2004-ben járunk: a PC-s piac lélegzetvisszafojtva várja, hogy a Relic Entertainment, amelynek már akkor is olyan minőségi játékokat köszönhettünk, mint a Homeworld első és második része, vagy a méltatlanul hanyagolt Impossible Creatures, és a THQ, amely bár 1989 óta létezik, elkerülték a nagyobb durranások, piacra dobja végre az előzetes információk alapján az első méltó Warhammer 40.000 stratégiát. A program végül is az üzletekbe csapódott, és akkorát robbant, hogy ahhoz képest Hirosima is baráti kis pukkanásnak tűnt: a szaksajtó 90% közelébe értékelte a terméket, a vásárlók pedig, bár erről igazán számszerű adat nincs, de megrohamozták az üzletek polcait. A stratégiai játékok komplexitását a Warhammer 40.000 táblás világának elképesztő és megközelíthetetlen hangulatával ötvöző Dawn of War tehát jött, látott, és győzött. Az anyagi és kritikai siker kötelező jelleggel hozta magával a küldetéslemezeket: míg a Winter Assault és a Dark Crusade az eredeti stúdió berkeiben készült (és annyi anyagot tömtek bele, amely néhány teljes játéknak is a tisztességére válna, példának okáért velük együtt már megkapta azt a tisztességes egyjátékos kampányt a cím, amely az elejétől fogva kijárt neki), addig a harmadikat, a Soulstormot az az Iron Lore Entertainment hozta össze, amelynek többek között a ]{redenc apánk számára is etalonnak számító Titan Questet tették le az asztalra, és mára már csak egy szép emlékké váltak.
Természetesen mindenki tudta, hogy az őrület egyszerűen nem csenghet le: kell egy folytatás. A második rész bejelentése kisebb bombaként robbant, és ahhoz képest rekordidő alatt érkezett a béta-változat (amelyet a Soulstorm vásárlói azonnal ki is próbálhattak...), most pedig itt vagyunk, 2009 elején, a szoftver pedig már az üzletekben tombol, legalábbis a tengerentúlon. Orkok, eldák, tyranidák és természetesen űrgárdisták mészárolgatják egymást nagy bőszen a hatalomért, vagy, néha, csak úgy a hecc kedvéért, miközben a Relic saját motorja, a Company of Heroesban már bizonyított Essence soha nem látott látványt varázsol a rajongók szeme elé. A bétát mindenki imádta, most pedig itt a lehetőség -- ismétlem, külföldön, itthon ugyanis jövő hónapra várható a végeredmény. Bár magyar nyelvű változat, a márciusban az üzletekbe kerülő termékben a honosított feliratok még hiányozni fognak, így jogos a kérdés, vajon miért kell várnunk...
Természetesen mindenki tudta, hogy az őrület egyszerűen nem csenghet le: kell egy folytatás. A második rész bejelentése kisebb bombaként robbant, és ahhoz képest rekordidő alatt érkezett a béta-változat (amelyet a Soulstorm vásárlói azonnal ki is próbálhattak...), most pedig itt vagyunk, 2009 elején, a szoftver pedig már az üzletekben tombol, legalábbis a tengerentúlon. Orkok, eldák, tyranidák és természetesen űrgárdisták mészárolgatják egymást nagy bőszen a hatalomért, vagy, néha, csak úgy a hecc kedvéért, miközben a Relic saját motorja, a Company of Heroesban már bizonyított Essence soha nem látott látványt varázsol a rajongók szeme elé. A bétát mindenki imádta, most pedig itt a lehetőség -- ismétlem, külföldön, itthon ugyanis jövő hónapra várható a végeredmény. Bár magyar nyelvű változat, a márciusban az üzletekbe kerülő termékben a honosított feliratok még hiányozni fognak, így jogos a kérdés, vajon miért kell várnunk...
Így várom ezt a részt is.
Ha nem lesz Sc II akkor biztosan ez lesz az év RTS-e...amúgy is. (Legalábbis nálam.)