A Homeworld-sorozat elsősorban azoknak a PC-s játékosoknak lehet ismerős, akik már az ezredforduló előtt is észnél voltak: egy forradalmi, 3D-s űrstratégiát képzeljetek el, remek menedzselési rendszerrel, kiváló kampánnyal, és a maga korában sokkolóan szép grafikával. Bár a második rész nem lett az igazi, és a Relic is lemondott a haldokló űr-RTS műfajről, pár törzstag 2007-ben kivált a csapatból, megalapította a független Blackbird Entertainmentet, majd fejest ugrott egy előremutató RTS, a Hardware fejlesztésébe. A játék kódolása 2010-ben indult, egy évvel később beszéltek róla először (hivatalos bejelentés nem történt), majd csönd lett a projekt körül, így azt hittük, befuccsolt a terv. Erre most megérkezett az első videó, sőt, a zárt bétatesztre is lehet jelentkezni.
A Hardware-t a fejlesztők a Homeworld szellemi folytatásaként jellemzik, ami elsősorban a hangulat és a játék belső mechanikája nyomán érhető tetten, hisz elődeivel ellentétben az új program nem az űrben játszódik. Természetesen most is sci-firől van szó, csak épp egy kolonizálásra váró bolygón eshetünk egymásnak. A játék közösségi funkciókon alapul (ezeket még nem részletezték), és elsősorban többjátékos módra összpontosít, állandó online rendszeren keresztül. Hogy lesz-e benne kampány, nem tudjuk, de egyelőre valószínűtlennek tűnik a dolog. A csapat a Hardware-ben a méretekre feküdt rá, a pályák gigantikusak lesznek, óriási seregeket építhetünk fel, és az egységek és épületek is hatalmasra nőnek. A lenti videó nem túl informatív, de ha hihetünk a Blackbirdnek, akkor nemsokára indul a béta, amire itt lehet jelentkezni. A végleges játék valamikor idén jön, az azonban kérdéses, hogy lesz-e kiadó, avagy marad független a program.