Az illető gépének rendszere még 2008 decemberében, alig egy évvel azután romlott el, hogy azt megvásárolta, így el is küldte a Microsofthoz javításra. Mivel már lejárt a garancia, ezért a vevőszolgálat 99 dollárt kért tőle a javítási költségért és a cseréért. Ezenkívül a férfi semmilyen magyarázatot sem kapott arra vonatkozólag, hogy konkrétan mi baja lehetett az Xboxnak.

Valószínűleg nem a jól ismert "vörös körös halálról" volt szó, ugyanis ezt a redmondi cég elismerte még 2007 júliusában, és ennél a hibajelenségnél három évre terjesztette ki a garanciát. A felperes nem csak azt követeli, hogy ismerjék el panaszát és térítsék meg a kárát, hanem azt is, hogy bíróság ítéletével a jövőben megtiltsák a Microsoftnak, hogy tovább árusítsa az Xbox 360 konzolt.

A redmondi céget már korábban is többször perelték az Xbox 360 hardveres és szoftveres problémáinak ügyében — amióta csak a gép piacra került.