Ken Levine, a Bioschock-sorozat mindenható ura mikrofonvégre kapta az épp horrorjátékon dolgozó Guillermo Del Toro filmrendezőt. Az interjú nagyon érdekes és tanulságos, amit teljesen egészében érdekel (és beszél angolul), megtalálja az Irrational Games hivatalos honlapján.
Egy ponton szóba kerültek a játékokban látható videóbetétek, amikkel már nagyon hosszú ideje mesélnek sztorit a dizájnerek (gondoljunk csak Kodzsima Hideo félórás MGS 4 átvezetőire). Nos, mint kiderült, a két kreatív zseni egyaránt rühelli ezeket.
"Játékos vagyok, a lányaim is játékosok, rengeteg órát töltünk a játékok világában." -- kezdte kifakadását Del Toro -- "Tudod, milyen játékos vagyok én? Mikor egy videóhoz érünk, egyből elnyomom, mert cseszd meg, játszani akarok, nem filmet nézni. Persze, egy rövid ideig el lehet venni az irányítást a játékostól, de ne tegyük már inaktívvá. Hagyjuk, hogy csináljon valamit, és rohadtul ne mondjuk neki, hogy »és most egy kicsit a szponzorok beszélnek«."
Levine egyetértett:
"Az emberek úgy ismernek, mint történet vezette játékok készítőjét, és mindjárt azt hiszik, hogy szeretem, ha egy játékot alárendelnek a történetnek. Pedig pont ez a bajom velük. Én játszani akarok, nem leülni, és végignézni egy történetet."
Ken egy ideig még méltatta a Bastion című indie gyöngyszemet annak remek sztorivezetési technikája miatt. A fenti interjú pedig minden bizonnyal jelzi, hogy Del Toro Insane-je egy szabad világú, videók nélküli horror lesz.
Egy ponton szóba kerültek a játékokban látható videóbetétek, amikkel már nagyon hosszú ideje mesélnek sztorit a dizájnerek (gondoljunk csak Kodzsima Hideo félórás MGS 4 átvezetőire). Nos, mint kiderült, a két kreatív zseni egyaránt rühelli ezeket.
MGS4: A fél játék átvezetőkből áll
"Játékos vagyok, a lányaim is játékosok, rengeteg órát töltünk a játékok világában." -- kezdte kifakadását Del Toro -- "Tudod, milyen játékos vagyok én? Mikor egy videóhoz érünk, egyből elnyomom, mert cseszd meg, játszani akarok, nem filmet nézni. Persze, egy rövid ideig el lehet venni az irányítást a játékostól, de ne tegyük már inaktívvá. Hagyjuk, hogy csináljon valamit, és rohadtul ne mondjuk neki, hogy »és most egy kicsit a szponzorok beszélnek«."
Levine egyetértett:
"Az emberek úgy ismernek, mint történet vezette játékok készítőjét, és mindjárt azt hiszik, hogy szeretem, ha egy játékot alárendelnek a történetnek. Pedig pont ez a bajom velük. Én játszani akarok, nem leülni, és végignézni egy történetet."
Bioshock Infinite: Levine nem tömi tele cutscene-ekkel
Ken egy ideig még méltatta a Bastion című indie gyöngyszemet annak remek sztorivezetési technikája miatt. A fenti interjú pedig minden bizonnyal jelzi, hogy Del Toro Insane-je egy szabad világú, videók nélküli horror lesz.
Viszont Ken Levine nagyon kétszínű itt. Pár hete láttam egy műsort, amiben David Jaffe-vel "vitatkozott" arról, hogy mennyire van fontos szerepe a történetnek a játékokban. Jaffe mondta azt, hogy nem a történet a lényeg, hanem a játékmenet, Levine meg csak azt hajtogatta, hogy igenis fontos a történet és az átvezetők szerepe, és ezt a játékaiban is lehet érezni.
Na de játék közben....Hát is-is.
Én 90%-ban a történet miatt játszom, ha pedig a történet jó, tök mindegy, hogy 5 perces vagy fél órás egy átvezető animáció, az csak dob rajta egy nagyot.
Metal Gear Solid meg az egyik legjobb játéksorozat szerintem, sajnos nincs konzolom, így csak az első 2 részt játszottam végig, de mindkettőt imádtam. Fantasztikus és felejthetetlen élmény volt számomra.
Itt egy érdekes videó a témáról: http://penny-arcade.com/patv/episode/cutscenes