Az állítólag 180 ezer dollárból készült projekt kitalálója, Jonathan Blow roppant ügyesen kombinálta a Super Mario Brothers egyszerű játékmenetét a Prince of Persia-sorozatban látott időmanipuláló képességekkel, hogy egy szórakoztató és kihívásokkal teli játékot hozzon létre, ami ráadásul még a szemnek és a fülnek is kedves a gyönyörű látványvilágával és nyugtató muzsikájával. A Braidben hét különálló világ és az azokhoz tartozó féltucatnyi — puzzle-darabokkal telepakolt — kisebb szakasz várja, hogy meghódítsuk különböző képességeink segítségével, amikkel lelassíthatjuk, visszapörgethetjük vagy éppen megállíthatjuk az időt, ahányszor csak akarjuk.
A ma kiadott, 120Mb-ot nyomó demóban az első három világ pályáit próbálhatjuk ki, és ha ezek alapján megtetszett volna a játék, akár meg is vehetjük a 15 dollárt kóstáló teljes verziót a playgreenhouse oldaláról.
A ma kiadott, 120Mb-ot nyomó demóban az első három világ pályáit próbálhatjuk ki, és ha ezek alapján megtetszett volna a játék, akár meg is vehetjük a 15 dollárt kóstáló teljes verziót a playgreenhouse oldaláról.
Szerintem nem érdemes flashjátékokhoz hasonlítani, tényleg vannak kiemelkedőek, de a Braid több dologban is veri őket. Ha a grafikát nem számítom (ezek a képek tényleg csalnak, százszor szebb maga a játék), a játékban hallható zenék szintén nagyon jók, ott van maga ez a időmanipulálós csavar, kombinálva a Márió játékokban megszokott platform elemekkel. Szerintem zseniális.
Jópofa, nem azt mondom, ötletes, szép, meg minden, de kizárt, hogy pénzt adnék érte, mikor hasonlóan jó szórakozás van neten egy csomó. 3-4 ezer forint? Kösz, nem.
(Például időmanipulálós robotos:
http://www.kongregate.com/games/Scarybug/chronotron)