Az Xbox One egyik legfontosabb exkluzív címe a Remedy-féle Quantum Break, amit először a Gamescom 2014-en láthatott mozgásban a közönség. A játék egy TPS, amiben egy Jack nevű fickót irányítva kell megmentenünk a világot a legjobb barátból szociopatává avanzsált Paul Serene-től, aki a Monarch Solutions nevű megacég vezetője, és mellesleg képes irányítani az időt.
Azt korábban is tudtuk, hogy a Quantum Break egyszerre lesz játék és interaktív tévésorozat, amikor azonban az Xbox One-nal kapcsolatos televíziós terveket lelőtte a Microsoft, többekben felmerült, hogy mi marad meg ebből az ötletből a játék megjelenésére. Nos, meglepően sok, legalábbis Sam Lake szerint, aki a Digital Spy-nak adott interjújában magyarázta el a Quantum Break működését.
A játékban Jacket irányítjuk, akinek az akciófilm-szerű lövöldözős fejezetek végén mindig meg kell hoznia egy döntést. Ez cliffhangerként működik majd, és aktiválja a hozzá kapcsolódó sorozatepizódot, ami már Paulra fókuszál, és azt mutatja be, hogy Jack döntése (ami valójában a miénk) miképp befolyásolja a Monarch Solutions terveit. Lake azt mondta, hogy Paul 3-4-féle jövőt lát maga előtt, és a játékos döntése ezek közül kapcsol be egyet -- magyarul annyit csinál a program, hogy amikor eldöntjük, merre haladjon a sztori, akkor a 3-4 variációból az általunk választott lesz a kánon.
Nem hangzik rosszul a dolog, ha másért nem is, hát az újrajátszhatósági faktor miatt jó lehet ez a fajta mechanika. Lake elárulta, hogy az élőszereplős részek átugorhatók lesznek, de akkor semmit sem fogunk érteni a történetből. Megjelenés 2015-ben várható, sajnos kizárólag Xbox One-ra -- bár látva az egyre több egykori exkluzív PC-s portját, mi még nem teszünk le a Quantum Breakről.
Egyébként az AW után egészen megkedveltem a Remedyt, remélem ha egyszer megjelenik ez a játékuk sem okoz csalódást.