A helyzetet még kicsit tovább bonyolította, hogy a Nitro 650 különlegessége a viszonylag kompakt kivitel. Ami önmagában nézve csupán érdekes lenne, de az én khm… királyi méreteimmel sokkal inkább izgalmas volt, mennyire jövünk majd ki egymással. A viszonylag kisméretű csomagból előszedett nagyobb elemeket, ha nem is gyerekjáték összeszerelni, de különösebb kihívást sem jelent a mellékelt rövid, de hatásos útmutató alapján. Aki már rakott össze hasonló széket, annak legfeljebb arra kell figyelnie, hogy jó irányba rögzítse az alsó párnára az éppen ehhez feliratozott tartószerkezetet. A doboz kibontása előtt elindítottam egy kellemes podcastot, és szépen, nyugodtan összeillesztettem az elemeket (a 60 mm-es kerekeknél a kötelező, de nem túlzott erőkifejtéssel). Nagyjából 45 perc alatt végeztem, kisebb pihenőkkel a fotózás ürügyén. Speedrunnerek sokat húzhatnak ezen, ha van segítségük a háttámla felszerelésénél.
Egyedi megoldással
A Nitro 650 első, bár kevésbé látványos eltérése a szokásos gamer székekkel szemben, hogy a felülete nagyrészt szövet borítást kapott, némi dizájn műbőrrel a háttámlán középen és az ülőrész két oldalán. Ez a nálam járt fekete változatnál is jól fest, de a fekete-fehér verzióban igazán látványos. Reményeim szerint a szövettel kellemesebb lesz az élet a nyári hőségben (a középső sáv pedig remek kontrollcsoport). A huzatot egyébként le is vehetjük a tisztításhoz, bár ahhoz, hogy hozzáférjünk a cipzárokhoz, némileg szét kell kapni a széket. Lényegesen látványosabb különbség a párnák hiánya, ugyanis azokat kvázi beépítették a székbe. Az elsőre (főleg a megadott 195 cm max. magasság mellett) kicsi alacsonynak tűnő fejrész pont annyira hajol előre, hogy 180 centivel kimondottan kényelmesen tartotta a fejemet, és kellemes meglepetésként a szék ívelt derék része is tökéletesen passzolt a gerincemhez. Viszont a fix elhelyezésük miatt mindenkinek ajánlott még vásárlás előtt kipróbálnia a széket. A biztonság kedvéért.
A beállítási rendszer nagyjából a megszokott: az oldalsó kézifékkel 90-135 fok között állítható a háttámla szöge, alul pedig a gázliftet emelhetjük-süllyeszthetjük, és a szabályzó rúd oldalra húzásával engedélyezhetjük a billegést. Az egyetlen komolyabb szívfájdalmam, hogy a kartámasz 1D-s, azaz csak fel és le állítható, 28-36,5 centi között, pedig jobban esett volna, ha pár centivel előrébb tolható.
Fegyelmezett kényelem
A „komoly” próba során derült fény egy harmadik eltérésre sok eddig látott (és általam eddig használt) széktől. Míg a háttámlát kevésbé öleli körbe a váz, az ülés nagyjából szabványméretű 38×51 centiméteres párnája körül már magasabb, és talán a szöge is hegyesebb, mint az átlagnak. Így az ülőfelület 53,5 centis szélessége nem használható ki teljesen, és eltartott pár napig, míg megszoktam, hogy kicsit „szorosabban” kell ülnöm benne – persze lehet, hogy pont ez tett jót a hátamnak. Az idő majd eldönti, hogy mennyire fog tágulni a tér, de emiatt a beülősebb érzés miatt még fontosabb kipróbálnia a széket bárkinek, aki 100 kiló fölötti, különösen, ha megközelíti a maximálisan vállalt 150 kilót, vagy szimplán csak lábban erős.
Összességében a Nitro 650 egy érdekes koncepció, amivel alapvetően elégedett vagyok – még ha nem is teljesen rám szabták – és reményeim szerint hosszabb távon csak még kényelmesebb lesz. Aki biztos benne, hogy neki tökéletes párjává válik, már most is megrendelheti a cég webshopjából, 325 euróért, és időnként hazai cégeknél is feltűnik, 95-98 000 forint körül.