Ó, micsoda év volt 1998 -- azt hiszem, az évjáratomból vannak itt páran, akik az akkor megjelent játékok minősége miatt döntötték el, hogy teljes értékű élet helyett pénzük zömét PC-jük fejlesztésébe, SZTK-keretes szemüvegbe, és nejloningekbe ölik. Csak egy pár példa, mielőtt hírünk aktuális ünnepeltjére térnénk -- elvégre lassan már mindegyikük beérte, vagy most fogja majd beérni a most kitárgyalt hőst.
1998-ban történt, hogy megnyíltak Baldur's Gate kapui, a játékosok pedig annyi-annyi esztendő után végre teljes ovációval üdvözölhették a CRPG műfaj feltámadását. 1998 volt az az év, amikor minden poligonterhes anya, járókeretes nénike, és testrészét féltő gyalogos kétségbeesve próbált meg elmenekülni az utakról -- mindhiába, ugyanis a Carmageddon második részében nem volt kegyelem. 1998-ban indult először bevetésre a Delta Force, hogy bebizonyítson két, mára már ténnyé vált állítást, miszerint egy: voxelalapú motort írni nem jó buli, és kettő: a nyílt világ és a küldetések megoldásának ezerféle módja mindent el tud adni. 1998 volt az az év, amikor ismét kalandozhattunk egy posztapokaliptikus világban, a Fallout második részében -- a szupermutánsok egy életre megtanulták, hogy acélököl vasököl, oda üt, ahova köll, feltéve, ha a csomagtartónk nem tűnt el menet közben, kocsistól...
Azonban ez a hír nem a már említett, és a számtalan, legalább ennyire innovatív és tökéletes nem említett programokról szól. Ez a hír egy olyan, szintén 1998-as videojátékról szól, amely első ízben mutatta be a nagyközönségnek, hogy plazmafegyverek, tömegével özönlő ellenfelek, és gyilkolás nélkül is lehet FPS játékot építeni. A program természetesen a Thief első része volt, amelynek fejlesztőgárdáját azóta már elnyelte a feledés, és amelynek játékmenete annyira tökéletesre és utánozhatatlanra sikerült, hogy a mai napig senki sem volt képes überelni. Garrett tolvaj. Nem azért tolvaj, mert volt választása, azért tolvaj, mert a vérében van. Grafikája sokat kopott az elmúlt évtizedek alatt, de annyi biztos, hogy a hangulata a régi, és utolérhetetlen -- isten éltesse soká minden idők egyik legjobb "first person sneakerét"!
(Az alsó képek a szintén majdnem tökéletes harmadik részből származnak!)
1998-ban történt, hogy megnyíltak Baldur's Gate kapui, a játékosok pedig annyi-annyi esztendő után végre teljes ovációval üdvözölhették a CRPG műfaj feltámadását. 1998 volt az az év, amikor minden poligonterhes anya, járókeretes nénike, és testrészét féltő gyalogos kétségbeesve próbált meg elmenekülni az utakról -- mindhiába, ugyanis a Carmageddon második részében nem volt kegyelem. 1998-ban indult először bevetésre a Delta Force, hogy bebizonyítson két, mára már ténnyé vált állítást, miszerint egy: voxelalapú motort írni nem jó buli, és kettő: a nyílt világ és a küldetések megoldásának ezerféle módja mindent el tud adni. 1998 volt az az év, amikor ismét kalandozhattunk egy posztapokaliptikus világban, a Fallout második részében -- a szupermutánsok egy életre megtanulták, hogy acélököl vasököl, oda üt, ahova köll, feltéve, ha a csomagtartónk nem tűnt el menet közben, kocsistól...
Azonban ez a hír nem a már említett, és a számtalan, legalább ennyire innovatív és tökéletes nem említett programokról szól. Ez a hír egy olyan, szintén 1998-as videojátékról szól, amely első ízben mutatta be a nagyközönségnek, hogy plazmafegyverek, tömegével özönlő ellenfelek, és gyilkolás nélkül is lehet FPS játékot építeni. A program természetesen a Thief első része volt, amelynek fejlesztőgárdáját azóta már elnyelte a feledés, és amelynek játékmenete annyira tökéletesre és utánozhatatlanra sikerült, hogy a mai napig senki sem volt képes überelni. Garrett tolvaj. Nem azért tolvaj, mert volt választása, azért tolvaj, mert a vérében van. Grafikája sokat kopott az elmúlt évtizedek alatt, de annyi biztos, hogy a hangulata a régi, és utolérhetetlen -- isten éltesse soká minden idők egyik legjobb "first person sneakerét"!
(Az alsó képek a szintén majdnem tökéletes harmadik részből származnak!)
A Thief széria véleményem szerint az egyik ha nem a leghangulatosabb játék és játékvilág,egy tökéletes trilógia.