Közismert tény, hogy bár önmagukban véve is elég nagy kihívást nyújtanak a FromSoftware játékai, az adott programhoz készült DLC-k mindig rátesznek egy (bár inkább több) lapáttal a kihívás mértékére, elég például a Dark Souls 3 utolsó bővítményére, a Darkeater Midirrel és Demon Prince-szel támadó The Ringed Cityre gondolni. A játékosokat viszont még így is meglepte, hogy a díjnyertes Elden Ring kiváló expanziója, a Shadow of the Erdtree feljebb csavarta picit a nehézséget, ami miatt sokan el is kezdék lepontozni Steamen – egy modnak hála egyébként PC-n már van orvosság erre a "problémára". De valóban ekkora gond lenne, hogy egy játék megdolgoztatja az ember reflexeit (és sok esetben az idegrendszerét)?

Nos, a Helldivers 2 mostanra jól ismert rendezője, Johan Pilestedt szerint semmiképp, a fejlesztő ugyanis megosztott egy tweetet, amelyben arról értekezett a szerző, hogy a FromSoftware nem a minél nagyobb nehézség miatt készít kihívást jelentő főellenfeleket, hanem hogy valódi eufóriával járjon a legyőzésük – még egy rövid klipet is mellékelt az érzés szemléltetéséhez. Pilestedt teljes mértékben egyetértett a bejegyzésben foglaltakkal, ám az egyik hozzászóló megjegyezte, hogy ez a hozzáállás csupán egy kiválasztott réteget szolgál ki, így nem tudja mindenki átélni ezeket a programokat. Az erre adott válasz sem váratott sokáig magára, az alkotó ugyanis a következőt írta: „Ha egy játék mindenki számára készül, akkor igazából senkihez sem szól. Mindig a kiválasztott közönségnek kell megfelelni.” Mindenki döntse el maga, hogy mennyire ért egyet ezzel a kijelentéssel, a FromSoftware mindenesetre meghallotta az elkeseredett hangokat, és a legújabb javítással könnyített valamennyit a Shadow of the Erdtree embert próbáló kihívásain. Persze azért így sem lesz sétagalopp eljutni a fináléig, de mindenképp jó hír azok számára, akik napok óta szenvednek valamelyik főellenféllel.