Az eddigi videók és képek alapján még nem voltunk biztosak benne, de a most kiadott, friss screenshotok megerősítették, hogy a PC-re, PS Vitára és Xbox 360-ra augusztusban megjelenő Stranger of the Village of the Sword (más néven Stranger of Sword City) című japán szerepjáték szembemegy a trendekkel, és a 8, illetve 16 bites érákhoz visszanyúlva, statikus, állóképekből összeollózott, kézzel festett grafikát tár elénk a manapság megszokott 3D-s modellek helyett.
A karaktereket a képernyő alján látható avatárok személyesítik meg, a partit belső nézetből vezérelhetjük (ilyesmit a cRPG zsáner korai dungeon crawlerei villantottak, például a Wizardry-sorozat), az ellenfeleket és NPC-ket pedig csodaszép rajzok prezentálják, manga stílusban tálalva ugyan, de a megszokottól részletesebb kivitelben.
A Stranger of the Village of the Sword érdekes JRPG benyomását kelti, ami a stílus legtöbb képviselőjével ellentétben PC-re is megjelenik. Igaz, üröm az örömben, hogy egyelőre csak a japán premier biztos, még az amerikai kiadást sem erősítették meg -- lehet, hogy a fejlesztésért felelős Experience arra vár, hogy valamelyik nyugati kiadó önként karolja fel a projektet.