- A 2024-es üzleti évben jöhet a Grand Theft Auto 6
- A Take-Two marketingköltségei kiugróan magasak lesznek ebben az évben
A Take-Two üzleti jelentéséről a múlt héten már olvashattatok nálunk, amikor is kiemeltük a legfontosabb számokat - mint a legújabb eladási adatok, vagy éppen az, hogy a következő öt évre nem kevesebb mint 93 új megjelenéssel tervez a kiadó. A szakmabeliek azóta persze alaposabban is átnyálazták a számokat, a Stephens elemzője, Jeff Cohen pedig egy nagyon érdekes részletre hívta fel a figyelmet.
A Take-Two tervezett marketingköltségeit részletező szekcióban az látható, hogy a 2024-es üzleti évre (ez 2023 áprilisától 2024 márciusáig tart) 89.3 millió dollárral tervezik támogatni a termékeiket, ami igen jelentős ugrás - több mint a kétszerese annak, mint ami az előtte vagy az utána lévő évekre van betervezve. Következtetés: komoly esély van arra, hogy a kiadó ebben az időszakban tervezi piacra dobni a Grand Theft Auto 6-ot.
Érdekesség, hogy hasonló módszerrel anno a Red Dead Redemption 2 megjelenését is sikeresen megjósolták - még azelőtt, hogy egyáltalán bejelentették volna a játékot. Igaz, ott a szerencse (?) is közrejátszott, hiszen eredetileg 2017 végére tervezték a megjelenést, végül azonban átcsúszott a játék a következő üzleti évre, amivel az eredeti "jóslat" is beteljesült.
Hangsúlyozták emellett azt is, hogy a hasonlóan nagy költekezések sokszor egy-egy sportlicenchez köthetőek, és a 2022-es üzleti évre - amikor is új NFL-játékok várhatóak a kiadótól - látható is egy jelentős ugrás. Ez a közel 90 milliós tüske azonban indokolatlanul nagynak tűnik - pontosabban inkább úgy fogalmaznánk, hogy csak egyetlen játék indokolná...