Emlékeztek még a legendás poszterre, ami csak annyit mondott, hogy "John Romero ribanca leszel"? Nem? Nos, nem csoda, mert idehaza nem igazán lehetett megtalálni. Az USA-ban viszont mindenütt ott volt, és az emberek, akik bíztak az id egykori rocksztár tervezőjében, elhitték, hogy ez a játék olyan jó lesz, hogy simán hajlandóak lesznek érte Romerot... nos, értitek.
De nem így történt. A játék borzalmas lett, John pedig eltűnt a nagybetűs játékvilág színpadáról. A csúfos bukásnak immár tíz éve, és a játékkészítő e jelentős jubileum alkalmából hajlandó volt bocsánatot kérni. Az egykor hihetetlenül népszerű játékistenséget a Gamesauce magazin kapta mikrofonvégre:
"Tudtam, hogy nagy rizikót vállalok. Semmi értelme nem volt az egésznek. Úgy értem, ott van az a sok szövegelés a játékok körül, az FPS-ekre pedig különösen igaz ez. Én ebben voltam ismert." -- magyarázta a furcsa plakátot.
"Tudjátok, sosem akartalak benneteket a ribancaimmá tenni. Se titeket, se őket, se másokat, se a játékosokat, és legfőképp nem a rajongóimat. Addig a reklámig úgy éreztem, hogy remek kapcsolatot alakítottam ki a játékosok és a játékfejlesztői világ között. De az a reklám mindent megváltoztatott... Megbántam és bocsánatot kérek miatta."
Romero hozzátette még, hogy akkoriban "a világ tetején volt", és hogy "csoda, hogy az a játék megjelent, mert minden rosszul sült el". Mostanában egyébként egy Gazillion nevű cég kreatív igazgatója, és évek óta nem adott ki egyetlen játékot sem.
S mi lenne, ha visszatérhetne az id Software-hez?
"Semmi kétségem sincs afelől, hogy ha John [Carmack] és én újra közösen készítenénk játékot, az egy friss, új élmény lenne, ami elképesztő. Az elmúlt 14 év folyamán sokat fejlődtünk és több tapasztalatunk van, de nem csak a játékkészítésben, hanem abban is, hogy miként kell bánnunk az emberekkel és a többi csapattal. Sokszor hallani, hogy egyes nagy zenekarok újraegyesülnek, majd megint széthullanak személyes ellentétek miatt. Johnnal és velem nem ez lenne a helyzet, annyi szent."
Hű... Romero ezek szerint vissza akarna térni az id-hez? Vajon mit szól majd ezekre a szavakra Carmack? Mond-e valamit egyáltalán? Izgalmas fejlemények várhatóak!
De nem így történt. A játék borzalmas lett, John pedig eltűnt a nagybetűs játékvilág színpadáról. A csúfos bukásnak immár tíz éve, és a játékkészítő e jelentős jubileum alkalmából hajlandó volt bocsánatot kérni. Az egykor hihetetlenül népszerű játékistenséget a Gamesauce magazin kapta mikrofonvégre:
"Tudtam, hogy nagy rizikót vállalok. Semmi értelme nem volt az egésznek. Úgy értem, ott van az a sok szövegelés a játékok körül, az FPS-ekre pedig különösen igaz ez. Én ebben voltam ismert." -- magyarázta a furcsa plakátot.
"Tudjátok, sosem akartalak benneteket a ribancaimmá tenni. Se titeket, se őket, se másokat, se a játékosokat, és legfőképp nem a rajongóimat. Addig a reklámig úgy éreztem, hogy remek kapcsolatot alakítottam ki a játékosok és a játékfejlesztői világ között. De az a reklám mindent megváltoztatott... Megbántam és bocsánatot kérek miatta."
Romero hozzátette még, hogy akkoriban "a világ tetején volt", és hogy "csoda, hogy az a játék megjelent, mert minden rosszul sült el". Mostanában egyébként egy Gazillion nevű cég kreatív igazgatója, és évek óta nem adott ki egyetlen játékot sem.
S mi lenne, ha visszatérhetne az id Software-hez?
"Semmi kétségem sincs afelől, hogy ha John [Carmack] és én újra közösen készítenénk játékot, az egy friss, új élmény lenne, ami elképesztő. Az elmúlt 14 év folyamán sokat fejlődtünk és több tapasztalatunk van, de nem csak a játékkészítésben, hanem abban is, hogy miként kell bánnunk az emberekkel és a többi csapattal. Sokszor hallani, hogy egyes nagy zenekarok újraegyesülnek, majd megint széthullanak személyes ellentétek miatt. Johnnal és velem nem ez lenne a helyzet, annyi szent."
Hű... Romero ezek szerint vissza akarna térni az id-hez? Vajon mit szól majd ezekre a szavakra Carmack? Mond-e valamit egyáltalán? Izgalmas fejlemények várhatóak!
annyira nem borzasztó, de ez lehet csak annak tudható be hogy a reklámot nem ismertem és nem is vártam a megjelenését.
az mondjuk igaz hogy 2 nekifutással is csak a téli pályáig jutottam, mert totál elakadtam de ez nem hiszem hogy a játékot minősíti.
egyszer végig akarom játszani azért (a mai gépeken ráadásul iszonyatosan gyorsan futhat a cucc )
Romerot-t nem kell bántani, bántja ő magát....
Carmack-kal együtt egy igen nyerő párost alkottak, gondoljunk csak azokra a sikerjátékokra, amiket együtt alkottak. Carmack írta a játékmotort, Romero pedig kidekorálta...
Olvastam a Doom legendája könyvet, és a játékvilág egyik nagy szakításaként emlegetik ,amikor a két haver útjai szétváltak. Talán egyszer újra össze kéne jönniük, talán a Doom 4 erejéig... megérné, higgyétek el, a remény hal meg utoljára
Mondjuk a játék alapkoncepciója szerintem egészen jó volt, nem tudom, annak kiötlésében mennyire volt része. Magához a Daikatanához nem volt szerencsém, de annak idején emlékszem, hogy ráizgultam a jó téma miatt.
Hogy John Carmackhoz visszatérjen? Nem tudom, milyen ember Carmack, de azért annak idején elég csúnyán váltak el, ha jól emlékszem.
Romero amúgy szvsz egy levitézlett fejlesztő. Lehet, hogy régebben nagy agy volt, de utána a siker (meg gondolom, vele együtt jó adag drog és alkohol is) a fejébe szállt, s nem volt képes továbbfejlődni. Arra meg nem számított, hogy a hőskori tudásával majd nem igazán tud érvényesülni a XXI. század környéki játékoknál. Most nem vagyok képben, milyen szinten lehet, de az tény, hogy eddig mobiltelefonokra gyártott játékokat. Azok meg igen távol vannak attól, amit az id csinál.