Wangan Midnight
Játékbeszerzés keletről
A Távol-Keletről való rendelés sajnos jár némi kellemetlenséggel, hiszen a bankkártyás fizetés sokszor nem megoldható, így egy PayPal-fiókra is szükségünk lesz, ám ha ezzel is meglennénk, még nincs vége a dalnak. A kézbesítési idő nagyjából egy hónap, ráadásul amint megérkezik a csomag, még vámot is fizetnünk kell. Persze vannak kifejezetten erre szakosodott cégek, akik mindent elrendeznek helyetted, s neked már csak a csomagot kell átvenni, ám természetesen azok, akik importálással foglalkoznak, ráteszik a saját hasznukat az adott termékre.
Ez utóbbi lényege, hogy a több kilométeres (az átlag 20-30 km, de van, mikor ennél is hosszabb) szakaszt elsőként zárjuk, majd a versenyről készült videót feltöltsük valamelyik videómegosztó oldalra, ahol aztán lehet „arcolni” az elért legnagyobb sebességgel, valamint a legjobb időeredménnyel. E sprintversenyeken kívül még a harc az idő ellen, azaz a Time Attack futamok azok, amikben megmérkőzhetünk, de igazából újdonságnak ez sem számít.
A WM egyik nagy erőssége a géppark, hiszen igazi japán gyöngyszemekkel szemezhetünk, némelyik még a Gran Turismo-felvonásokban sem található meg. Ráadásul a gépeinket lehetőségünk van vizuálisan tuningolni, bár igaz, az optikai modifikáció kicsit másképpen működik a megszokottól, lévén kinézetükben nem térhetnek el a mangában megálmodott stílustól. Ezt úgy tessék elképzelni, hogy minden egyes autónak vannak verziói, teszem azt Akio Asakura Nissan Fairlady S30 Z-jének ötféle változata jelent meg a füzetekben (van olyan verda, amelyiknek kevesebb, van, amelyiknek több), így a játékban is ötféle tálalás közül választhatunk e masina esetében (eltérő optika, kipufogó, hátsó szárny, festés/matricázás stb., ilyen eltérésekre tessék gondolni az egyes verzióknál).
Hiába a szép autók, mégsem ez a legerősebb pontja WM-nek, hanem a zenei lista, illetve az a mangás hangulat, ami körüllengi az egészet, ugyanis minimális sztorival rendelkezik (ami a mangafüzetek történésein alapul), amit természetesen rajzolt karakterekkel mutatnak be -- igazán szépek. Ám hiába az igényes a megvalósítás, Japánon kívül nem nagy az esélye, hogy sikere lenne a Genki játékának. Egyfelől a mangás körüllengés nem mindenkit fog meg, másfelől a sebességsprintek/harc az idő elleni futamokat sokan unalmasnak találnák. Ám ha valakinek ezek közel állnak a szívéhez, akkor elkezdhet sírni, mivel a program csak Japánban jelent meg, illetve elvétve Kínában is találni egy-két kópiát.
Savanyú szusi
Kicsit furcsa lehet, de a Wangan Midnight legnagyobb erőssége egyben a gyengéje is, hiszen mint azt írtam, erősen épít a mangára, aminek vannak korlátai. A kevés szereplő egyenes úton hozza a szűkös gépparkot is, azaz alig néhány verda közül szemezgethetünk, illetve az optikai modifikáció szintén a licenc okából van szűk keretek közé szorítva. Ebből is látszik, a fejlesztők a belsős piacra szánták a játékot, csak az olyan vásárlóknak, akik nem a hiányosságokat keresik, hanem a hasonlóságot a mangafüzetekkel/sorozattal, amiken egy generáció felnőtt. Mindennek ellenére a Wangan Midnight nem rossz játék, csak egyedi, ha úgy tetszik, keletiesen elvont, de ezt akár művészinek is titulálhatnánk.Az Ínyencségek a Távol-Keletről második részében egy olyan játékról lesz szó, amit a Japánok leginkább a játéktermi hangulata okán preferálnak, a népszerűségét méltán példázza, hogy mangafüzetek, mozi, mangasorozat, sőt még kártyajáték is készült belőle.Tartsatok velünk!
Na nem mintha Fluor Tomi jobb lenne bármikor is, mint amilyen, de erre később a mai kölykök is rá fognak jönni.
1) Ez a játék itt nem kapható.
2) Csak PS3-ra jelent meg (bár odakint az Xbox 360 nem lett sikeres).
És most lehet oltani, de a zenét imádom. Ezt a '90-es évek végi, 2000-es évek eleji tüctüc nyáladzást képtelen vagyok megunni, mert nagyon szép emlékeket idéz abból a korból, amikor itt is menő volt.