A Rise of the Ronin története 1853-ban veszi kezdetét. A Bakumatsu-korszakban járunk, vagyis azokban a vészterhes években, mikor a Nyugat elkezdett betörni a szigetországba, folyamatos kulturális fenyegetést jelentve a tradicionális életvitelre – később ezt követte a Meidzsi-restauráció, amivel egy új kor hajnala köszöntött be. A Ghost of Tsushima hangulat az egész játékot átjárja, viszont ott nem kaptunk nagyvárosokat – itt meg mindjárt hármat is. A soulslike-rész elhagyható, ugyanis háromféle nehézségi szint közül lehet választani és a legkönnyebbnél aligha jelent problémát bármelyik bossfight. A harc korrekt, egyszerre van meg benne a Ninja Gaiden-széria hack ’n slash élménye és a Nioh taktikusabb harcrendszere, viszont az auto-lock néha elég rendesen kiidegelt minket. A japán Famitsu magazin 40-ből 37 pontot adott a játékra, ezzel előrevetítve, hogy a Team Ninja ismét valami igazán szórakoztatót alkotott, viszont a nyugati kritikák már nem dicsérték ennyire a Ronint.
A Rise of the Ronin a kritikákat tekintve mindössze 76-os Metascore-pontszámot ért el, több rajongó szerint pedig ez nagyon kevés. "A Metascore-ban nem lehet megbízni, minden 80 alatti eredmény egy ilyen szintű játék esetében abszurd" – írta valaki. Ráadásul a Rise of the Ronin összesített felhasználói pontszáma lényegesen magasabb (8,5), ami miatt néhányan azzal álltak elő, hogy a nyugati sajtó direkt pontozta le a játékot, mert szimplán nem tudnak azonosulni a történelmi korral, amiben játszódik. "Kár, hogy ez a játék úgymond kiválasztja a játékosait, mert a Bakumatsu-korszakban játszódik. Ha ez egy közönséges fantasy-játék lett volna, sokkal többet adtak volna el belőle" – panaszkodott egy másik kommentelő.