A 2K Games végre hivatalosan is leleplezte a korábban már szivárgások útján előbukkant, Enemy Within névre keresztelt XCOM bővítményt. A csomag november 12-én jelenik meg, s az expanziók régi szép idejét idézi fel, ugyanis rengeteg tartalommal egészíti ki az alapjátékot, ezzel új lehetőségeket biztosítva az újbóli végigjátszás során.
Az XCOM: Enemy Within PC-n beépül, s kvázi lecseréli az alapjátékot, míg konzolon különálló játékként lesz elérhető. Mind konzolra, mind pedig PC-re kapunk dobozos kiadást; az Xbox 360-as és PS3-as verzióért 40, a míg személyi számítógépekesért 30 dollárt kell fizetni. Érdemes még tudni, hogy aki konzolra veszi meg a játékot, az ingyen megkapja az Elite Soldier és a Slingshot DLC-t az alapműhöz.
A testes kiegészítő az emberek és az idegenek oldalán két-két új egységet mutat be. Fajunk képviselői a Genetikai Labor megépítése után mellkas-, agy-, szem-, bőr- vagy épp lábimplantátumokkal erősíthetik meg katonáikat, a Kibernetikai Labor felhúzásával pedig úgynevezett MEC-eket (Mechanized Exoskeletal Cybersuit) állíthatnak elő -- az ezen öltözékkel felszerelt új egység, a MEC Trooper igazi halálosztó lesz, akinek "külső csontvázát" új fegyverekkel, így lángszóróval és gránátvetővel is fejleszthetjük. Az idegenek egyik új válfaja a mechtoid lesz, amely szintén erős külső "héjjal" bír, így szükség lesz mérnökeink szakértelmére is.
Szakembereink a Foundryban az új fenyegetésre új fegyverek és felszerelés előállításával válaszolhatnak, ám a friss projektekhez szükség lesz egy új, idegen eredetű nyersanyagra, melynek neve MELD. Ez a terepen véletlenszerűen jelenik meg, s ha nem sietünk, egy bizonyos idő után megsemmisül, emiatt néha félre kell tennünk az óvatoskodást, ami persze új taktikai kihívást jelent. Mindezt ráadásul friss pályákon próbálhatjuk ki, melyekből összesen 47 készült, sőt új multiplayer arénákat is kapunk, ahol szélesebb palettáról összeválogatott csapatunkkal mérhetjük össze erőinket ellenlábasainkkal.
A Firaxis továbbá igazított egy keveset az alapjátékban látottakon is, például a többjátékos módban bevezették az offline csapatszerkesztés lehetőségét, amit sokan kértek, könnyítették a modok készítését, illetve a csapattagjaink az adott származási országuknak megfelelő nyelven szólalnak meg, de csak akkor, ha az illető spanyol, német, olasz, francia vagy lengyel.
Be kell szerezni!