Az már vitathatatlan, hogy a Gamescom túlszárnyalta az E3-at. Egyrészt a játékfejlesztők is szívesebben leplezik le itt a játékaikat, mutatják meg azokat alaposabban. Másrészt, a látogatottsága is egyre nagyobb, míg az E3 látogatottsága azzal együtt is csökken, hogy már a nagyközönség előtt is nyitott.

A Los Angeles-i expó tavaly még 69 200 embert vonzott, 2005 óta ez volt a legnagyobb látogatottsága. Idén viszont már csak 66 100 ember látogatott el rá. Ezzel szemben a Gamescom tavalyi 370 ezres látogatottságára idén még rá is licitált, 373 ezren látogattak el rá száz országból. és ebből 31 000 kereskedő volt.

Online több millióan követték az eseményt, a nyitóestet, az Opening Night Live-ot több mint 500 ezren követték élőben. A Gamescom videós tartalmát az első napokban 100 milliónál is többször hívták le.

A kölni rendezvény más téren is növekedést mutatott fel. 1153 cég látogatott ki, ami 10%-kal több a korábbiaknál. A kiállítók területe is nagyobb volt 8%-kal, idén ugyanis 218 ezer négyzetméteren terült el a Gamescom. A külföldi kiállítók a cégek 70%-át tették ki, ami jól jelzi az expó nemzetközi mivoltát. Idén ráadásul nagyobb figyelmet kapott az esport és az indie játékok világa, valamint átszervezték a csarnok kiosztását, és a vendéglátó ipari szolgáltatásokat is fejlesztették, ami pozitív visszajelzéseket eredményezett a látogatók részéről.

gamescom-2019-koln.jpg

Mind a rendezvény főszervezőjeként működő Koelnmesse Kft. elnökének és vezérigazgatójának, Gerald Bösének, mind a Német Játékipari Szövetség ügyvezető igazgatójának, Felix Falknak az a véleménye, hogy a Gamescom idén hatalmas lépést tett afelé, hogy a világ elsőszámú videojátékos rendezvénye legyen, és az elsődleges platform az új produktumok bemutatására. Ebben nagy szerepet játszott mind az Opening Night Live, mind az online műsorterjesztés.