Érkezőben a Rage, szinte érezni a posztapokaliptikus sivatag száraz illatát. Ennek hatása, hogy az id végre szóba hozza a Doom 4-et, most például John Carmack beszélt a játék technológiai oldalának egyik sarkalatos pontjáról, a motor sebességéről. Engine John elmondta, hogy az id Tech 5 a Doom 4 alatt kétféle fps-korláttal üzemel: az egyjátékos módban 30 fps-t pakol ki a program, míg multiban ez 60-ra ugrik.
S hogy ez miért van így, ha egyszer a szintén id Tech 5-tel hajtott Rage végig 60 fps-sel repeszt? Nos, John szerint a Doom félelemre kihegyezett játékmenete jobban érvényesül 30 fps mellett, illetve jóval több szörnyet lehet a képernyőre pakolni, hogy a grafikai részletesség emeléséről már ne is beszéljünk. Nézzétek csak meg a Rage-et! Nagyon jól mutat, a Doom 4 pedig sokkal szebb lesz nála (legalábbis Carmack szerint). A többjátékos mód viszont pörgősebb a szólónál, ergo ott evidens, hogy a kisebb és kevésbé látványos arénák 60 fps-sel rajzolódnak ki.
A Doom 4-ről egyébként eddig nem sokat tudni. Todd Hollenshead állítása szerint "klasszikus Doom" lesz, pokoli démonokkal és magányos hőssel. A projekten jelenleg egyébként 12 fejlesztő dolgozik. A Rage-en ülő 18 főt csak a játék kiadása után csoportosítják át a Doomra. A képek természetesen nem a Doom 4-ből, hanem a Rage-ből származnak, arra viszont jók, hogy halványan elképzelhessük, milyen is lesz a játék...
S hogy ez miért van így, ha egyszer a szintén id Tech 5-tel hajtott Rage végig 60 fps-sel repeszt? Nos, John szerint a Doom félelemre kihegyezett játékmenete jobban érvényesül 30 fps mellett, illetve jóval több szörnyet lehet a képernyőre pakolni, hogy a grafikai részletesség emeléséről már ne is beszéljünk. Nézzétek csak meg a Rage-et! Nagyon jól mutat, a Doom 4 pedig sokkal szebb lesz nála (legalábbis Carmack szerint). A többjátékos mód viszont pörgősebb a szólónál, ergo ott evidens, hogy a kisebb és kevésbé látványos arénák 60 fps-sel rajzolódnak ki.
A Doom 4-ről egyébként eddig nem sokat tudni. Todd Hollenshead állítása szerint "klasszikus Doom" lesz, pokoli démonokkal és magányos hőssel. A projekten jelenleg egyébként 12 fejlesztő dolgozik. A Rage-en ülő 18 főt csak a játék kiadása után csoportosítják át a Doomra. A képek természetesen nem a Doom 4-ből, hanem a Rage-ből származnak, arra viszont jók, hogy halványan elképzelhessük, milyen is lesz a játék...
Szerintem félnek elszakadni a Doom gyökereitől. Túlságosan oldschool cím és nagyon sok rajongója van, ha megújítanák, lehetséges, hogy többen fordulnának ellene, mint ahányan örülnének.
Másik szempont, hogy input szempontjából se mellékes, hiszen egy 30 fps-en működő motor sokkal kevésbé érzékeny az egér mozgására, ha minden össze van szinkronizálva. Jó példa erre a Star Wars TFU, ahol még állandó 30 fps mellett is vannak gondok az irányítással és a kamera mozgásával.
Elvileg minden platformon érvényes a limit. Persze PC-n a modderek tuti feloldják.
Néha elkéne olvasni a hírt is.
Szerintem ez nem olyan nagy baj hogy 30 fps lesz singleplayerben, de ettől eltekintve már alig várom hogy megint földbe döngöljem a szörnyeket.
Azt viszont nem gondoltam volna, hogy az id-nél ilyen kevesen dolgoznak. Nagyon kicsi, törpe ez a stúdió. 12-en a Doom4-en és 18-an csinálták csak a Rage-et? Egy ekkora névvel, mint az id és AAA cim mellett ez elég meglepő. Baráti társaság lehet, nem versenypiaci cég, kb.