Furcsa, hogy mik ki nem derülnek John Romeróról. A pasas rendszeresen nosztalgiázik a különböző interjúkban azokról a szép időkről, amikor még ő volt az id Software dizájnere — és amikor még a vállalat több volt, mint egy a sok közül. Amikor kiderítette, hogy Dan Linton, egy, a '90-es évek közepe felé shareware játékokkal foglalkozó úriember megtartotta a '93-as (!) videolátogatását az id bázisára, azonnal megkaparintotta magának a kazettát, bedigitalizálta, és az interneten mindenki számára megnézhetővé varázsolta. A felvétel afféle nekrológ is lehet — Adrian Carmack, Shawn Green, Jay Wilbur, John Romero, Sandy Petersen és Dave Taylor is megtalálható rajta, akik azóta már más cégeknél hegesztik a pitét, vagy éppenséggel visszavonultak a fejlesztéstől. Istenem, de jó ezt nézni! A háttérben kiszúrható, hogy Romero és Shawn Green vadul Doomoznak, csak a hangok lehetnek furcsák — igen, igen, ez még a Doom előtt volt!
id Software: réges régen, egy messzi...?
John Romero egyértelműen visszavágyik. Vissza az id-hez, ahol még tudott játékokat csinálni, vissza a hőskorba, amikor még nem volt bonyolult, és amikor még lelkesen játszottak munka helyett...
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Esetleg egy ősGuru-tagot meg lehetne kérdezni, hogyan szerezték meg a jogokat/ki fordíotta, van-e esélye egy utánnyomásnak, mert ahogy elnézem, igény az lenne rá.
arby:
Szerintem akinek megvan, az jó eséllyel ragaszkodik hozzá, úgyhogy talán antikváriumban is esélytelen.
Bezony azok a régi szép idők... Sok mindenre lehetne ezt mondani...
Nah jóh a többiek is jófejek
Romero egy esszól, de tényleg nagy fej volt annak idején, s a Dragon által is említett Masters of Doom is tanúskodik róla, hogy azért ő is értett valamihez, nem volt mindig ez a "sokat mond - keveset tesz" ember. De tény, hogy a Daikatanát nehéz lesz neki elfelejteni
Dragon: McGee-vel egyetértek (bár a legutóbbi baklövése, a Grimm már őt is megkoptatta), de Romero, én úgy vettem ki a könyvből, a vége felé már nem sokat tett hozzá az id munkájához. Túl nagy lett az arca, túl nagy sztár lett, elszállt magától.
De tény, hogy külön-külön sokkal kevesebbek, mint együtt voltak annak idején. Viszont van különbség: az id létezik, s azért csak le tud tenni sikerjátékokat az asztalra (pl. a Doom 3 volt a legutóbbi, amit sokan oltottak, de azért a kánon része lett - a Quake 4-et meg ugyebár nem az id fejlesztette). McGee pedig csak reménykedhet, hogy az Alice 2-vel feledtetni tudja majd a Bad Day-t és a Grimmet. Romero meg mobilokra gyárt játékokat?
A Rage-dzsel meg majd meglátjuk, túl tudnak-e lépni a Doomon. Szerintem várjuk meg azt a játékot, s után majd eldől, hogy technológiát gyártó cég maradt-e az id. Én remélem, hogy azzal nagyot fognak villantani ismét.
Mindenesetre azt mondom, hogy ha ez kellett ahhoz, hogy az id ilyen játékokat hozzon létre/inspiráljon, mint a Doom 3 vagy a Return to Castle Wolfenstein, s a Jedi Knight-okról se feledkezzünk meg (Quake 3 motor), akkor teljesen jól tették, hogy megváltak Romerotól. Az ő nagy arca nem hiszem, hogy jót tett volna e játékoknak.
Azok voltak a nagy idők.
Számomra még könyvön keresztül is "megrázó" volt olvasni azt a részt, amikor Carmack (a többiek támogatásával persze) kirúgta Romero-t a cégtől. Az én véleményem szerint (és szigorúan csak az enyém), amióta McGee illetve Romero nem dolgozik ott, a technológián kívül nem tudnak nagyot alkotni az id-nél.