2007 júniusában pár nap alatt jutottunk a mennyekből a pokolba. Akkor jelentették be ugyanis, hogy készül a Sim City franchise újabb része -- aztán kiderült, az új játéknak a címen és alapokon túl nem sok köze lesz a Will Wright fejéből kipattant és sokunk által imádott legendás szériához. A 2007 novemberében megjelent játék aztán be is igazolta a félelmeinket: lélektelen, buta, csúnya, unalmas legózás volt, melyhez ugyan készült még egy kiegészítő lemez is, amely valamennyire javított az amúgy elbaltázott alapkoncepción, de sokat nem segített rajta. Nagy szerencsénkre úgy tűnik, az EA is vette a lapot, és ad még egy esélyt a klasszikus sorozatnak...
A Sim City 5 a német GameStar magazin oldalain bukkant fel, és bár az EA hivatalosan még nem tette meg a bejelentést, az információ villámgyorsan szétterjedt az interneten, elsők között egy spanyol rajongói oldalon, ahonnan aztán a NeoGAF fórumára is felkerült az oldalt és alant látható koncepciórajzokkal (fontos tehát, hogy ezek még nem játékképek!). Az anyag szerint a játékot a Maxis hegeszti, és jelenleg 30%-os készültségi állapotban van, így a megjelenés még odébb van, valamikor 2013-ban várható.
A Sim City 5 mélyén egy új grafikusmotor, a Glassbox dolgozik, mely lehetővé teszi, hogy városunk valóban a szemünk láttára nőjön ki a földből és teljen meg élettel: miután például kijelöltük a lakóövezetet, figyelemmel kísérhetjük, ahogy az építőmunkások felépítik a házakat, majd autóikkal megérkeznek a lakók és beköltöznek. Minden ilyen részletes lesz, legyen szó egy ipari létesítmény beüzemeléséről vagy épp egy tűzesetről, ahol látjuk, amint a polgárok felmenekülnek a tetőre, egyesek ruhája pedig lángra kap. Településünket testre szabhatjuk, sőt az egyes épületek kinézetét is megváltoztathatjuk, hogy valóban egyedi városokat hozhassunk létre. Ahogy eddig, úgy most is rengeteg döntéshelyzet elé kerülünk, döntéseink pedig befolyásolják a fejlődést, ám ezúttal sokkal látványosabban: ha kevés munkahelyet teremtünk, állástalan embereink a parkban fognak koldulni, ha túl sok lakóházat húzunk fel, az üresen álló épületek vonzzák a betörőket, rongálókat, amely növeli a tűzesetek kockázatát és rontja a környék renoméját, ezzel együtt értékét. Az új motornak hála egyébként a katasztrófák is sokkal látványosabbak lesznek (hóvihar, meteorzápor, robbanások), és sokkal közelebbre, illetve távolabbra tudunk majd zoomolni.
A játék maga a Sim City 4 alapelveire épül, azaz ismét lehet régiózni, létrehozni egy iparvárost, amely ellátja energiával csendesebb szomszédját, ráadásul visszatér a multi is, mely hasonló lesz a SimCity 2000 Network Editionben látottakhoz: az általunk megtermelt, felesleges erőforrásokat eladhatjuk más polgármestereknek, lehet közösen építkezni, de össze is mérhetjük képességeinket, hiszen lesznek globális ranglisták az eredmények nyomon követésére, persze a napjainkban kötelező achievementek mellett.
Úgy tűnik tehát, hogy a széria valóban visszatér a gyökerekhez -- ennél többet remélni egyelőre nem is merünk, várjuk a hivatalos bejelentést és keresztezett ujjakkal az újabb részleteket...
A Sim City 5 a német GameStar magazin oldalain bukkant fel, és bár az EA hivatalosan még nem tette meg a bejelentést, az információ villámgyorsan szétterjedt az interneten, elsők között egy spanyol rajongói oldalon, ahonnan aztán a NeoGAF fórumára is felkerült az oldalt és alant látható koncepciórajzokkal (fontos tehát, hogy ezek még nem játékképek!). Az anyag szerint a játékot a Maxis hegeszti, és jelenleg 30%-os készültségi állapotban van, így a megjelenés még odébb van, valamikor 2013-ban várható.
A Sim City 5 mélyén egy új grafikusmotor, a Glassbox dolgozik, mely lehetővé teszi, hogy városunk valóban a szemünk láttára nőjön ki a földből és teljen meg élettel: miután például kijelöltük a lakóövezetet, figyelemmel kísérhetjük, ahogy az építőmunkások felépítik a házakat, majd autóikkal megérkeznek a lakók és beköltöznek. Minden ilyen részletes lesz, legyen szó egy ipari létesítmény beüzemeléséről vagy épp egy tűzesetről, ahol látjuk, amint a polgárok felmenekülnek a tetőre, egyesek ruhája pedig lángra kap. Településünket testre szabhatjuk, sőt az egyes épületek kinézetét is megváltoztathatjuk, hogy valóban egyedi városokat hozhassunk létre. Ahogy eddig, úgy most is rengeteg döntéshelyzet elé kerülünk, döntéseink pedig befolyásolják a fejlődést, ám ezúttal sokkal látványosabban: ha kevés munkahelyet teremtünk, állástalan embereink a parkban fognak koldulni, ha túl sok lakóházat húzunk fel, az üresen álló épületek vonzzák a betörőket, rongálókat, amely növeli a tűzesetek kockázatát és rontja a környék renoméját, ezzel együtt értékét. Az új motornak hála egyébként a katasztrófák is sokkal látványosabbak lesznek (hóvihar, meteorzápor, robbanások), és sokkal közelebbre, illetve távolabbra tudunk majd zoomolni.
A játék maga a Sim City 4 alapelveire épül, azaz ismét lehet régiózni, létrehozni egy iparvárost, amely ellátja energiával csendesebb szomszédját, ráadásul visszatér a multi is, mely hasonló lesz a SimCity 2000 Network Editionben látottakhoz: az általunk megtermelt, felesleges erőforrásokat eladhatjuk más polgármestereknek, lehet közösen építkezni, de össze is mérhetjük képességeinket, hiszen lesznek globális ranglisták az eredmények nyomon követésére, persze a napjainkban kötelező achievementek mellett.
Úgy tűnik tehát, hogy a széria valóban visszatér a gyökerekhez -- ennél többet remélni egyelőre nem is merünk, várjuk a hivatalos bejelentést és keresztezett ujjakkal az újabb részleteket...
Viszont azt jól tudom, hogy ezt már nem Will Wright csapata készíti?
Ezek a képek brutálisan jók. Vicc, hogy múlt héten vettem elő a 4. részt ismét egy kis nosztalgiázásra. Nap híre!