Nemsokára érkezik a Hang nélkül-filmek világában játszódó A Quiet Place: The Road Ahead, amelyben az alapanyaghoz hasonlóan csendben lopakodva kell majd túlélnünk a ránk vadászó vérszomjas idegen lényeket. A fejlesztők láthatóan kellő odaadással és alázattal viseltetnek a téma iránt, ezért egy különleges feature-rel igyekeznek még autentikusabbá és hátborzongatóbbá tenni az élményt.

A készítők egy előzetessel rántották le a leplet arról, hogy a játékhoz lesz egy „mikrofonos zajbemérés”, amit ha bekapcsolunk, akkor a mikrofonunkon keresztül figyelni fogja a játék, hogy hangoskodunk-e, ha pedig igen, akkor könnyen észre vehetnek minket azok a bizonyos félelmetes szörnyetegek. Mondanunk sem kell, ez valóban feldobhatja a játékmenetet, hiszen a filmekben a szereplők igyekeznek a lehető legkisebb zajt csapni a rendkívül hangérzékeny bestiák miatt. Szóval ennek a zajbemérő mechanikának köszönhetően egy háttérben felugató kutya, vagy akár a szomszéd által kora reggel beröffentett fűnyíró is rögtön game overt idézhet elő.

Az ötlet ugyan impozáns, de közel sem eredeti: a Don’t Scream című tavaly megjelent játéknak például az volt a lényege, hogy nem szabad felkiáltani, miközben egy sötét erdőben mászkálunk, mert az instant halált jelentett. A Quiet Place: The Road Ahead egyébként nem kapcsolódik szorosan a filmekhez, egy teljesen új történetet fog elmesélni egy Alex nevű főszereplővel, aki asztmásként igyekszik átverekedni magát a szörnyek seregén.

A borítókép forrása: Steam