Mától elérhető az XCOM: Enemy Unknown második letölthető tartalma, ami ezúttal nem bővíti a történetet, hanem a játékmenet alapos felforgatását szolgáló modifikációkat tartalmaz. Ezeket még a fejlesztés során találták ki a Firaxis emberei, arra viszont már nem volt idejük, hogy a termék boltokba kerülése előtt tökéletesre csiszolják, így csak a megjelenés után tudták odaadni nekünk. Jó hír, hogy egy árva petákot sem kell fizetnünk ezért, a csapat ugyanis azt vallja, hogy ha már megvettük a játékot, játsszunk úgy, ahogy akarunk, illetve szeretnék azt, ha még több órát fektetnénk a játékba.

A XCOM: Enemy Unknown Second Wave tartalma:
  • Damage Roulette: A fegyverek sebzésének minimális és maximális értéke kitolódik
  • New Economy: A Tanács tagjainak hozzájárulása véletlenszerűen változik.
  • Not Created Equally: Az újoncok véletlenszerű statokkal kezdenek.
  • Hidden Potential: Előléptetéskor bakánk statjai véletlenszerű értékkel nőnek.
  • Red Fog: A harc közbeni sebesülések az adott ütközetben csökkentik a katona statjait.
  • Absolutely Critical: A „flanking” (oldaltámadásból leadott/bekapott) lövés garantált kritikus sebzést ad.
  • The Greater Good: A titkos pszionikus képesség (amelyre szükségünk lesz a végjátékhoz) csak egy ilyen képességgel rendelkező alien kivallatásával tanulható meg.
  • Marathon: A játék végigjátszásához jelentősen több idő kell.
  • Results Driven: Ha egy országban megnő a pánikszint, az érintett állam jóval kevesebb hozzájárulást fizet.
  • High Stakes: Az elrablások megakadályozásának fizetsége véletlenszerűen változik.
  • Diminishing Returns: Minden egyes megépített műhold után a következő előállításának költsége megnő.

Az alábbiak csak a játék Impossible nehézségi szinten való teljesítése után érhetőek el:
  • More Than Human: A pszionikus képesség még ritkábbá válik.
  • War Weariness: A hozzájárulások összege hónapról hónapra csökken.
  • E-115: A tárolt elerium mennyisége idővel csökken.
  • Total Loss: Az elesett katona minden felszerelése megsemmisül.
  • Alternate Sources: A bázis létesítményeinek energiaszükséglete jelentősen megnő



]{iegészítés: ez az update egyébként amolyan „tűzoltás” a Firaxis részéről, lévén ezt az opciót nem vágták ki a kódból, csak eldugták a forrás mélyére, hogy majd nekiállnak, ha lesz rá idejük. Ezt persze ügyes hackerek semmi perc alatt megtalálták, így már tavaly októberben egy Arietatray nevű felhasználó fellőtte az XComNexus weboldalára egy mod formájában, ráadásul a közösség azon nyomban nekifeküdt a hegesztésnek, kipofozásnak, így jelentősen beelőzték a hivatalos fejlesztőgárdát... (]{redenc)