A Bohemia Interactive 2009-ben bocsátotta útjára a zseniális ArmA II-t, melyet tavaly a PC Guru olvasók is megkaptak, mint az újság mellé csomagolt teljes játékot. Bár máig fantasztikus (sőt, páratlan) szimulátorról van szó, a program összetettségéből kifolyólag megannyi hibát találni a kódban, melyeket a csapat igyekszik orvosolni. A legfrissebb, hatalmas update pont tegnap érkezett, hogy az ünnepeket egy minden eddiginél csiszoltabb ArmA II-vel kezdjék a rajongók. Íme egy lista az aktuális újdonságokról:
ArmA II: Operation Arrowhead (kiegészítőlemez), 1.60:
- FXAA élsimítás, javított scriptek, felhasználói memóriakezelés, új parancsok
- Javították a multiplayert, így kevesebb a lag és a furcsa fagyás
- Frissített netkód és új konfigurálási lehetőségek a dedikált szerverekhez
- Egyjátékos módban javult a látvány
- Fejlődött az amúgy is fantasztikus AI, sok bugot kijavítottak
- Fejlesztettek a sokat kritizált légi egységek irányításán
ArmA II alapjáték, 1.11:
- Sok bugot javítottak, kiegyensúlyozták a multit
- Az összes kampány külön kezelést kapott, elvileg bugmentessé váltak
ArmA II Free, 1.11:
- Most már kompatibilis a netkód az ArmA II-ével
Nincs is mit hozzáfűzni: köszönjük Bohemia, így kell gondoskodni a rajongókról, akik bizonyára nagyon hálásak!
A csomagok egyenként innen szedhetőek le.
Két szólókampányt és egy rakás multis küldetést csináltam hozzá, az ArmA2-nél nem jutottam el idáig, pont a lenti baromságok miatt...
JohnBart: Ezért játszok még mindig az OpFlash Goty-val egyszerűen eszméletlen hogy mennyi addon van hozzá, komplett 1.-2. világháborús szett, hang módosítások, rengeteg tank, repülő és minden sz*r bár nem rég adtak ki az Arma 2-höz is egy 2.VH-s pakkot... de valahogy hangulatilag nem adja vissza azt amit az OpFlash... de szerencsére nyár környékén jön az Arma 3
ui.: az addonok miatt most az:
OpFlash 13,72 Gb
Arma: 12,92 Gb
Arma 2: 17,12Gb
Azért remélem, hogy gondoltak az editorokra is, és kijavítottak pár baromságot a küldetésszerkesztőben, mert az OpFlash után rohadtul idegesítő, hogy nem tudok egységeket eleve holttestként "dekorációnak" lerakni a pályára, képtelenség (vagy nagyon körülményes) roncsokat rakni a küldetésbe úgy, hogy ne égjenek, hogy nem lehet egy épületet eltávolítani úgy, hogy a küldetés kezdetekor ne legyen a helyén (hanem kötelezően össze kell előtte omlania), ha adok egy waypointot egy páncélosnak, kábé 15 másodpercig tart, amíg az AI életre kel, és mozgásba lendül, no meg hogy ha beállítok a szerkesztőben egy repülési magasságot egy helikopternek, a küldetést beizzítva meg kell várni, amíg a default repülési magasságról a beállítottra emelkedik/süllyed, ahelyett, hogy eleve azon a magasságon kezdene.
Az OpFlashhez képest általánosságban véve sokkal nehézkesebb és körülményesebb lett az editor, így nem is igazán volt kedvem betanulni, pedig már van a gépemen egy teljes forgatókönyv egy ArmA2-es kampányhoz, szövegkönyvvel, sztorival, addonokkal együtt...
Azt is elfelejtettem, hogy volt teljes játék
A combat AI és a friendly AI két különböző dolog...
Am most kedvet kaptam rá hogy arma-zak 1-et
Játszottam és pazar volt az AI, csak nem easy-n kell szenvedni vele.
A cikk írója játszott egyáltalán az ArmA II-vel? A játék az elképesztően ostoba AI-ről híres