A történetben nincs újdonság, egy új és extrém módon fertőző veszettségvírus támadta meg a lakosságot, mi pedig egy vagyunk a néhány túlélő közül. A dolgunk innentől csak annyi, hogy éljük túl a zombihordák támadásait, és meneküljünk el.
A játék egy belső nézetes, többjátékos üzemmódú, kooperatív túlélő horror. A 4 túlélő, a zombi horda, vagy épp a 4 főzombi egyikeként játszhatunk, akár magunkban is, hiszen akkor az MI veszi át a többi karakter irányítását. Akkor sem kell megijedni, ha csak magunk leszünk emberek által irányított zombik ellen, hiszen a mesterséges intelligencia kiemelkedően jóra sikerült a játékban. Akik már tesztelték a cuccot állítják, hogy sokszor nem is tudták, ember irányítja-e a társaikat, vagy a gép.
Eddig nem is lenne olyan hatalmas nagy durranás a Left 4 Dead, de ha elkezdünk vele játszani, akkor döbbenünk csak rá, hogy itt valami nagyon komolyat hoztak össze a "teknőcös" fejlesztők, ezt pedig a Rendező megalkotásával érték el. Eddig csak olyan zombis játékokkal találkozhattunk, ahol minden szépen le volt szkriptelve, egy idő után ki lehetett ismerni a mechanizmust, tudhattuk, mikor, honnan kell várni a zombikat. Ez egy ideig érdekes, de hamar meg lehet unni, és akkor már nem jelent kihívást. A Rendező viszont ezt megszünteti, és új szintre emeli a stílust. Ha mindig ugyanaz megy, az unalmas, ha nem sok minden történik, szintén, ha állandóan pörgés van, akkor kiégsz egy idő után. Egy valódi drámában a hangulat néha a fent van, néha lent. A Rendező épp erről gondoskodik: figyeli minden játékos cselekedetét, és megbecsüli az izgalmi állapotát. Ha már hosszabb ideje megy az őrület, özönlenek a zombik, akkor közbelép és visszább vesz az intenzitásból, majd egy kis idő múlva újra felpörgeti a dolgokat. A zombikat is mindig különböző helyekre rakja le, így állandóan változik a játék és emiatt a végtelenségig nyúlik az újrajátszhatóság, hiszen olyan nincs, hogy kétszer ugyanaz, ugyanúgy történjen. Ha ez a rendszer tényleg ilyen jól fog működni, akkor ez egy nagy vérfrissítés lehet a horrorjátékok terén.
Négy fő küldetés lesz, egyenként nagyjából öt pályával. A játékmenet lényegében egyszerű, a pálya elején és később a mentési pontoknál összeszedjük a fegyvereinket, az elsősegélycsomagokat, majd el kell jutni egy helyre, ahol kimentenek minket, és közben az utunkba kerülő zombihordákat le kell mészárolni. A pálya végén, amíg a kimentésre várunk - ezt rádióval kell kérni -, jön az utolsó nagy harc, mikor mindenhonnan özönlenek az élőholtak. Persze a Rendezőnek köszönhetően állandóan feszültségben leszünk, még a mentési pontoknál sem lehetünk biztonságban. A fejlesztőknél a teszterek megszokásból benéztek eleinte azokra a helyekre, ahonnan jönni szoktak a zombik, de akkor egy teljesen más irányból zúdúltak a nyakukba, ők meg alaposan meglepődtek.... Így még a fejlesztők sem unják meg a játékot, mert nem monoton. A Left4Dead nehéz, ez tény, ha 1-2 társunk meghal, akkor nincs vége a játéknak, hanem még annyival nehezedik a dolgunk. A körök végén teljesítményünktől függően jutalmat kapunk, ha például megmentjük az egyik társunkat, akkor "Megmentő" medállal díjaznak minket.
A fegyverek két csoportra vannak osztva, első körben szerepelnek az alapból használható fegyverek, az Uzi és a shotgun. A második körbe tartozik az M16-os, a vadászpuska és az automata shotgun. Vannak másodlagos fegyverek is, pisztolyok - melyekből kettő is lehet nálunk, ha találunk még egyet - és molotov-koktélok vagy csőbombák, utóbbiakból csak egyet vihetünk magunkkal. A fegyvereknek nincs alternatív tüzelési módja, de ha a jobb egérgombot megnyomjuk, akkor ellökhetjük magunktól a zombikat, és ezt nagyon-nagyon sokszor használjuk majd. Ha nagy tömeg van, akkor is hatásos, hiszen ha egy élőhalottat neki lökünk egy másiknak, akkor azt is felborítjuk, nagy tömegben pedig többet is feldönthetünk ily módon.
A zombik közt van átlagos, ami csak megy és megpróbál a saját eszközeivel vacsorát készíteni belőlünk, de ott van a Boomer is, amely, ha meghal, szétrobban, vagy még messzebbről ránk lövell valami anyagot, ami megvakít és a horda ránk összpontosít. Ezt ki is használhatjuk, mert például beállítjuk mögénk a megfertőzött embert, egy szűk folyosón vagy hasonló helyen, és ahogy özönlenek az exhullák, egyenesen az össztüzünkbe,, szépen lemészárolhatjuk őket. A Hunter hasonlít a HL2 gyors, fekete élőholtjához, ez is nagyon agilis, és képes a földre leteperni, hogy a karmaival nekünk essen; ezt csak úgy élhetjük túl, ha egy társunk leszedi rólunk, ugyanis ilyenkor nem tudunk lőni. Ez a lény vissza is vonulhat. A Smoker hosszú nyelvével elkaphat minket, és elránthat a többiek mellől, vagy ha a tetőn van például, akkor meg is fojthat, ha felhúz. Ha veszélyben érzi magát, fekete füstöt enged ki magából, ami eltorzítja a látásunkat. A Tank, bármily meglepő, egy hatalmas, erős zombi, amely nagy tárgyakat, például autókat is képes felkapni és felénk hajítani. Ha túl messze kerül tőlünk és nem látjuk, akkor egy frusztrációt mérő óra kezd el visszafelé pörögni, és ha lejár, a szörny elkezd tombolni, ezzel elárulva nekünk, merre van. Végül van a Witch, ami egyedüliként nem játszható karakter lesz. Ez alapból passzív, de ránk támad, ha rávilágítunk, hozzáérünk, vagy akár csak a közelében lövünk egyet. Ő a legveszélyesebb, hiszen, egyszer kell csak eltalálnia egy túlélőt, az azonnal meghal.
A túlélők:
Már korábban említettem a mentési pontokat. Itt élednek fel a túlélők, ha meghalnak, bezárva egy szekrénybe, vagy más csapdába ejtett helyzetben és a többieknek kell kiszabadítani őket. Ezt segíti az, hogy ha épp egy fal/ajtó/egyéb mögött van egy társuk, akkor látjuk a zöldes körvonalait - ez létszükséglet, ugyanis a pályák bár lineárisak, de nagyon sok ajtó, szoba, lépcsőforduló van, ahol könnyen el lehet veszni, és ha nem lenne ez a segítség, akkor hihetetlenül nehéz lenne megtalálni a másikat. Ha nullára csökken az életerőnk, a földre kerülünk, és ilyenkor csak a pisztollyal lőhetünk. A társaink segíthetnek rajtunk, de nem leszünk sérthetetlenek, hiszen ekkor is támadni fognak a zombik, tehát nem lesz sok időnk. Ha valaki súlyosabban megsérül, lassulni fog, de kötszeres dobozokkal vagy fájdalomcsillapítóval meggyógyíthatja magát. Van baráti tűz is, azaz a társainkat is tudjuk sebezni, és ezt nem lehet kikapcsolni.
A grafikát a Source motor miatt lehet dicsérni, igaz, nem néz ki minden olyan jól, mint a HL2-játékokban, de itt is vannak nagyon szép dolgok, például a vizes aszfalt vagy a szörnyek szétrobbanása is látványos. A hangeffektek is jól illenek a hangulathoz, minden a helyén van.
PC-re nyárra tervezik a megjelenést, reméljük tudják tartani, nagyon ígéretes a játék.
A játék egy belső nézetes, többjátékos üzemmódú, kooperatív túlélő horror. A 4 túlélő, a zombi horda, vagy épp a 4 főzombi egyikeként játszhatunk, akár magunkban is, hiszen akkor az MI veszi át a többi karakter irányítását. Akkor sem kell megijedni, ha csak magunk leszünk emberek által irányított zombik ellen, hiszen a mesterséges intelligencia kiemelkedően jóra sikerült a játékban. Akik már tesztelték a cuccot állítják, hogy sokszor nem is tudták, ember irányítja-e a társaikat, vagy a gép.
Eddig nem is lenne olyan hatalmas nagy durranás a Left 4 Dead, de ha elkezdünk vele játszani, akkor döbbenünk csak rá, hogy itt valami nagyon komolyat hoztak össze a "teknőcös" fejlesztők, ezt pedig a Rendező megalkotásával érték el. Eddig csak olyan zombis játékokkal találkozhattunk, ahol minden szépen le volt szkriptelve, egy idő után ki lehetett ismerni a mechanizmust, tudhattuk, mikor, honnan kell várni a zombikat. Ez egy ideig érdekes, de hamar meg lehet unni, és akkor már nem jelent kihívást. A Rendező viszont ezt megszünteti, és új szintre emeli a stílust. Ha mindig ugyanaz megy, az unalmas, ha nem sok minden történik, szintén, ha állandóan pörgés van, akkor kiégsz egy idő után. Egy valódi drámában a hangulat néha a fent van, néha lent. A Rendező épp erről gondoskodik: figyeli minden játékos cselekedetét, és megbecsüli az izgalmi állapotát. Ha már hosszabb ideje megy az őrület, özönlenek a zombik, akkor közbelép és visszább vesz az intenzitásból, majd egy kis idő múlva újra felpörgeti a dolgokat. A zombikat is mindig különböző helyekre rakja le, így állandóan változik a játék és emiatt a végtelenségig nyúlik az újrajátszhatóság, hiszen olyan nincs, hogy kétszer ugyanaz, ugyanúgy történjen. Ha ez a rendszer tényleg ilyen jól fog működni, akkor ez egy nagy vérfrissítés lehet a horrorjátékok terén.
Négy fő küldetés lesz, egyenként nagyjából öt pályával. A játékmenet lényegében egyszerű, a pálya elején és később a mentési pontoknál összeszedjük a fegyvereinket, az elsősegélycsomagokat, majd el kell jutni egy helyre, ahol kimentenek minket, és közben az utunkba kerülő zombihordákat le kell mészárolni. A pálya végén, amíg a kimentésre várunk - ezt rádióval kell kérni -, jön az utolsó nagy harc, mikor mindenhonnan özönlenek az élőholtak. Persze a Rendezőnek köszönhetően állandóan feszültségben leszünk, még a mentési pontoknál sem lehetünk biztonságban. A fejlesztőknél a teszterek megszokásból benéztek eleinte azokra a helyekre, ahonnan jönni szoktak a zombik, de akkor egy teljesen más irányból zúdúltak a nyakukba, ők meg alaposan meglepődtek.... Így még a fejlesztők sem unják meg a játékot, mert nem monoton. A Left4Dead nehéz, ez tény, ha 1-2 társunk meghal, akkor nincs vége a játéknak, hanem még annyival nehezedik a dolgunk. A körök végén teljesítményünktől függően jutalmat kapunk, ha például megmentjük az egyik társunkat, akkor "Megmentő" medállal díjaznak minket.
A fegyverek két csoportra vannak osztva, első körben szerepelnek az alapból használható fegyverek, az Uzi és a shotgun. A második körbe tartozik az M16-os, a vadászpuska és az automata shotgun. Vannak másodlagos fegyverek is, pisztolyok - melyekből kettő is lehet nálunk, ha találunk még egyet - és molotov-koktélok vagy csőbombák, utóbbiakból csak egyet vihetünk magunkkal. A fegyvereknek nincs alternatív tüzelési módja, de ha a jobb egérgombot megnyomjuk, akkor ellökhetjük magunktól a zombikat, és ezt nagyon-nagyon sokszor használjuk majd. Ha nagy tömeg van, akkor is hatásos, hiszen ha egy élőhalottat neki lökünk egy másiknak, akkor azt is felborítjuk, nagy tömegben pedig többet is feldönthetünk ily módon.
A zombik közt van átlagos, ami csak megy és megpróbál a saját eszközeivel vacsorát készíteni belőlünk, de ott van a Boomer is, amely, ha meghal, szétrobban, vagy még messzebbről ránk lövell valami anyagot, ami megvakít és a horda ránk összpontosít. Ezt ki is használhatjuk, mert például beállítjuk mögénk a megfertőzött embert, egy szűk folyosón vagy hasonló helyen, és ahogy özönlenek az exhullák, egyenesen az össztüzünkbe,, szépen lemészárolhatjuk őket. A Hunter hasonlít a HL2 gyors, fekete élőholtjához, ez is nagyon agilis, és képes a földre leteperni, hogy a karmaival nekünk essen; ezt csak úgy élhetjük túl, ha egy társunk leszedi rólunk, ugyanis ilyenkor nem tudunk lőni. Ez a lény vissza is vonulhat. A Smoker hosszú nyelvével elkaphat minket, és elránthat a többiek mellől, vagy ha a tetőn van például, akkor meg is fojthat, ha felhúz. Ha veszélyben érzi magát, fekete füstöt enged ki magából, ami eltorzítja a látásunkat. A Tank, bármily meglepő, egy hatalmas, erős zombi, amely nagy tárgyakat, például autókat is képes felkapni és felénk hajítani. Ha túl messze kerül tőlünk és nem látjuk, akkor egy frusztrációt mérő óra kezd el visszafelé pörögni, és ha lejár, a szörny elkezd tombolni, ezzel elárulva nekünk, merre van. Végül van a Witch, ami egyedüliként nem játszható karakter lesz. Ez alapból passzív, de ránk támad, ha rávilágítunk, hozzáérünk, vagy akár csak a közelében lövünk egyet. Ő a legveszélyesebb, hiszen, egyszer kell csak eltalálnia egy túlélőt, az azonnal meghal.
A túlélők:
- Bill, egy vietnami veterán, aki harci tudásának köszönhetően maradt életben;
- Louis, eladó egy helyi elektronikai boltban;
- Zoey, eg gazdag család tini lánya;
- Francis, tetovált motoros.
Már korábban említettem a mentési pontokat. Itt élednek fel a túlélők, ha meghalnak, bezárva egy szekrénybe, vagy más csapdába ejtett helyzetben és a többieknek kell kiszabadítani őket. Ezt segíti az, hogy ha épp egy fal/ajtó/egyéb mögött van egy társuk, akkor látjuk a zöldes körvonalait - ez létszükséglet, ugyanis a pályák bár lineárisak, de nagyon sok ajtó, szoba, lépcsőforduló van, ahol könnyen el lehet veszni, és ha nem lenne ez a segítség, akkor hihetetlenül nehéz lenne megtalálni a másikat. Ha nullára csökken az életerőnk, a földre kerülünk, és ilyenkor csak a pisztollyal lőhetünk. A társaink segíthetnek rajtunk, de nem leszünk sérthetetlenek, hiszen ekkor is támadni fognak a zombik, tehát nem lesz sok időnk. Ha valaki súlyosabban megsérül, lassulni fog, de kötszeres dobozokkal vagy fájdalomcsillapítóval meggyógyíthatja magát. Van baráti tűz is, azaz a társainkat is tudjuk sebezni, és ezt nem lehet kikapcsolni.
A grafikát a Source motor miatt lehet dicsérni, igaz, nem néz ki minden olyan jól, mint a HL2-játékokban, de itt is vannak nagyon szép dolgok, például a vizes aszfalt vagy a szörnyek szétrobbanása is látványos. A hangeffektek is jól illenek a hangulathoz, minden a helyén van.
PC-re nyárra tervezik a megjelenést, reméljük tudják tartani, nagyon ígéretes a játék.
az előző havi guruban elég jókat írtak róla, kipróbálom ha lesz hozzá szerencsém.