lehető leghűbben megteremteni ugyanazt a légkört, ami George Miller Mad Max filmjeit is átjárta. Vagyis ők sem fogják felfedni, miért is pusztult el a világ, de elhintenek annyi nyomot, hogy a játékosok levonhassák a maguk következtetéseit.
„Szeretnénk, ha belengné egy fajta misztikum a világot azzal kapcsolatban, hogy mi történt vele, akárcsak azokat a helyeket, amiket meglátogatunk” -- mondta. Éppen ezért nem fognak mindenre magyarázatot adni, annak ellenére, hogy maguknak a fejlesztés során sok mindent kőbe vésnek, vagy éppen maga George Miller mesélte el nekik, akivel gyakran konzultálnak.
Sokszor szembesülünk majd azzal, hogy bizonyos helyek felfedezése közben csak nyomokat találunk, amik a múltra utalnak. Kraftling példának a The Great White nevű területet hozta fel, ami egy fehér sivatagra vagy síkságra emlékeztet (a lenti képen valószínűleg ez a hely látható). Itt mindenféle, a régi világban víz alá került kincs várja, hogy felfedezzük. De a kutakodás közben lassan az is kiderül, mi lehetett régen. Például egy kopott kőre pillantva rájöhetünk, hogy talán valaha zátony állt a The Great White helyén.
„Sok érdekes dolgot használtunk fel, de a játékosok nem feltétlenül fognak arra a következtetésre jutni, amit mi tudunk. Magamból kiindulva tudom, hogy nem mindenre van magyarázat a világban, de ez arra ösztönöz, hogy magam találjam meg a válaszokat.”
A Mad Max nyílt világú játék lesz, amely 2014-ben jelenik meg PC-re, Xbox One-ra, Xbor 360-ra, PS4-re és Playstation 3-ra.