Tegnap jelent meg a Battlefield 1, a játékosok azonban már az első napon nehézségekkel néztek szembe, a szerverek ugyanis hol ledobálták őket, hol azt sem engedték, hogy egyáltalán felcsatlakozzanak rájuk. Az ok: egy PoodleCorp nevű hackercsapat úgy döntött, tönkreteszi az EA idei legnagyobb játékának premierjét.
A hackerek már két nappal korábban, október 19-én megígérték a szabotázst, amihez egy szimpla túlterheléses támadást választottak módszerként -- a szaknyelven csak DDoS-nak nevezett technika lényege, hogy egy kiszolgálót addig-addig bombáznak kérésekkel az erre írt programok, amíg az össze nem omlik a súlyos terhelés alatt. Ennek köszönhető, hogy bár az EA több százezer játékos egyszeri rohamára készítette fel a szervereket, azok mégis leálltak a megjelenés idején, a DDoS ellen ugyanis szinte lehetetlen védekezni.
A játék azóta úgy-ahogy üzemel, a rend azonban még nem állt helyre teljesen, a közösségi média (Twitter, Facebook, reddit) még mindig tele van elégedetlen vásárlókkal, akik nem csak a hackereket, hanem az EA-t is szidják annak felkészületlensége miatt, mondván, nem vették komolyan a fenyegetést.
A PoodleCorp nem indokolta meg a támadást, igaz, egyáltalán nem biztos, hogy ők a felelősek: tegnap ugyanis a teljes Amerikai keleti partot, az úgynevezett Dyn-tartományt bénította meg egy masszív túlterheléses akció, így más szolgáltatások is elérhetetlenné váltak.