A kizárólag Steamről beszerezhető próbaverzióban a New Orleans-i Parish kampány két pályáját próbálhatjuk ki (az online és a LAN mód is működik), valamint első kézből bizonyosodhatunk meg arról amit a mostanra már megszűnt bojkott vezetői állítanak, miszerint a Left 4 Dead 2 nem csak egy drága DLC, hanem az új fegyverek, szereplők, játékmódok, ellenségek és történet révén egy valódi, teljes értékű folytatás, ami méltó a sokak által kedvelt első részhez.
Minimum konfiguráció:
Ajánlott konfiguráció:
Minimum konfiguráció:
- Operációs rendszer: Windows 7 / Vista / Vista64 / XP
- CPU: Pentium 4 3,0 GHz
- RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
- VGA: NVidia Geforce 6600 vagy Ati X800, illetve ezeknél jobb; a Direct X 9.0c és a Shader Model 2.0 kompatibilitás, illetve 128 MB videokártya-memória megléte kötelező
- HDD: 7.5 GB
- Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis
Ajánlott konfiguráció:
- Operációs rendszer: Windows 7 / Vista / Vista64 / XP
- CPU: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
- RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
- VGA: NVidia Geforce 7600 vagy Ati X1600, illetve ezeknél jobb; a Direct X 9.0c és a Shader Model 3.0 kompatibilitás megléte kötelező
- HDD: 7.5 GB
- Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis
Először is, hadd írjam le ami tetszett:
1. Az egész amerikai déli hangulat (a pályákkal, a zenével, az akcentusokkal együtt); valami elképesztő jó kis zséfilmes zombihentes hangulatot alkottak a srácok. El lehet felejteni az első rész sötét, nyomasztó, apokaliptikus hangulatát, itt a karakterek beszólásai és a zene mindig becsempésznek egy kis fekete humort a játékba (különösen jól visszaadja ezt a demó első pályáján használható wurlitzer - kapcsoljátok be, és kezdjetek blues zenére hentelni. A röhögés garantált).
2. A fegyverek. Nekem igazából semmi problémám nem volt az L4D fegyóival sem, elegendőnek tartottam őket, de a második rész ezen a téren mindenképp felülmúlja az elődöt. Szerencsére nem arról van szó, hogy kapunk egy csomó ugyanolyan hatásfokú pisztolyt, géppisztolyt, sotit, stb; mindegyik fegyvernek meg van a maga erőssége és gyengéje. A pisztolyoknál pl. az alap USP az arany középút, a második kézifegyverként felvehető Glock gyors, a Desert Eagle pedig a kötelező egykezes ágyú, hatásfokában majdnem ott van, mint a sörétes puska.
A közelharci eszközök szintén poénosak, bár szerintem egyik sem olyan hatásos, mint egy duplapisztoly-kombó; bár a bozótvágó azért akkor is "odavág".
Az új eszközök szintén ötletesek, a defribrillátor gondolom a realism módban lesz hasznos (mivel ott nem lesz újraéledés), az adrenalin pedig sokat segíthet, ha valaki nagyon legyengült és csak csoszogni tud.
3. Az új szörnyek. A Chargert már most legalább annyira utálom, mint a tankot, a Smoker, a Boomer és a Witch nem változtak, a Jockey és a Spitter azonban inkább idegesítő, mint kihívással kecsegtető.
De jöjjön most a feketeleves.
A.) A motor. Jómagam nem panaszkodom, a játék pont úgy fut, mint az első rész tette, bár majdnem pontosan ugyanúgy is néz ki. Bátyám ugyanakkor kétmagos rendszeren tolta a zombihadászatot, de nála olyan jó 5 percenként mindig "lefagyott" a játék egy olyan tíz másodpercre, ami ugye igen élvezhetetlenné tette a meccset. A multicore rendering lekapcsolása valamit javított a dolgon, de ez az első rész demójánál nem fordult elő, szóval eddigi tapasztalataim alapján az ex-Turtle Rockosok nem hogy optimizálták volna a motort, hanem épp ellenkezőleg, rontottak rajta.
B.) A játékoskarakterek. A comic relief Ellis és a Szépfiús Nick szimpatikusak, de Coach és Rochelle nekem nem jönnek be. Az előző részből a nekik megfelelő Bill és Zoey nekem sokkal szimpatikusabbak voltak. A dialógusok szintén nem vágtak alájuk, félórája fejeztem be a demót, de már most nem emlékszem egyetlen beszólásukra sem.
C.) Az ár-tartalom arány. Itt voltaképp be is idézhetném MS.Viktor hozzászólását, mert majdnem teljesen egyetértek vele. Bár szórakoztatónak találom a játékot, akárcsak az L4D esetében, úgy most is azt gondolom, hogy szerintem nem ér meg 12 ezret. Hatezret sem. Legalábbis nem teljes áron kellene forgalmazni. Különösen úgy, hogy az első résszel összehasonlítva az újítások nem tekinthetőek olyan monumentálisnak. Minden olyan pozitívumot, amit fentebb leírtam, egy sorozatnyi DLC-vel simán be lehetett volna építeni az elődbe, ez azonban a kampányokra is vonatkozik, ahol az egyedüli előrelépés, hogy a Campaign mód játékideje nem négy, hanem öt (!!!) óra lesz. Hűha.
Szóval összefoglalva, a demót tolva szembetűntek az újítások és az egy évnyi kemény munka, de (főleg az első részt figyelembe véve) nekem továbbra is eléggé lehúzásszagúnak tűnik az egész L4D-széria. Persze a Valvet nem kell félteni, vinni fogják ezt a részt is, mint a cukrot, de az biztos, hogy én meg nem fogom venni, amíg le nem megy az ára 1990-re. Mert szórakoztató játék, az tény: de ugyanabból a pénzből sokkal tartalmasabb szoftvereket is találok a piacon, amik jobban megérik azt a tizenkétezret.
Ezt a pár napot már ki lehet bírni.
Majd szerintem holnap lekapom a demot és kipróbálom.