Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem drukkoltunk sokan a szerkesztőségben keresztbe tett ujjakkal a Left 4 Dead anyagi és kritikai sikeréért. A Valve által felkarolt Tourtle Rock Studios egy maréknyi hihetetlenül tehetséges fiatalból áll, akikkel ezidáig valljuk be őszintén, kulimunkát végeztetett a Half-Life első részével bombát robbantó stúdió, hiszen az ő feladatuk volt felkarolni a már kitalálásakor is halva született ötletnek tekinthető Counter-Strike: Condition Zero küldetéslemezt, és a belüket kidolgozva kellett jó néhány Counter-Strike Source pályát létrehozniuk. A sors különös fintora, hogy bár egy halálos ítélettel ért fel ezeknek a dolgoknak az elvégzése, a kitartásukról, és fanatizmusukról híres stúdió mind a kettőből kihozta a maximumot (sőt, még annál is többet), így olyat kaptak, amely ma már a legnagyobbaknak is csak ritkán adatik meg: egy saját projektet.
Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a Left 4 Dead már ígéreteiben is egy olyan játék képét festette előre, amelyből látatlanban is tudni lehetett a sikert. A fejezetekre osztott programban NÉGY túlélő és számtalan zombi történetét követhetjük nyomon, a hangsúly pedig a legnagyobb stúdióknál már évek óta elfelejtett, vagy kényszerből, konzolos változatokba behelyezett együttműködésen volt, nem pedig az egymás elleni ostoba ereszd-el-a-halál-után-már-amúgy-is-hulló-hajamat stíluson. A történet folytatása pedig már ismert –- számtalan "Év játéka" díj, milliónyi transzba esett rajongó, és egy stúdió, amely szinte biztos, hogy ismételten bizonyíthat, no meg egy stílus, amelyet olyanok is majmolni fognak, akik eredetileg teljesen más elképzelés szerint akartak játékot csinálni. A Tourtle Rock nem csak, hogy felnőtt a nagyokhoz, de bebizonyította, hogy létezik a szilikon-völgyi álom: egy maréknyi ember kitartással csodákra képes...
No, de a hírrel kapcsolatban: kijött egy kövér zombi... bocsánat, frissítési csomag a Left 4 Deadhez, amelyben nem csalás, nem ámítás, egy rakás hibát javítottak a tavalyi esztendő egyik legvérbőbb akciójátékához. Csak ízelítőképpen: a Tank pofonától a levegőben repülő játékos most már nem képes megragadni az útjába kerülő létrákat; a program gyorsabban tölt, mint eddig; a minigun fizikájában jelen levő, kihasználható exploit kitépve; az idáig néha nem aktiválandó achievementek most már bizony aktiválódnak; a térképeken kihasználható hibák eltűntek; a meccsek kreálásakor jelentkező bogárkák elmásztak; a játékosok most már játszmánként csak egyszer válthatnak csapatot térképenként; a Hunter könnyebben ragad meg közelharcban karaktereket, ráadásul nagyobbat is sebez; a Smoker nyelve most már helyesen működik (pfúj, perverz banda, nem úgy!); a Tankok a zúzható objektumokat kiemelve látják, az autoshotgun kevésbé sebzi őket; míg a Witchek már nem tudnak feleszmélő animáció alatt marcangolni. Szép nagy batyu javítás -– ráadásul ez nem is az összes, hiszen a Steamet elindítva a program tulajdonosai automatikusan megkapják, ráadásul gyönyörködhetnek is a számtalan új lehetőségben. Hurrá!
Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a Left 4 Dead már ígéreteiben is egy olyan játék képét festette előre, amelyből látatlanban is tudni lehetett a sikert. A fejezetekre osztott programban NÉGY túlélő és számtalan zombi történetét követhetjük nyomon, a hangsúly pedig a legnagyobb stúdióknál már évek óta elfelejtett, vagy kényszerből, konzolos változatokba behelyezett együttműködésen volt, nem pedig az egymás elleni ostoba ereszd-el-a-halál-után-már-amúgy-is-hulló-hajamat stíluson. A történet folytatása pedig már ismert –- számtalan "Év játéka" díj, milliónyi transzba esett rajongó, és egy stúdió, amely szinte biztos, hogy ismételten bizonyíthat, no meg egy stílus, amelyet olyanok is majmolni fognak, akik eredetileg teljesen más elképzelés szerint akartak játékot csinálni. A Tourtle Rock nem csak, hogy felnőtt a nagyokhoz, de bebizonyította, hogy létezik a szilikon-völgyi álom: egy maréknyi ember kitartással csodákra képes...
No, de a hírrel kapcsolatban: kijött egy kövér zombi... bocsánat, frissítési csomag a Left 4 Deadhez, amelyben nem csalás, nem ámítás, egy rakás hibát javítottak a tavalyi esztendő egyik legvérbőbb akciójátékához. Csak ízelítőképpen: a Tank pofonától a levegőben repülő játékos most már nem képes megragadni az útjába kerülő létrákat; a program gyorsabban tölt, mint eddig; a minigun fizikájában jelen levő, kihasználható exploit kitépve; az idáig néha nem aktiválandó achievementek most már bizony aktiválódnak; a térképeken kihasználható hibák eltűntek; a meccsek kreálásakor jelentkező bogárkák elmásztak; a játékosok most már játszmánként csak egyszer válthatnak csapatot térképenként; a Hunter könnyebben ragad meg közelharcban karaktereket, ráadásul nagyobbat is sebez; a Smoker nyelve most már helyesen működik (pfúj, perverz banda, nem úgy!); a Tankok a zúzható objektumokat kiemelve látják, az autoshotgun kevésbé sebzi őket; míg a Witchek már nem tudnak feleszmélő animáció alatt marcangolni. Szép nagy batyu javítás -– ráadásul ez nem is az összes, hiszen a Steamet elindítva a program tulajdonosai automatikusan megkapják, ráadásul gyönyörködhetnek is a számtalan új lehetőségben. Hurrá!
Ezek nem azok a zombik akik halottak voltak és feltámadtak. Ezek valami vírustól begajdúlt emberek. Így van az hogy ilyen gyorsak. Szerintem pont ez a tré benne. Én rohadtúl élvezem amikor fut felém a hülyéje, azt egy jobb egyenessel padlóra küldöm, azt addig ütöm amíg be nem mondja az unalmast.
Ezek nem azok a zombik akik halottak voltak és feltámadtak. Ezek valami vírustól begajdúlt emberek. Így van az hogy ilyen gyorsak. Szerintem pont ez a tré benne. Én rohadtúl élvezem amikor fut felém a hülyéje, azt egy jobb egyenessel padlóra küldöm, azt addig ütöm amíg be nem mondja az unalmast.
Idegesítőek.
Idegesítőek.
Hozzáteszem, nekem egyébként a Ritual által készített egyjátékos tartalom maradéka (ami egyébként Deleted Scenes néven vált elérhetővé) jobban tetszett, mint a Turtle Rock által kitalált "összefűzzük a multis pályákat egy pontrendszeres kampánnyá és szia" megoldás. A Bagoly által jól megfogalmazott "eleve halva született ötletből" (nevezetesen, hogy a CS-ből csináljanak egy szingli játékot) szinte mindent kihoztak volna a saját design-elképzeléseikkel: a történettel rendelkező pályák, szkriptelt jelenetek, plusz eszközök (hegesztőpisztoly, optikai kábeles kamera, rakétavető), a japán és orosz különleges osztag szerepeltetése engem valahogy jobban lázba hozott mint a főjáték. A Turtle Rockos CZ egyedüli pozitívuma a bot volt, de az már magában garantálta az élvezetes LAN-t. Számomra az mentette meg a játékot.
Hozzáteszem, nekem egyébként a Ritual által készített egyjátékos tartalom maradéka (ami egyébként Deleted Scenes néven vált elérhetővé) jobban tetszett, mint a Turtle Rock által kitalált "összefűzzük a multis pályákat egy pontrendszeres kampánnyá és szia" megoldás. A Bagoly által jól megfogalmazott "eleve halva született ötletből" (nevezetesen, hogy a CS-ből csináljanak egy szingli játékot) szinte mindent kihoztak volna a saját design-elképzeléseikkel: a történettel rendelkező pályák, szkriptelt jelenetek, plusz eszközök (hegesztőpisztoly, optikai kábeles kamera, rakétavető), a japán és orosz különleges osztag szerepeltetése engem valahogy jobban lázba hozott mint a főjáték. A Turtle Rockos CZ egyedüli pozitívuma a bot volt, de az már magában garantálta az élvezetes LAN-t. Számomra az mentette meg a játékot.
Nem lelkesedtem különösebben ezért a játékért amíg meg nem kaptam karácsonyra. Most már azt mondom: kötelező, kihagyhatatlan.
Nem lelkesedtem különösebben ezért a játékért amíg meg nem kaptam karácsonyra. Most már azt mondom: kötelező, kihagyhatatlan.
A peccsnek egyébként örülök, még egy indok, hogy elkezdjek gyűjtögetni a programra...
A peccsnek egyébként örülök, még egy indok, hogy elkezdjek gyűjtögetni a programra...