Kontra rovatunk elérkezett az elkerülhetetlen, jóformán kötelező témához, a Call of Duty és a Battlefield összeeresztéséhez. Persze, tudom én is, hogy sokak fejében lejátszott meccsről van szó, ugyanis az Activision húzócíme az évek során szépen lassan elveszítette a közkedvelt státuszát, s azóta bármikor kerüljön elő az ominózus rivalizálás, az eszmecserék rendre egyoldalúak, mégpedig a DICE javára, a nagy kérdést azonban mégis felteszem, mert az eladásokból ítélve vannak még bőven Call of Duty-rajongók. Részben nekik szól rovatunk e része (biztos vagyok benne, hogy a PGO közösségében is vannak, akik szeretik a CoD-ot, nem szégyen az), hiszen itt és most lehetőségük van arra, hogy hangot adjanak a véleményüknek, de természetesen mint mindig, a másik oldalnak is megadjuk a teret a kibontakozásra, s szívesen meghallgatjuk a véleményüket a két sorozat párharcáról.
A Call of Duty-sorozat 2003-ban indult útjára, s rögtön fel is hívta magára a figyelmet: a Medal of Honoron edződött, tapasztalt fejlesztőket tömörítő Infinity Ward egy olyan második világháborús élménnyel lepte meg a játékosokat, ami után szinte mindenki elfelejtette még azt is, hogy valaha létezett az akkori rivális, a Medal of Honor, s követelték a folytatást -- a folytatások pedig jöttek is. A Call of Duty 2 még nagyobbat robbantott, minden téren túlmutatva az elődön, s nem mellesleg ez tette közkedvelt címmé a sorozatot, aminek még az sem ártott, hogy a közepes harmadik rész egy teljes platformot, konkrétan a PC-seket kihagyta, ráadásul egy másik, akkor még ismeretlen csapat készítette.
A Call of Duty a második világháborús körítéssel alapozta meg a népszerűségét, de a játékipar behemótjává csak a nagy világégés levetkőzése után tudott válni: a sorozat a kritikus tömeget a Call of Duty 4: Modern Warfare-rel érte el, amiben a modern hadviselés, az emlékezetes összecsapások és a kiváló multiplayer mód egy szinte tökéletes koktélt alkotott, s ezt a receptet azóta el sem engedte egyik fejlesztőcsapat sem, csupán finomítanak rajta. A sorozat nem titkoltan a könnyed szórakoztatást tűzte zászlajára, s arra ösztönzi játékosait, hogy ne nagyon gondolkozzanak, miközben felrobban körülöttük minden, legyen szó a látványáról és egyszerűségéről híres történetről, vagy a csapatmunkát nélkülöző, magányos farkasoknak kedvező multiplayer módról. A sorozat legfrissebb része, a Call of Duty Ghosts november 5-én jelent meg.
A Battlefield-sorozat ezzel szemben összetettebb élményt kínál, amiben figyelni kell és legfőképpen együttműködni a társainkkal, a kasztokon alapuló csapatmunka ugyanis kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikerrel tudjunk járni. Ez egy szigorúbb játék, ami nem kedvez azoknak, akik egyedül vágnak bele a csata sűrűjébe, miközben busásan jutalmazza azokat, akik félreteszik a minél jobb K/D ráta hajszolását egy nagyobb, közös cél érdekében -- talán a legjobban az érettebb jelző illik a Battlefieldre, amiben könnyebb a saját kedvünk szerint játszani.
Természetesen a Battlefield kapcsán meg kell említeni a hatalmas pályákat és az ezek átszelését megkönnyítő járműveket, ezek ugyanis nincsenek jelen a Call of Duty többjátékos küzdelmeiben, s nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy egy igazi csatatéren érezhessük magunkat. Ezen kívül pedig még számolni kell a sorozat védjegyének számító rombolhatósággal is, ami még tovább növeli a realitást, bár radikálisan nem változtatja meg azt, ahogyan játszunk -- mindezek után már nem igazán van szükség a singleplayer történetre, ami a közelmúltban mutatkozott be, de sokan inkább kihagyják, annyira másodlagos. A Battlefield 4 november elseje óta kapható.
Napjainkban a piac két legnagyobb titánját köszönthetjük a Battlefield és a Call of Duty képében, amelyek mindent bevetnek a játékosok kegyeinek megnyerése érdekében, így kézenfekvő az a kérdés, hogy neked melyik tetszik jobban. Miért szereted jobban egyik vagy másik játékot? Van valami élményed, ami a döntésed mellett szól? Illetve szerinted miért lett ekkora utálat tárgya a Call of Duty, és miért pont a Battlefield és nem valami más jelent meg a legnagyobb riválisként. Várjuk a válaszokat, s ne felejtsétek: itt TI mondhatjátok el a véleményeteket, legyen az velős vagy kifejtős, mindegy, csak adjatok hangot magatoknak!
Aztán jött a bejelentés a felhőkarcolós pályáról, amit egyértelműen a BF ellen küldtek, hogy ez majd milyen jó, kiszámíthatatlan pálya lesz, aztán egy egész egy nagy script halmaz.
3 - Megjelent a játék, jött a nyilatkozat, hogy 1 nap alatt 1 milliárd, rá egy napra, hogy "jaj bocsánat, az olvasók és a játékosok a hülyék mert félreértelmezik amit mondunk"
Akkor ott van a még a saját játékból való lopás is.
Biztos tiszta sikeres vagy versenyeken meg megélsz belőle.
*MLG 360noscopeheadshot
Biztos tiszta sikeres vagy versenyeken meg megélsz belőle.
TÍMWÖRK!
TÍMWÖRK!
témáról a véleményem:
Még a régi Battlefieldeket lehet élvezni Vietnam,1942. de a többi hát én szerintem elégé gyatrára sikeredtek semmi története a játéknak ami meg van az is jóformán a CoD-éhoz képest semmi..
Csak rengeteg giga és grafika és vagy pl.:12óra játékidö ami jóformán semmi..
Nekem valahogy a multi része is jobban tetszik.. most ha megnézitek a régi cod2-t is még a mai napig rengetegen függik.. :) és azok is akik tolhatnák jobbnál jobb gamekel de nem..
Én szerintem nem minden a grafika. :)Szerintem mindenki az szerint ítélkezik.. most a Bf több pénzt fektetett a grafika motorba de a CoD akkor is favorit és szerintem elég sok embernél.. :)
A Bf4 meg legalább hozta azt a szintet, ami kell. 1-2 patch és még jobb is lesz. De az se lett ám olyan, amilyennek beharangozták, mert mert az összes újítás kb annyit ér, hogy a vállam megrángattam oszt ennyi. Oké van, de le se szarod, mondván, ezek nem olyan újítások, amikre az ember hanyattvágja magát, de legalább nem olyan gáz, mint a cod, mert az valami ordenáré ciki. Ráadásul embertől, de még csak külfüldi streamertől sem hallottam, hogy azt mondaná, ez jó. Mindegyik leszarozta egytől egyik.
Aki meg sztoriorientált, megint elég ciki, mivel egy ilyen fps-be amúgy mit vártok, drámát? Vagy oscar díjas alakítást vagy mi? Kb a sztorit egy ilyen játéknál nézni tudomány, mert egy ME-nél oké, vagy Dragon Age-nél, Elder Scorrlsnál, de egy zs kategóriás fps sztorin mit lehet orientáltan lesni? Meg arra készülni, főleg a cső buta ai-ra, ami az ember kedvét elveszi a játéktól. Nekem lassan hányingerem van a a szénné scriptelt singel kampánytól.
A Bf egy 85 pont
A cod egy erős 70, de inkább értékelhetetlen.