Bár sem a kiadó, sem a fejlesztő nem nyilatkozott még konkrétan arról, mi is volt a baj, a Take-Two egyik fő befektetőjének, a Wedbush Morgannek képviselője, Michael Pachter konkrétumokkal szolgált persze, ha értesülései helytállóak. Ő ugyanis azt állítja, hogy a gondot a PlayStation3 portolás jelenti, a Rockstar szenved a japán konzolra adaptálással, és kénytelenek voltak belátni, hogy a határidőre nem tudják teljesíteni a feladatot. Pachter azt is feltételezi, hogy a kiadó kötött egy megállapodást a Sonyval, melynek értelmében nem fogják előbb piacra dobni az Xbox 360-as verziót, noha az már tulajdonképpen kész van, és novemberben, időben szállítható is lett volna. (Hozzáteszem, a dologban azért lehet valami, hiszen tudvalevő, hogy nagyon nehéz a PS3 architektúrájára programozni, ez az egyik oka a konzol bukdácsolásának , hiszen késnek az exkluzíve rá írt játékok, és a fejlesztők sem szeretik, lásd a tegnapi QuakeCon hírünket, ahol John Carmack jelentette ezt ki).
A képviselő azt is hozzátette, az utóbbi időben a kiadó szerencsére többségében jó döntéseket hozott, de néhány strukturális változtatnivaló még akadt. A már általunk is említett zöld lámpás eljárás (csak azon játékok fejlesztését vállalják be, amely a piacon sikeresnek prognosztizálható) az új projektek esetében működik, ám a Manhunt vagy most a GTA IV csúsztatása, illetve az éppen hegesztett címek monitorozása elhibázott. Elemzése végén megállapítja: Amíg nem látunk bizonyítékot a fejlesztés alatt álló játékok jobb ellenőrzésére, illetve nagyobb gondosságot a projektek kiválasztásában, nem vagyunk meggyőződve arról, hogy a vállalat az elkövetkező években jelentősebb piaci részesedéshez jutna.
Szavait az élet amúgy máris igazolta. Múlt kedden a Take-Two részvényei 16,91 dollárt értek a tőzsdén. A bejelentés óta az árfolyam zuhan, a tegnapi napon 13,59-en állt meg, ami 19%-os esést jelent. A vállalat értékpapírjainak legalacsonyabb árfolyama az elmúlt pénzügyi évben 10,41 dollár volt, amitől már nincsenek messze, és akár negatív rekordot is dönthetnek. Mindez persze a konkurencia malmára hajtja a vizet, hiszen a befektetők most inkább más kiadók papírjai közül válogatnak: az EA 5,6%-os emelkedéssel 52,84-en zárt, az Activision 19,66 dolláron (+4.35%), a THQ 28,03-on (+1,85), a Konami 24,07-en (+3,62%).
Eközben több külhoni szaklap arról ír, ami nagyjából a fenti, tőzsdei trendre reflektál más aspektusból, hogy milyen játékok nyernek sokat a GTA4 csúszásával, hiszen a termék nagyon nagy durranás lett volna, ami néhány százaléknyi vásárlót és figyelmet elvont volna más címekről (főleg a kisebb pénzűek esetében, akiknek nincs lehetősége minden, nekik tetsző cuccot egyszerre a kosárba pakolni). A CVG magazin PC-t is érintő listáján szerepel a Bioshock, a Call of Duty 4: Modern Warfare, az Assassins Creed, a Haze, illetve a csak konzolos vonalon az Army of Two, plusz a két PS3-exkluzív akció, a sárkányos Lair és a vörös hajú amazonnal domborító Heavenly Sword.
A hír végére még valami, ami a Take-Twohoz kacsolódik: a korábban már szintén megírt per, mely a kiadó korábbi vezetői ellen folyik a részvényvisszadátumozási ügyben. A vállalat volt elnök-vezérigazgatója, a 35 éves Ryan A. Brant korábban már bűnösnek vallotta magát, és New York Állam Legfelsőbb Bíróságának már be kellett fizetnie 7,3 millió dollár büntetést. Emellé 1-4 évnyi börtön is várt volna rá, ám mivel megbánást tanúsítva együttműködött a hatóságokkal, ezt nem kell letöltenie, a bíróság 5 év próbaidőre felfüggesztette a büntetés végrehajtását.
A képviselő azt is hozzátette, az utóbbi időben a kiadó szerencsére többségében jó döntéseket hozott, de néhány strukturális változtatnivaló még akadt. A már általunk is említett zöld lámpás eljárás (csak azon játékok fejlesztését vállalják be, amely a piacon sikeresnek prognosztizálható) az új projektek esetében működik, ám a Manhunt vagy most a GTA IV csúsztatása, illetve az éppen hegesztett címek monitorozása elhibázott. Elemzése végén megállapítja: Amíg nem látunk bizonyítékot a fejlesztés alatt álló játékok jobb ellenőrzésére, illetve nagyobb gondosságot a projektek kiválasztásában, nem vagyunk meggyőződve arról, hogy a vállalat az elkövetkező években jelentősebb piaci részesedéshez jutna.
Szavait az élet amúgy máris igazolta. Múlt kedden a Take-Two részvényei 16,91 dollárt értek a tőzsdén. A bejelentés óta az árfolyam zuhan, a tegnapi napon 13,59-en állt meg, ami 19%-os esést jelent. A vállalat értékpapírjainak legalacsonyabb árfolyama az elmúlt pénzügyi évben 10,41 dollár volt, amitől már nincsenek messze, és akár negatív rekordot is dönthetnek. Mindez persze a konkurencia malmára hajtja a vizet, hiszen a befektetők most inkább más kiadók papírjai közül válogatnak: az EA 5,6%-os emelkedéssel 52,84-en zárt, az Activision 19,66 dolláron (+4.35%), a THQ 28,03-on (+1,85), a Konami 24,07-en (+3,62%).
Eközben több külhoni szaklap arról ír, ami nagyjából a fenti, tőzsdei trendre reflektál más aspektusból, hogy milyen játékok nyernek sokat a GTA4 csúszásával, hiszen a termék nagyon nagy durranás lett volna, ami néhány százaléknyi vásárlót és figyelmet elvont volna más címekről (főleg a kisebb pénzűek esetében, akiknek nincs lehetősége minden, nekik tetsző cuccot egyszerre a kosárba pakolni). A CVG magazin PC-t is érintő listáján szerepel a Bioshock, a Call of Duty 4: Modern Warfare, az Assassins Creed, a Haze, illetve a csak konzolos vonalon az Army of Two, plusz a két PS3-exkluzív akció, a sárkányos Lair és a vörös hajú amazonnal domborító Heavenly Sword.
A hír végére még valami, ami a Take-Twohoz kacsolódik: a korábban már szintén megírt per, mely a kiadó korábbi vezetői ellen folyik a részvényvisszadátumozási ügyben. A vállalat volt elnök-vezérigazgatója, a 35 éves Ryan A. Brant korábban már bűnösnek vallotta magát, és New York Állam Legfelsőbb Bíróságának már be kellett fizetnie 7,3 millió dollár büntetést. Emellé 1-4 évnyi börtön is várt volna rá, ám mivel megbánást tanúsítva együttműködött a hatóságokkal, ezt nem kell letöltenie, a bíróság 5 év próbaidőre felfüggesztette a büntetés végrehajtását.
az eladásokról nem is beszélve.. (kettővel alattad írtam)
Miért nem fordítva?
Mert a Sony csak az xboxra vonatkozóan tett megállapodást!
es ez tuti csak az a megnyugtato hogy a nfs pro street -ig mar cak 3 honap van hatra es ez kiralyyyyyyyy mrt adig legalabb lesz mit nyomatni hat nem KIRALYYYYY.......!!!!!!!!!
az 5 legtöbb példányban elkelt PS2 játék:
Grand Theft Auto: Vice City (13 millió)
Grand Theft Auto: San Andreas (12 millió)
Gran Turismo 3: A-Spec (11 millió)
Grand Theft Auto III (11 millió)
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (7 millió)
én is úgy 3 évente cserélek gépet és elég sok pénzt beleölök a gépfejlesztésbe
de szerintem Pcn a játékok élvezetesebbek
mondjuk ha megszoknám a gamepadot lehet jobban élvezném konzolos játékokat
hát nem tudom
de amíg lesznek játékok Pcre én tuti mellette maradok
pedig jó lenne egy box 360 is csakhát ahoz nyerni kéne lottón vagy vhol pénzt hogy meg is tudjam venni a gép mellé
Ezzel szemben a konzol az célhardver. Meg van adva a specifikáció, arra kell fejleszteni, és a játék a magyar csóka Xboxán ugyanúgy fut és ugyanúgy néz ki, mint a jenki kölyök dobozán. Ennyi. Fél-egy év fejlesztési ciklus alatt egy tökéletesen belőtt, állandó fps-en futó játékot lehet piacra dobni. Ezért nem a konzolgyártók és nem a fejlesztők a hibásak, hanem valahol mi, PC-vásárlók, mert belementünk az őrületbe, és folyamatosan megvesszük az újabb és újabb hardvereket, ami az egész folyamatot generálja. Ez persze általánosítás, de a lényeg gondolom érthető. Amúgy meg a 22-es csapdája...
Sajna mi PC-sek be kell hogy lássuk hogy a konzol piac SZÁMÍT igazán a kiadóknak. Sokkal-sokkal több pénz van benne, mint a PC játékeladásokban. Amíg a Ms fizet 50 milla USD-t 2 exluzív epizódért, Sony X milla USD-t hogy egyszerre jöjjön ki a 2 verzió (plusz 2 exluzív PS3-as Rockstar játékért) addig mi/PC játékvilág/sajtó hiába sírunk, majd ha elment a megfelelő darabszám esetleg kiadják PC-re.
Én akkor is utálom a playstationt
ha vha vennék konzol akkor tuti Box-ot vennék
nekem sokkal jobb nak tűnik meg a jó gémek is arra jönnek
le kéne szarni a PS-t azt kiadni PC-re 2008 karácsonyán a GTA-t
Abban pedig csak bízhatunk hogy egyáltalán bejelentik PC-re és legkésőbb jövő nyár/ősz környékén már játszhatunk vele!