• A Bloomberg szerint a Google 10-20 millió dollárt költött régebbi játékok Stadia-portjaira
  • Kodzsima Hideo is dolgozott egy Stadia-játékon, ám ezt a projektet lelőtték

A Google egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy bezárja saját játékfejlesztő részlegeit. Azóta kiderült az is, hogy a vezetők ezt meglehetősen visszás módon kommunikálták a dolgozók felé, most pedig a Bloomberg rukkolt elő egy friss cikkel, melyben a Stadia bukásának okait részletezik.

Jason Schreier írásából kiderül, hogy a kezdeti eladási céloktól több százezer példánnyal maradtak el (ezért is osztogattak ajándék Stadia kontrollereket sok helyen), de a cikk kitér arra is, hogy a Google egészen eszetlen költekezésbe kezdett a platform népszerűsítése érdekében. Egészen konkrétan olyan korábbi játékok átiratairól van szó, mint a Red Dead Redemption 2 vagy az Assassin's Creed Odyssey, melyekért 10-20 millió dollárt kapott a Take-Two és a Ubisoft, ami lényegében egy középkategóriás játék büdzséjének felel meg.

lelott-kodzsima-jatek-brutalis-penzek-atiratokra-ujabb-titokra-derult-feny-a-google-stadia-kapcsan.jpg

A VGC ezzel párhuzamosan arról számolt be, hogy a Google egy időben tárgyalt Kodzsima Hideóval egy epizodikus horrorjáték fejlesztéséről. Bizonyára ezért is lehetett, hogy a neves japán dizájner egy időben kifejezetten gyakran írt a horror műfajról, ám az együttműködésből végül nem lett semmi.

Kodzsima maga is beszélt 2020 nyarán egy nagy lelőtt projektről egy japán nyelvű interjúban – nem kizárt, hogy a pletykált Stadia-játék lehetett az.