A mai időkben paradoxnak tűnhet, hogy ráadásul csak PC-n és esetleg Xbox 360-on jelenik meg a játék, PS3-on azért nem, mert a Sony pokolian magas összeget kér részesedésért, amelyet az ilyen független, kisebb stúdiók nem tudnak megengedni maguknak. Ezen egyébként Emmanuel Olivier, a Microids feje egy leadott interjúban igencsak felhúzta magát, részletesen és hosszan ecsetelve, illetve elmagyarázva, hogy a Sony akkor sápot szedne le tőlük, hogy a bevétel 55%-át vissza kellene adni a japán cégnek. Éppen azért minden PS3-as Syberia-rajongót arra ösztönöz, hogy supporToSyberia3PS3@microids.com címre írt levelekkel bombázzák a Microidson keresztül a Sonyt: felejtsék már el a pofátlanul magas áraikat, hogy a játék PS3-on is megszülethessen.
]{iegészítés: Maga a Syberia 3 egy áprilisi tréfaként indult, az elsején kiadott sajtóközlemény nem kevesebbet állított, mint hogy a franciák kifejlesztettek egy olyan technológiát, mely megvalósítja az adatmegosztást a PC és a PS3 között, így a két konzol játékosainak össze kell fogniuk a kalandok megoldásában. A mostani hír tehát ennek valós talajra ültetett verziója, melyben persze már szó sincs a PS3-PC "cross-play" lehetőségről, sőt, inkább a Sony felé vetett fricskénak tűnik. Az igazság egyszerűbb: Benoit Sokal, a széria megálmodója már többször nyilatkozta, hogy hajlandó nekiállni a munkának, ha a Microids alá tud pakolni egy olyan pénzösszeget, mely egy kivételes minőségű kalandjáték kifejlesztéséhez szükséges. A Microids most megteremtette ennek lehetőségét, és a fenti sorok épp arról szólnak, hogy miután egy ilyen cím összerakása igen nagy pénzeket emészt fel, meg kell gondolniuk, kinek mit fizetnek pluszban, márpedig a japánoknak kicsengetett 15 millió eurós (!) jogdíj önmagában elmenne egy áprilisi tréfának, pedig sajnos egyáltalán nem az, hanem a rögvalóság, vagy ahogy az emlegetett sajtóanyag maliciózusan megjegyzi: "a Sony által felállított játékszabályok". A Syberia 3 tehát jön PC-re, ám hogy PS3-ra is elkészül-e, az már a keleti konzolgyártón múlik...
]{iegészítés: Maga a Syberia 3 egy áprilisi tréfaként indult, az elsején kiadott sajtóközlemény nem kevesebbet állított, mint hogy a franciák kifejlesztettek egy olyan technológiát, mely megvalósítja az adatmegosztást a PC és a PS3 között, így a két konzol játékosainak össze kell fogniuk a kalandok megoldásában. A mostani hír tehát ennek valós talajra ültetett verziója, melyben persze már szó sincs a PS3-PC "cross-play" lehetőségről, sőt, inkább a Sony felé vetett fricskénak tűnik. Az igazság egyszerűbb: Benoit Sokal, a széria megálmodója már többször nyilatkozta, hogy hajlandó nekiállni a munkának, ha a Microids alá tud pakolni egy olyan pénzösszeget, mely egy kivételes minőségű kalandjáték kifejlesztéséhez szükséges. A Microids most megteremtette ennek lehetőségét, és a fenti sorok épp arról szólnak, hogy miután egy ilyen cím összerakása igen nagy pénzeket emészt fel, meg kell gondolniuk, kinek mit fizetnek pluszban, márpedig a japánoknak kicsengetett 15 millió eurós (!) jogdíj önmagában elmenne egy áprilisi tréfának, pedig sajnos egyáltalán nem az, hanem a rögvalóság, vagy ahogy az emlegetett sajtóanyag maliciózusan megjegyzi: "a Sony által felállított játékszabályok". A Syberia 3 tehát jön PC-re, ám hogy PS3-ra is elkészül-e, az már a keleti konzolgyártón múlik...
Gyors válasz volt.