Ha az MMORPG-ről van szó, sokaknak automatikusan a World of WarCraft ugrik az eszébe, ami persze nem is csoda, hiszen a legnépszerűbb és legjobban ismert játékról van szó -- ám tévedésbe ne essük, nem a Blizzard találta fel a spanyolviaszt, hiszen a World of WarCraft 2004-es indulása előtt is voltak már ilyen típusú játékok.
A zsáner egyik nagy öregje az 1998-ban megjelent Lineage, amivel ha hiszitek, ha nem, még most, 15 évvel az indulása után is közel egymillió ember játszik, s hozzák is szépen a pénzt az NCsoft számlájára: a kiadó bejelentette, hogy a játék eddig 1,8 milliárd dollár bevételt termelt.
A havidíjas Lineage a Távol-Keleten, főleg Dél-Koreában örvend korához képest relatíve nagy népszerűségnek, nyugatabbra azonban már szinte teljesen kikopott a játszott programok sorából, annyira, hogy 2011-ben le is kapcsolták az észak-amerikai szervereket.
L2 meg ingyenes lett mostmar hogy az utobbi kronikaval (szerintem) tonkrevagtak.
Meg ma is jatszanek ha lenne 20-30 aktiv magyar jatekos klanba szervezodve, akik nem hagyjak ott a szervert 2 honap utan, de nincs.
Az l2 meg olyan jatek, ami egyedul nem jo.