Itt az augusztus, a nyár utolsó hónapja, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy szinte az összes áruházban feltűntek már az ilyenkor kötelező „Vissza a suliba!” plakátok. De szerencsére nem csak a tanszergyártók aktivizálták magukat, hanem az indie játékfejlesztők is, ezért nem egy érdekes és izgalmas cím jelenhetett meg az elmúlt két hétben. Lássuk hát, mire érdemes figyelni a bőséges felhozatalból!

Valamint, amolyan keresztpromóció gyanánt, engedjétek meg, hogy felhívjam a figyelmeteket a harmadik negyedéves Tesztelj Velünk! pályázatra, amire akár az ebben a cikksorozatban felfedezett indie gyöngyszemekről írt teszttel is nevezhettek. (Fontos viszont, hogy a szabályzat értelmében csak július 31. előtt megjelent játékról tudunk tesztet elfogadni, kérlek, ezt tartsátok figyelembe a nevezés során!)

Oxygen Not Included

  • Megjelenés: 2019. 07. 30.
  • Mire: PC
  • Ár: 22,99 euró (nagyjából 7500 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Az Oxygen Not Included a Klei Entertainment kolóniamenedzselős alkotása, mely két évnyi korai hozzáférés után jelent meg véglegesen július végén. A játékban egy aszteroida mélyén kell kialakítanunk egy működő és önfenntartó kolóniát, azonban nem árt, ha óvatosak vagyunk. Ilyen extrém körülmények között ugyanis a legkisebb hiba is katasztrofális következményekkel járhat, és ha egyszer beüt a krach, akkor jó eséllyel békés kis településünknek is annyi.

Az Oxygen Not Included talán legerősebb pontja a folyadékok és gázok mindenre kiterjedő, részletes szimulálása. Nincs mese, itt minden pontosan úgy működik, ahogy a való életben, így ha hosszú távon is boldogulni akarunk az űrben, nem árt megtanulnunk, hogyan lehet hatékony vízvezeték-rendszert vagy épp szellőztető aknákat kialakítani. Persze a túlélés érdekében nem csak ennyi lesz a feladatunk: mi menedzseljük a kolónia hőmérsékletét és áramköreit, a terjeszkedés ütemét, valamint arra sem árt figyelnünk, hogy munkásaink idegeit ne kezdje ki nagyon a stressz, hiszen, az űrben a legkisebb hiba is könnyedén halálhoz vezethet.

The Blackout Club

  • Megjelenés: 2019. 07. 30.
  • Mire: PC, PS4 és Xbox One
  • Ár: 24,99 euró (nagyjából 8200 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

A The Blackout Club egy kooperatív horrorjáték, mely egy álmos amerikai kisvárosba kalauzol el minket. A dolgok persze egyáltalán nem olyan békések, mint első pillantásra tűnnek: a város felnőtt lakossága minden este felkel az ágyból és alva jár az utcákon, reggel viszont már nem emlékeznek semmi ilyesmire. Ránk és maximum három barátunkra vár a feladat, hogy tinédzserkorú karaktereinket irányítva a rejtély végére járjunk, azonban nem árt vigyázni: vannak olyan kérdések, melyeket a saját jól felfogott érdekünkben jobb nem bolygatni.

A The Blackout Club ennek megfelelően elsősorban az összedolgozásra, a lopakodásra és a nyomozásra helyezi a hangsúlyt, mindezt megfejelve véletlenszerűen generált küldetésekkel, melyek biztosítják, hogy két kalandunk soha ne legyen egyforma. Ami pedig a rejtély felgöngyölítését illeti, a játék itt teljes szabadságot ad nekünk: a kisváros nyitott, szabadon bejárható terület, amit a fejlesztők igyekeztek úgy kialakítani, hogy mindenki a saját tempójában és játékstílusában nyomozhasson benne. Csak aztán vigyázzunk, nehogy reggelre már az eltűnt személyek listáján szerepeljünk!

Gibbous - A Cthulhu Adventure

  • Megjelenés: 2019. 08. 07.
  • Mire: PC
  • Ár: 19,99 euró (nagyjából 6500 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Az erdélyi székhelyű Stuck In Attic alkotásáról egyszer már volt szó rovatunkban, mint ígéretes játék, amire megéri figyelni a jövőben, a Gibbous – A Cthulhu Adventure nemrég viszont meg is jelent, és már bárki beszerezheti Steamen.

gibbous-01.png

A játék maga egy klasszikus, Point & Click kalandjáték, mely a Cthulhu mítosz világát és ősi szörnyeit vegyíti a stílusos grafikával és egy nagy adag (néha igen sötét) humorral. A történet szerint Darkhamban járunk, melynek az utcáin nemrég felbukkant minden könyvek leggonoszabbika, a Necronomicon. Ezt a kötetet szeretné visszaszerezni Don R Ketype magánnyomozó is, azonban a könyv végül Buzz Kerwan könyvtároshoz kerül, aki véletlenül a macskáján használja a gonosz erőket, igencsak katasztrofális következményekkel.

A Gibbous – A Cthulhu Adventure ebből az alapszituációból indul ki. Három főhősünkkel Darkham utcáit járva kell visszaszereznünk a Necronomicont, mielőtt túl késő nem lesz. A játék több mint 60 kézzel rajzolt helyszínnel, 70 őrült karakterrel és 12 ezer sornyi párbeszéddel érkezik, ráadásul, ha mindez nem lenne elég, magyarul is élvezhetjük a sötét kalandokat a feliratnak hála. Ha pedig nem tudjátok eldönteni, hogy a Gibbous – A Cthulhu Adventure megéri-e az időtöket és pénzeteket, jó hír lehet, hogy a játékról egy teszt is olvasható a hamarosan megjelenő augusztusi PC Guruban.

Apsulov: End of Gods

  • Megjelenés: 2019. 08. 08.
  • Mire: PC
  • Ár: 19,99 euró (nagyjából 6500 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Az északi mitológia a szórakoztatóipar egyik kedvenc témája, így könnyen hihetjük azt, hogy már láttunk mindent, amit a vikingek mondavilága nyújtani tud. Az Angry Demon Studios csapata azonban még ebben a jól bejáratott témakörben is tud újat mutatni, méghozzá a jól ismert elemek és teremtmények sci-fi környezetbe helyezésével.

Az Apsulov: End of Gods egy belső nézetes horrorjáték, ahol a főszereplőnk egy kutatólabor mélyén próbálja felfedni Yggdrasil, a világfa, titkait, mielőtt az egész világot elnyelné a káosz és a pusztítás. A program pedig ennek megfelelően egy sötét hangulatú, vérrel, káromkodással és rengeteg misztikummal teli kalandot ígér, ahol az északi mitológia régi, jól ismert figurái egy merőben új és szokatlan környezetben jönnek velünk szembe.

Totem Teller

A Totem Teller egy igazán érdekes alapkoncepcióval megáldott játék, ahol egy dolgunk van: egy halom glitch kijavítása. A háttértörténet szerint egy misztikus, köpenybe burkolódzó alakot, a Múzsát, irányíthatjuk, aki egy megtört és elfeledett mesevilág mélyén bolyong, a feladatunk pedig nem más, mint az egész sztori helyrehozása.

Ahhoz pedig, hogy ezt megtehessük, a pályákon felbukkanó képhibákat kell kijavítanunk. De hogy ezt hogyan csináljuk, az már ránk van bízva: a Totem Teller teljesen szabad kezet ad a játékosoknak a törött világa megismerésében. Oda megyünk, ahová csak akarunk, azt fedezünk fel, amit csak szeretnénk, és ha elég ügyesek vagyunk, nem csak a mesevilágot javíthatjuk meg, hanem a rejtélyes Múzsa háttértörténetére is fényt deríthetünk.

Buildings Have Feelings Too!

A Buildings Have Feelings Too! egy városmenedzselős játék egy meglepően egyedi csavarral, amit már a címe is ellő: az általunk felhúzott házak itt bizony nem csak egyszerű építmények, hanem érző, gondolkodó lények, saját személyiséggel, álmokkal és ambíciókkal. A viktoriánus kortól kezdve egészen napjainkig menedzselhetjük az általunk létrehozott település mindennapjait, közben pedig azt is figyelemmel kísérhetjük, ahogy az egyes épületek próbálnak igazodni a mellettük elrohanó történelemhez.

Amennyiben jól dolgozunk, a jutalmunk egy élettől pezsgő és rohamosan fejlődő város lesz, azonban ezt egyáltalán nem olyan könnyű feladat, hiszen minden egyes épületünknek meg kell találni a tökéletes helyet, ahol igazán jól érzi magát, ha azt akarjuk, hogy a település tényleg felvirágozzon.