- A Hitman külön kezeli az offline és az online mentéseket
- Ezt az IO-Interactive jelenleg nem akarja megváltoztatni
- Offline módban az online tartalmakat nem kapjuk meg
- Így például az előrehaladásunkat sem számolja el rendesen a program
Ha egy kicsit utána olvasunk az általános vélekedésnek az új Hitmannel kapcsolatban (pontosabban szólva, az új Hitman első egyötödével kapcsolatban), akkor az fog szemet szúrni, hogy a játékosok három dologra panaszkodnak joggal: az online DRM, az epizodikusság és a mentési rendszer.
Utóbbi „érdekessége”, hogy a játék külön kezeli az online és az offline mentést. Ha éppen a Hitman nem tud felkapcsolódni a Square szervereire, vagy megszakadna a kapcsolata, akkor a merevlemezre ment. Ha online a státusza, akkor a Square szervereire. Ezt összehangolni szinte képtelenség, játék közben viszont sokat szívhatunk vele. Elég csak azt elképzelni, ha offline halunk meg, de az utolsó mentésünk a merevlemezen egy napos.
Nos, sokan imádkoztak azért, hogy az IO-Interactive ezt megváltoztassa, de az utolsó nyilatkozatuk alapján hiába:
„Amikor bejelentettük a Hitmant, elmagyaráztuk a rajongóknak és a játékosoknak, hogyan csinálunk meg egy működő játékot. Ez az orgyilkosok egy fejlődő, élő világ, ami két új helyszín bemutatása között a közösséggel együtt nő a gyakori tartalmi frissítéseknek hála. Ezek az új élő tartalmak új sima és kiterjesztett megbízásokat, új nehezen elkapható célpontokat és további kihívásokat hoznak. Lehetséges, hogy élvezzük a helyszíneket offline is, de annak érdekében, hogy biztosíthassuk a játékosok előrehaladását az aktuális tartalmakban és naprakészen tartsuk őket, az online és offline mentéseknek el kell különülniük.”
Hadd fordítsam le: akár a Square, akár a szolgáltatód, akár a netkábelt rágcsáló macskád/kutyád jóvoltából megszakad a kapcsolat, fújhatsz minden online tartalmat, beleértve a mentéseidet is. De azért örülhetünk, hogy lehet offline játszani.
Olyan is történt, hogy online voltam az utolsó mentésnél, aztán puff, meghaltam, de ekkor már offline - mert a Square szervere közben ledobott. Az utolsó vinyós mentésem meg egy nappal azelőtti volt.
Őszintén szólva, nem lenne bajom azzal, ha felhőben tárolná a mentéseket - már azon kívül, hogy menjenek a francba, azért nem szeretek ennyire netfüggő lenni, mert néha a laptopomon játszom, azon meg csak akkor van net, ha wifi közelében vagyok (a mobil netem kis sávszélességű és korlátozott, nem játékhoz fizettem elő), vagy a szolgáltató is mókolhat, szóval azért megesik, hogy hiába van bivaly gép, a felhasználón kívül álló okokból a stabil net nem áll rendelkezésre. Na de visszatérve, akkor tárolja egy helyen. Ne itt meg ott, aztán sakkozd ki, hogy most éppen a vinyós mentésedet használod, vagy éppen online vagy, vagy... És így tovább.