Rossz hírt közölt a Turn10 az autós játékok rajongóival: az eddigi hagyományoktól eltérően nem lesznek Porschék a Forza Motorsport 4-ben. Az ok abban áll, hogy a Porsche játékjogait az EA birtokolja, mely cég minden Forza alkalmával licencszerződést kötött a Turn10-nel. A fejlesztők most is bíztak benne, hogy a kanadai óriáscég rendelkezésükre bocsátja a jogokat, de ez nem így lett, az EA egyszerűen megtagadta a szerződéskötést. Dan Greenwalt, a fejlesztők vezetője így kommentálta az esetet:
"Az elmúlt 18 hónap alatt többször is kértük őket, hogy gondolják meg magukat, illetve más nagy cégeket is megkértünk, hogy vegyék rá az EA-t az együttműködésre. Sajnos azonban nem győztük meg őket. (...) Megértjük, hogy az EA egy cég, s mint ilyen, teljesítenie kell, de nekünk is vannak exkluzív jogaink, mint mondjuk a Ferrari, és mégsem zártuk el őket soha senkitől."
Hivatalos indoklás nincs, de esélyes, hogy az EA így szeretné gyengíteni az autós konkurenciát, lévén a Shift 2-vel nem sikerült akkora sikert elérni, mint várták. Ugyan a Forza 4-ben közel nyolcvan gyártó képviselteti magát, a Porsche hiánya komoly fejfájást okoz a Microsoftnak. A Turn10 mindenesetre bízik benne, hogy később sikerül megállapodni és ha máshogy nem is, hát DLC formájában pótolják a márkát.
"Az elmúlt 18 hónap alatt többször is kértük őket, hogy gondolják meg magukat, illetve más nagy cégeket is megkértünk, hogy vegyék rá az EA-t az együttműködésre. Sajnos azonban nem győztük meg őket. (...) Megértjük, hogy az EA egy cég, s mint ilyen, teljesítenie kell, de nekünk is vannak exkluzív jogaink, mint mondjuk a Ferrari, és mégsem zártuk el őket soha senkitől."
Hivatalos indoklás nincs, de esélyes, hogy az EA így szeretné gyengíteni az autós konkurenciát, lévén a Shift 2-vel nem sikerült akkora sikert elérni, mint várták. Ugyan a Forza 4-ben közel nyolcvan gyártó képviselteti magát, a Porsche hiánya komoly fejfájást okoz a Microsoftnak. A Turn10 mindenesetre bízik benne, hogy később sikerül megállapodni és ha máshogy nem is, hát DLC formájában pótolják a márkát.
Nem "ha", ez így lesz Lehet majd a levegőt is kormányozni, de az egy külön szekciót kap, tényleg csak ökörködésre, és Kinectel lehet majd a showroomban körbejárni a kocsikat, kapotát felnyitni, beleülni, blabla. Nagyon babán néz ki, az első játék ami miatt elgondolkodtam Kinect vételen, de az idén sem időm sem pénzem nem marad Forzára. Viszont azzal nem értek egyet, hogy a levegőt kormányozni borzasztó lenne, Joy Ride-ot próbáltam így, jópofa volt.
Godfather07: Igen istenítem, de csak azért mert tetszik az a kamera benne Amúgy a Forzásra azért mondom hogy casual rétegé lesz majd mert az Kinectes és ugyan én még nem próbáltam hogy tárgyat felismer e, de pl messze nem lehet olyan pontosan irányítani vele majd mint kormánnyal. Így meg is marad majd annak a rétegnek a Kinectes irányítás. Persze ha be lehet állítani esetleg majd azt hogy az autót magát kormánnyal irányítsd és a fejmozgást a Kinectel akkor bizony jobb lesz mint ami a Shiftben van. Könnyebb lesz irányítani, sokkal. Viszont ha nem lehet majd ezt megoldani akkor borzasztó lesz majd a levegőben kalimpálni mintha kormányoznál. És fele olyan élvezetes se lesz, mert amíg a kormányt érzed a kezedben addig ott nincs semmi a kezedben.
PS-t? A Forza xboxos játék. Amúgy meg ha mindennel szkeptikus vagy, egyáltalán miért játszol?
rocknrolla: folyamatosan ellentmondasz magadnak de sebaj. Egy valódi bemutatóval hasonlítani egy játékot pedig bocs, de ostobaság. Ennyi erővel minden sportjáték szar, mert élőben nézni jobb...
A grafika minden bizonnyal ott lesz a szeren, a játékélmény pedig marad az eddigi félszimulátor. Szóval nem értem, mire a nagy szkepticizmus, kapjuk, amit várunk. Az pedig, hogy Te a haverodnál láttad a játékot fél percig, minden csak nem alap egy véleményre. Nincs konzolod = azt sem tudod, miről beszélsz.
@gamer3:
Kit érdekel a Gran Turismo 5? Egyáltalán miért kell félpercenként összehasonlítani a két játékot? Teljesen eltérő programokról beszélünk, melyek nem is ugyanannak a közönségnek szólnak.
@Godfather07:
Korántsem a SimBim "a szimuláció non plus ultrája", arra ott az rFactor és a Live for Speed.