- A Bloomberg szerint a Google 10-20 millió dollárt költött régebbi játékok Stadia-portjaira
- Kodzsima Hideo is dolgozott egy Stadia-játékon, ám ezt a projektet lelőtték
A Google egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy bezárja saját játékfejlesztő részlegeit. Azóta kiderült az is, hogy a vezetők ezt meglehetősen visszás módon kommunikálták a dolgozók felé, most pedig a Bloomberg rukkolt elő egy friss cikkel, melyben a Stadia bukásának okait részletezik.
Jason Schreier írásából kiderül, hogy a kezdeti eladási céloktól több százezer példánnyal maradtak el (ezért is osztogattak ajándék Stadia kontrollereket sok helyen), de a cikk kitér arra is, hogy a Google egészen eszetlen költekezésbe kezdett a platform népszerűsítése érdekében. Egészen konkrétan olyan korábbi játékok átiratairól van szó, mint a Red Dead Redemption 2 vagy az Assassin's Creed Odyssey, melyekért 10-20 millió dollárt kapott a Take-Two és a Ubisoft, ami lényegében egy középkategóriás játék büdzséjének felel meg.
A VGC ezzel párhuzamosan arról számolt be, hogy a Google egy időben tárgyalt Kodzsima Hideóval egy epizodikus horrorjáték fejlesztéséről. Bizonyára ezért is lehetett, hogy a neves japán dizájner egy időben kifejezetten gyakran írt a horror műfajról, ám az együttműködésből végül nem lett semmi.
Kodzsima maga is beszélt 2020 nyarán egy nagy lelőtt projektről egy japán nyelvű interjúban – nem kizárt, hogy a pletykált Stadia-játék lehetett az.