Természetesen pozitív értelemben értettem utolsó mondatomat, hiszen ami az id Software kezei közül kikerül, az csak és kizárólag profi és minőségi alkotás lehet! Annak idején igencsak be lett harangozva a Doom 3 és a hozzá alakított motor, s lássuk be: bizony méltán kapott nagy felhajtást, reklám ide vagy oda igencsak jó játék lett. Sajnos a kiegészítést, a Quake 4-et és bármilyen más nevű "mellékterméket" már más csapat készítette, így vártuk már, hogy a fejlesztőgárda bejelentsen valami egészen újat. Nos ez végre megtörtént, hiszen a cég elnöke, Todd Hollenshead büszkén közölte velünk és a londoni közönségével, hogy valami igencsak nagy durranás van készülőben az id főhadiszállásán, amely láttán kiugranak a szemgolyóink örömünkben. Hm... más esetben legyintenék egyet, ám egy ilyen múltú csapatnak adnom kell a szavára, így kérve kérlek benneteket, ti is tegyetek így. Ami méginkább örömteli hír, az az hogy az új játékhoz egy vadonatúj Carmack-féle engine is párosul majd, így grafika terén is kapunk némi vérfrissítőt. Hát kérem szépen, ezek után a fél karomat adnám egy dátumért vagy galériáért!
(A lenti képek korábbi id Soft játékokból valók.)
(A lenti képek korábbi id Soft játékokból valók.)
Játszhatatlan fos volt? Lehet... Én vagy 4-5X végigvittem veteranon. Szerintem elég játszható volt, igaz, voltak részek, ahová nagyon kellett az FPS tudás. Pl.: a RoE-ben a Pokol egyik része, ahol folyamatosan teleportálódtak a Mancubus-ok, tök sötét volt, s kevés hulla, amiből lelket nyerhetett az ember, hogy használja az Artifact-et. De azért csak megcsináltam .
Nagy volt a gépigénye szerintem is, ezt eléggé elk*rták anno, én pl. szitkozódtam akkoriban, mert csak szaggatottan döcögött a gépemen . (De úgy is végigvittem .) Bár a másik kézben ott van az, hogy kis mesterkedés után egy Vodoo kártyás gépen is rábírták az elindulásra. Elég ocsmány grafikával, de futott. Akkor mégsem olyan sz*r az a motor, szerintem .
Az elemlámpás megvalósítás nekem tetszett. Elsőre fura volt, de szerintem gyorsan megszokható. Megfelelő ritmusban kell váltogatni a fegyver és az elemlámpát, SZVSZ. Amúgy eléggé elcseszi az élményt, szerintem, ha fegyverre van szerelve. Elvégre a Doom 3 egy horrorjáték is.
Nekem élteme egyik legjobb játéka volt, olyanokhoz mérem, mint a Wolf3D, a Doom 1-2, vagy a Half Life. Nagyon bejött ez a sötét hangulat és a modern technika egyvelege, szerettem, hogy engem meg tudott ijeszteni, s egy csoda folytán a klasszikus Doom-ok lövöldözését képes volt valami egészen új köntösben megjeleníteni. Isten áldja Carmack-ot érte!
Persze megértem azokat is, akiknek nem tetszett. 2004-ben volt egy Far Cry, kifinomult MI-vel, nagy terekkel, taktikus lövöldözéssel... Igaz, nekem az is kedvencem . Ízlések és pofonok, na. Egyesek szerint nekem mindent le lehet nyomni a torkomon, ami FPS, már csak azért is, mert a Painkiller is bejött .
Az új engine gondolom, vagy 2 évig megint meghatározó lesz, és sztem az már lényegesen élethűbb lesz. Az új játékra meg kiváncsi vagyok, mert elvileg ugye nem kötődik egy régi Id-s játékhoz se... Kiváncsian várom